Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
W OKRESIE STAŻU NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: Elżbieta Emilia Wilczyńska
Stanowisko i miejsce zatrudnienia: nauczyciel języka polskiego
w Szkole Podstawowej nr 4 im. Podróżników Polskich w Gryfinie
Posiadane kwalifikacje: mgr filologii polskiej, przygotowanie pedagogiczne
Okres stażu: 01.09.2007 – 31.05.2010
Opiekun stażu: mgr ………
Gryfino, 07.04.2010
Wstęp
Jestem nauczycielem języka polskiego w Szkole Podstawowej nr 4 im. Podróżników Polskich w Gryfinie.
W 2002 roku ukończyłam studia na Uniwersytecie Szczecińskim na kierunku filologia polska. Posiadam przygotowanie pedagogiczne.
Pracę pedagogiczną na stanowisku nauczyciela języka polskiego rozpoczęłam w tym samym roku w Gimnazjum w Widuchowej i tam w 2003 roku uzyskałam stopień nauczyciela kontraktowego. W tejże szkole pracowałam do roku 2004.
W 2005 roku rozpoczęłam pracę w Szkole Podstawowej nr 4 im. Podróżników Polskich w Gryfinie. Wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego złożyłam z dniem 01.09.2007 roku.
Po zapoznaniu się z przepisami i wstępnym rozpoznaniu potrzeb Szkoły Podstawowej nr 4 stworzyłam plan rozwoju zawodowego. Został on zatwierdzony przez dyrektora szkoły panią Irenę Bis. We wrześniu podpisałam kontrakt z opiekunem stażu panią ….., w którym zawarłyśmy zasady naszej współpracy.
W okresie stażu starałam się zrealizować wszystkie założone w planie rozwoju zawodowego cele. Postępowałam zgodnie z wymaganiami określonymi w §7 Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:
▪ Brałam udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze Statutu Szkoły Podstawowej nr 4 oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
▪ Samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach kształcenia pogłębiałam swoją wiedzę i umiejętności zawodowe polonisty i wychowawcy klasy.
▪ Zapoznawałam się z przepisami dotyczącymi systemu oświaty.
Porządek sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego stworzyłam na podstawie wymagań zawartych w §7, punkt 2 Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
I. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach (…) [1]
1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
Organizację i doskonalenie warsztatu pracy rozpoczęłam od zapoznania się z procedurami awansu zawodowego nauczycieli, zawartymi w rozporządzeniu MENiS z 1 grudnia 2004 oraz adekwatnymi fragmentami Karty Nauczyciela. 01.09.2007 roku złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego. Po analizie przepisów prawa oświatowego regulującego system awansu, a także po konsultacjach z opiekunem stażu opracowałam plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły. Przy tworzeniu planu korzystałam też często ze wskazówek dotyczących ...