Dodaj publikację
Autor
Edyta Pawłowicz
Data publikacji
2010-06-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
120

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to scenariusz godziny wychowawczej, którą przeprowadziłam w klasie III Zasadniczej Szkoły Zawodowej.
 Pobierz (doc, 59,0 KB)

Podgląd treści


Mgr Edyta Pawłowicz

SCENARIUSZ LEKCJI

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Bartoszycach – klasa III WZ
( godzina do dyspozycji wychowawcy – 03.04.2009 r.)

I Część ogólna

1. Temat: MOJE PLANY ŻYCIOWE – NAUKA, RODZINA, PRACA?
WYZNACZANIE DŁUGOTERMINOWYCH CELÓW.

2. Cel ogólny: Branie odpowiedzialności za planowanie własnej przyszłości.

3. Cele operacyjne: Uczeń:
- planuje swoją bliższą i dalszą przyszłość;
- wskazuje sposoby realizowania swoich celów życiowych;
- wymienia istniejące możliwości kontynuowania nauki po
ukończeniu nauki w szkole zawodowej;
- wskazuje źródła informacji pomocne w znalezieniu pracy;
- wylicza dokumenty potrzebne dla osoby poszukującej pracy.

4. Ilość jednostek lekcyjnych: 1

5. Metody: - Mini ankieta
- Burza mózgów
- Pogadanka

6. Formy: - Indywidualna
- Zbiorowa

7. Środki dydaktyczne: - Małe czyste kartki papieru
- Ksero dla każdego ucznia: „ Koniec szkoły zawodowej i co
dalej?” (główne wnioski z przeprowadzonych zajęć)

II Część szczegółowa

1. Czynności wstępne:

- przywitanie uczniów
- sprawdzenie obecności

2. Wprowadzenie:

• Za niecałe dwa i pół miesiąca ukończycie trzyletnią naukę w szkole zawodowej. Jedni z Was z utęsknieniem czekają już na tę chwilę, inni natomiast mają poczucie, że te trzy lata minęły tak szybko. Jednak każdy z Was zamknie w tym momencie pewien rozdział swojego życia i dlatego już dziś powinien zacząć się zastanawiać co dalej? Co dalej chcę zrobić z moją przyszłością i z moim życiem?
W czasie dzisiejszego spotkania postaramy się wspólnie poszukać odpowiedzi
na to właśnie pytanie.
• Po ustnym sformułowaniu tematu zostaje on zapisany na tablicy.

3. Rozwinięcie:

• Proszę Was abyście na otrzymanych ode mnie karteczkach udzielili mi anonimowo odpowiedzi na dwa pytania:
1) Co chciałbyś osiągnąć w swoim życiu w ciągu najbliższych dziesięciu lat?
2) W jaki sposób będziesz starał się zrealizować swoje życiowe plany?
• Po wykonaniu przez uczniów polecenia zbieram kartki i odczytuję na głos odpowiedzi na postawione pytania.
• Przewidywane odpowiedzi :
Pyt. 1: pieniądze, dobrą pracę, wykształcenie, rodzinę, własny dom;
Pyt. 2: będę dalej się uczył, znajdę pracę w kraju lub za granicą, będę się uczył i pracował równocześnie, założę rodzinę.
• Jak mogliśmy przed chwila usłyszeć, każdy z Was ma swoje konkretne plany życiowe i różne pomysły na zrealizowanie tych planów.
Przyjrzyjmy się im trochę bliżej.
• Wspólnie z młodzieżą ( pogadanka), omawiam zaproponowane przez nich możliwości realizacji życiowych planów. Notatki zostają zapisane na tablicy.
• W sposób szczególny zostaje zwrócona uwaga na następujące kwestie:

NAUKA:
- możliwość kontynuowania nauki w LOU w ZSP nr2;
- nauka jest bezpłatna , trwa 2 lata , kończy się uzyskaniem wykształcenia średniego i egzaminem maturalnym;
- możliwość dalszego kontynuowania nauki na studiach wyższych, w szkołach policealnych i pomaturalnych;
- szczegółowe informacje ...