Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ
GRUPA: 6-latki
Data: 12.06.2008
TEMAT: Jak przedszkolaki chronią przyrodę
PROWADZĄCE: Marzena Janusz
Jadwiga Batek,
CELE OGÓLNE:
– rozwijanie logicznego myślenia
– umiejętność czytania ze zrozumieniem
– stwarzanie sytuacji umożliwiających współdziałanie w zespole oraz dających możliwość dobrej zabawy
– wykorzystanie nabytych wiadomości i umiejętności podczas realizacji zadań,
CELE OPERACYJNE:
Dziecko potrafi:
– odczytać nazwy kwiatów, owadów, ptaków
– przyporządkować wyrazy do odpowiedniej grupy wyrazów
– odczytać zdania i dopasować je do odpowiedniego obrazka
– określić i wskazać za pomocą obrazków co to znaczy, że las jest „zdrowy i chory”
– odczytać z „plątaninki literowej” nazwy zwierząt (synteza wyrazu)
– odczytać i rozwiązać działania matematyczne
– aktywnie uczestniczyć w zabawie
– zgodnie współdziałać w grupie
– wykorzystać posiadaną wiedzę i umiejętności w działaniu
– zaśpiewać piosenkę i wyrecytować wiersz o tematyce ekologicznej
|SYTUACJA PEDAGOGICZNA |CZYNNOŚCI DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH |CZYNNOŚCI DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH |ŚRODKI DYDAKTYCZNE |
|1.Zabawa muzyczno- ruchowa „Witam was” |- dobiera się parami zaprasza rodziców wspólnie |-dobiera się parami zaprasza rodziców wspólnie wszyscy się |akordeon |
| |wszyscy się witają |witają | |
|2. Zabawa muzyczno- ruchowa z pedagogiki zabawy Klanza |-koncentruje uwagę |-koncentruje uwagę |patyczki |
|„Orzeszki” |-przygotowuje się do zajęć |-przygotowuje się do zajęć |płyta CD |
|Indywidualne odczytywanie zdań. | | | |
|3.Wprpwadzenie do zajęć objaśnienie dzieciom celu podróży |-ustawia się w rzędzie tworząc pociąg |- ustawia się w rzędzie tworząc pociąg |stojaki |
|po „krainach Ekoludka” utworzenie pociągu z maszynistą |wybiera obrazek pasujący do przeczytanego zdania | |podpisy z nazwami krainy oraz numerami |
| | |wybiera obrazek pasujący do przeczytanego zdania |poszczególnych stacji |
|4. Wykonanie pierwszego zadania (Stacja numer 1 „Kraina |- odczytuje wyrazy w obręczach |-bierze udział w zabawie |obręcze |
|kolorowej natury”) |-wybiera obręcz z odpowiednią grupą wyrazów | |etykiety grupy wyrazów dotyczące: |
|Zabawa ruchowa z elem. orient.- porządk. „Obręcze | | |patki, kwiaty, owady |
|5. Wykonanie drugiego zadania | - dokonuje syntezy literowej wyrazu odczytuje nazwę |-dokonuje syntezy literowej wyrazu odczytuje nazwę |kolorowe plansze „plątaninka” |
|(Stacja numer 2 „Kraina wesołych zwierząt”) |zwierzątka |zwierzątka | |
|Plątaninka literowa | | | |
|6.Zabawa muzyczno-ruchowa „Deszczyk” |- naśladuje ruchy n-la, powtarza słowa zabawy |-naśladuje ruchy n-la, kolegów powtarza słowa zabawy |- patyczki z kolorową bibułą płyta CD |
| | | | |
|7.Wykonanie trzeciego zadania |dostaje kopertę ze zdaniami i czyta po cichu dopasowuje |dostaje kopertę ze zdaniami i czyta po cichu dopasowuje odpowiednie|koperty z obrazkami i zdaniami na |
|(Stacja numer 3 „Kraina pięknych roślin”) |odpowiednie obrazki do treści zdania |obrazki do treści zdania |karteczkach |
|Indywidualne odczytywanie zdań –dopasowywanie obrazków| |składa obrazki z części |Obrazki z 4 części |
|(czytanie ze zrozumieniem) | | | |
| | | | |
|8. Wykonanie czwartego zadania |wybiera odpowiedni obrazek |wybiera odpowiedni obrazek |-obrazki |
|(Stacja numer 4 „Kraina czystego powietrza”) |do ...