Dodaj publikację
Autor
Edyta Pawłowicz
Data publikacji
2010-06-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
321

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to sprawozdanie nauczyciela kontraktowego religii ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 154,5 KB)

Podgląd treści


SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko: Edyta Pawłowicz
Stanowisko i miejsce zatrudnienia: nauczyciel religii w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Elizy Orzeszkowej w Bartoszycach
Posiadane kwalifikacje: mgr teologii z przygotowaniem pedagogicznym
Okres stażu: 01.09.2007 r. – 31.05.2010 r.
Opiekun stażu: mgr Agnieszka Marciniak, mgr Małgorzata Koza

Wstęp

Jestem nauczycielką religii w ZSP nr 2 im. E. Orzeszkowej w Bartoszycach.
W 2004 r. ukończyłam wyższe studia magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim w Olsztynie na kierunku teologia. Po studiach podjęłam pracę w szkole.
W 2005 roku uzyskałam stopień nauczyciela kontraktowego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. E. Orzeszkowej w Bartoszycach i złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego z dniem 01.09.2007 r.
Po zapoznaniu się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego i wstępnym rozpoznaniu potrzeb ZSP nr 2 w Bartoszycach stworzyłam plan rozwoju zawodowego. Został on zatwierdzony przez Dyrektora szkoły pana mgr. Zbigniewa Pietrzaka 26.09.2007 roku.
W okresie stażu starałam się zrealizować wszystkie założone w Planie rozwoju zawodowego cele.
Na początku stażu nawiązałam współpracę z opiekunem stażu. Wspólnie określiłyśmy zasady współpracy, na podstawie których opiekun stażu pomagał mi w opracowaniu planu rozwoju zawodowego, umożliwiał obserwację prowadzonych przez siebie zajęć dydaktycznych oraz wychowawczych, obserwował prowadzone przeze mnie zajęcia, dzielił się własnym doświadczeniem oraz wiedzą i umiejętnościami zdobytymi na różnych formach doskonalenia zawodowego. Wspólnie omawiałyśmy prowadzone zajęcia, analizowałyśmy przepisy dotyczące systemu oświaty.
W trakcie trwania mojego stażu, z przyczyn ode mnie niezależnych, osoba opiekuna stażu uległa zmianie.
Porządek sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego stworzyłam na podstawie wymagań zawartych w §7, punkt 2 Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

I. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach (…) [1]

1. Na początku roku szkolnego 2007/2008 zapoznałam się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli. Przestudiowałam następujące akty prawne :
▪ Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (z późn. zm.), szczególnie rozdz. 3a;
▪ Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późn. zm.).
2. Poznałam zasady organizacji i funkcjonowania szkoły poprzez analizę dokumentacji szkoły:
▪ Statutu ZSP nr 2 w Bartoszycach;
▪ Szkolnego Systemu Oceniania ZSP nr 2 w Bartoszycach;
▪ Programu Wychowawczego Szkoły;
▪ Programu Profilaktycznego.
Analiza dokumentów własnych szkoły pozwoliła mi dostosować ...