Dodaj publikację
Autor
Dorota Dzikowska
Data publikacji
2010-06-10
Średnia ocena
4,00
Pobrań
868

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Progrm indywidualny dla ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu umiarkowanym.
 Pobierz (doc, 168,5 KB)

Podgląd treści

| |
| |
| |
| |
|INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNY |
|DLA …………… |
| |
| |
| |
|OKRES NAUKI 2007/ 2008 |
|Klasa V |
| |
| |
|OPRACOWANY W OPARCIU O |
|„Podstawę programową kształcenia ogólnego uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym w szkołach podstawowych, |
|gimnazjach i oddziałach przysposabiających do pracy w zasadniczych szkołach zawodowych zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 26 lutego |
|2002r.” |
|Wywiad i rozmowy z rodzicami, |
|Orzeczenie PPP NR 425/ 693/ 03 Z DNIA 09. 06. 03. r. |
|Obserwacje nauczyciela dotyczące funkcjonowania ucznia w klasie, |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|AUTOR: DOROTA XXX |

1. Notatka:
Program został zaopiniowany do użytku szkolnego i wpisany do Szkolnego Zestawu Programów nauczania uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 17.09.07.

xxx, dn. 01.09.07

1 Charakterystyka ucznia:

Program ten został opracowany dla ucznia, u którego stwierdzono niepełnosprawność umysłową w stopniu umiarkowanym. Chłopiec ma wadę serca i jest po zabiegu operacyjnym.
Michał XXX jest uczniem klasy 5 integracyjnej w Szkole Podstawowej nr X. Michał uczęszcza na wszystkie zajęcia, ale z racji na upośledzenie w stopniu umiarkowanym zwolniony jest z lekcji języka angielskiego. Dodatkowo ma zajęcia z logoterapii i informatyki.

2. Opis grupy szkolnej, do której uczeń należy:
Grupa dzieci uczęszczających do klasy V integracyjnej to 9 dziewcząt i 12 chłopców w wieku od 11 do 14 lat. Grupa na zajęciach lekcyjnych jest dość zdyscyplinowana, uczniowie wspierają się w realizacji wspólnych celów. Dzieci posiadają umiejętność nawiązywania kontaktów społecznych na różnorodnych płaszczyznach (zabawie, pracy, w spełnianiu codziennych obowiązków). Akceptują Michała jako członka grupy klasowej, rówieśniczej.

3. Tygodniowy rozkład zajęć ucznia
|Nr |
|zapewnianie dziecku poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, życzliwości, miłości i przynależności do wspólnoty; |
|budzenie wiary we własne możliwości, odkrywanie potencjalnych zdolności i inspirowanie do ujawniania zainteresowań; |
|kształtowanie równowagi emocjonalnej i pozytywnej motywacji do podejmowanych zadań; |
|dostosowanie działań edukacyjnych do aktualnej diagnozy psychologiczno-pedagogicznej dziecka; |
|wyrównanie szans edukacyjnych poprzez prowadzenie ćwiczeń usprawniających; |
|wykorzystanie i wzmacnianie spontanicznego zainteresowania oraz naturalnej aktywności dziecka w procesie kształcenia wczesnoszkolnego; |
|Kształtowanie umiejętności umożliwiających zdobywanie wiedzy (słuchanie, mówienie, pisanie, czytanie, rachowanie, obserwowanie, |
|odtwarzanie i tworzenie; |
|słuchanie wypowiedzi innych osób |
|uczenie poprawnej wymowy i wyrażania myśli w formie zdań |
|wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa |
|rozwijanie percepcji słuchowej, słuchowo-wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-słuchowej |
|usprawnianie motoryki małej |
|kształtowanie umiejętności wnikliwej obserwacji i logicznego myślenia; |
|Kształtowanie prawidłowej postawy społeczno-etycznej i umiejętności wchodzenia w interakcje społeczne; |
|kształtowanie właściwych zachowań wobec ludzi |
|rozwijanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej, lokalnej, regionalnej i do ojczyzny |
|poszanowanie języka ojczystego, symboli narodowych i tradycji; |
|rozwijanie potrzeby właściwego komunikowania się i współpracy; |
|Uwrażliwianie na piękno środowiska przyrodniczego i kulturowego: |
|kształtowanie właściwego stosunku do świata ...