Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Nauczyciel:
Klasa:
Data:
Temat lekcji: Pierwszy okres warunkowy – ćwiczenia.
Główny cel lekcji: utrwalenie prawidłowego użycia pierwszego okresu warunkowego
(First Conditional) w mowie i piśmie.
Podstawa programowa:
Treści:
Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych,
gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych).
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi.
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne.
Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne.
Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi pisemne.
Uczeń reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach.
Uczeń reaguje w formie prostego tekstu pisanego.
Uczeń przetwarza tekst ustnie lub pisemnie.
Uczeń dokonuje samooceny.
Uczeń współdziała w grupie.
Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Osiągnięcia
Sprawność rozumienia ze słuchu:
rozumienie ogólnego sensu oraz głównych punktów wypowiedzi
wyszukiwanie konkretnych, szczegółowych informacji
reagowanie na proste polecenia w pierwszym okresie warunkowym
Sprawność mówienia:
formułowanie krótkich, płynnych i spójnych wypowiedzi z użyciem pierwszego okresu warunkowego (First Conditional)
umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytanie z użyciem okresu warunkowego
Sprawność czytania:
rozumienie ogólnego sensu oraz głównych punktów tekstu
spekulowanie na temat brakujących słów w tekście (odgadnięcie np. jaka to część mowy)
Sprawność pisania:
zastosowanie zasad budowy zdań w pierwszym okresie warunkowym w praktyce
umiejętność uzupełniania i tworzenia zdań w pierwszym okresie warunkowym
Inne umiejętności:
określenie ogólnego celu zadania oraz kolejności wykonywanych prac
zdobywanie brakujących i dostępnych informacji
samoocena, ewaluacje wyników swojej pracy oraz porównanie ich z zamierzonym celem
praca w grupie
Cele operacyjne:
1. Wiadomości: Uczeń:
● zna zasady tworzenia zdań w pierwszym okresie warunkowym.
● wie w jakich sytuacjach jest on używany.
● zna czasowniki opisujące proste czynności.
2. Umiejętności: Uczeń:
● potrafi opisać proste sytuacje w mowie i piśmie posługując się pierwszym okresem
warunkowym.
● potrafi wyobrazić sobie i przedstawić w mowie i piśmie ciąg zależności i sytuacji
wynikających ze spełnienia kolejnych warunków.
● potrafi zareagować na proste polecenia jeśli spełnia zawarty w poleceniu warunek.
● potrafi zrozumieć tekst piosenki i uzupełnić brakujące słowa tekstu.
.
3. Postawy: Uczeń:
● bierze aktywny udział w lekcji.
● podejmuje próby wykonania zadania.
● współpracuje w grupie.
● potrafi dokonać samooceny i porównać wyniki swojej pracy z zamierzonym celem.
Metody: komunikacyjna, metoda kinestetyczna, metoda audiowizualna.
Środki dydaktyczne: tablica, podręcznik, płyta CD, magnetofon, komputer, Internet.
Fazy lekcji
I Wstęp: (3 min)
Czynności organizacyjne: powitanie, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji, przedstawienie uczniom celów lekcji.
II Rozwinięcie (40 min)
Krok 1: Nauczyciel wraz uczniami powtarza sposoby tworzenia zdań w pierwszym okresie warunkowym (First Conditional) oraz sytuacje, w których jest on używany.
Krok 2 ...