Dodaj publikację
Autor
Anna Daniłowicz
Data publikacji
2010-06-08
Średnia ocena
4,00
Pobrań
107

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego - wychowanie przedszkolne.
 Pobierz (doc, 139,0 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

mgr Anna Daniłowicz – nauczyciel mianowany
wykształcenie: wyższe, studia magisterskie
kierunek: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
staż pracy:20 lat jako nauczyciel wychowania przedszkolnego
data rozpoczęcie stażu: 01.09.2007 r.
data zakończenie stażu: 31.05.2010 r.

§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

|L.p. |Zadania |Formy realizacji |Terminy |Dowody realizacji |
|1. |Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu |IX.2007 |Poprawne sformułowanie |
| |zawodowego pozwalających ubiegać |zawodowego (ustawa, rozporządzenia, komentarze, opinie | |wniosku |
| |się o stopień nauczyciela |ekspertów). | |o otwarcie stażu. |
| |dyplomowanego. |Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego | |Wszczęcie |
| | |nauczyciela publikowanych | |postępowania. |
| | |w Internecie i innych źródłach. | | |
| | |Dyskusje na temat awansu | | |
| | |z nauczycielami. | | |
|2. |Odbycie stażu dotyczącego awansu |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |IX 2007 |Plan rozwoju zawodowego, |
| |zawodowego. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. | |gromadzenie świadectw, |
| | | |Na bieżąco |potwierdzeń, sprawozdań, |
| | | | |zdjęć. |
|3. |Podejmowanie działań mających na |Samokształcenie: |Cały okres stażu |Opis działań, bibliografia.|
| |celu doskonalenie warsztatu i |- samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, | |Przykładowe egzemplarze. |
| |metod pracy. |poradników metodycznych, czasopism, nowości wydawniczych; | | |
| | |- korzystanie z Internetu; prenumerata czasopism. | | |
| | | | | |
| | |Opracowanie i wdrażanie narzędzi badań i pomiaru | | |
| | |dydaktycznego: | |Opis działań. Potwierdzenie|
| | |- opracowanie materiałów dotyczących sposobu sprawdzania, |Według potrzeb |dyrektora szkoły. |
| | |oceniania, dokumentowania osiągnięć ucznia (karty pracy, | |Wykaz pomocy. |
| | |sprawdziany, karty samooceny ucznia); | | |
| | |- opracowanie kart informacyjnych | | |
| | |o uczniach dla rodziców; | | |
| | |- przygotowanie testów, wypełnianie kart wstępnego badania| | |
| | |wiadomości | | |
| | |i umiejętności, arkuszy zbiorczych. | | |
| | | | | |
| | |Przeprowadzenie badań dojrzałości szkolnej dzieci | | |
| | |sześcioletnich. | |Bieżąca dokumentacja. |
| | | | | |
| | |Uzupełnianie i wzbogacanie sali lekcyjnej oraz pomocy |V każdego roku | |
| | |dydaktycznych: | | |
| | |- urządzenie sali lekcyjnej; |Cały okres stażu | |
| | |- samodzielne wykonanie pomocy dydaktycznych, elementów | | |
| | |dekoracyjnych. |Początek roku | |
| | | |szkolnego | |
| | |Stosowanie w pracy z uczniami metod aktywnych. | | |
| | | | | |
| | | |Cały okres stażu |Scenariusze |
| | |Realizowanie zadań wynikających | | |
| | |z Planu Pracy Szkoły, Programu Profilaktycznego; | | |
| | | |Cały okres stażu | |
| | | | |Opis działań. Potwierdzenie|
| | | | |dyrektora szkoły. |
|4. |Poszerzenie wiedzy |Uczestnictwo w tworzeniu |Na bieżąco (według|Potwierdzenie dyrektora. |
| |i umiejętności poprzez |i wdrażaniu programów i innych dokumentów szkolnych. |potrzeb).Według | |
| |uczestnictwo w różnych formach | |bieżących | |
| |doskonalenia, służących własnemu |Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia |informacji |Świadectwa, zaświadczenia, |
| |rozwojowi oraz podniesieniu |adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. | |dyplomy. |
| |poziomu pracy szkoły. | | | |
|5. |Obserwacja i analiza |Zbieranie informacji wg przygotowanych narzędzi (np. karty|na bieżąco |Sporządzona bieżąca |
| |możliwości ucznia. |obserwacji uczniów, ankiety, testy). |(według |dokumentacja. |
| | | |potrzeb) | |
|6. |Organizowanie |Zaangażowanie dzieci we wspólną pracę nad przygotowaniem |Według |Scenariusze, zdjęcia. |
| |lekcji otwartych ...