Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Kmieciak
Data publikacji
2010-06-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
116

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan godzin wychowawczych dla klasy II gimnazjum.
 Pobierz (doc, 121,5 KB)

Podgląd treści


Plan pracy godzin wychowawczych w klasie II d
wychowawca Małgorzata Kmieciak

|TEMAT |Cele lekcji |Osiągnięcia ucznia |METODY I środki |uwagi |
|Wybór samorządu klasowego – |rozwijanie umiejętności współżycia w |-potrafi zaopiniować kolegę na kandydata do samorządu klasowego. |-pogadanka z elementami dyskusji | |
|ustalenie planu pracy |grupie; w klasie, szkole, środowisku |-zna roczny plan pracy. |-wybory | |
| |rówieśniczym |-zna swoje prawa i obowiązki wynikające z Kodeksu Ucznia. |-ustalenie planu pracy i przydziału zadań | |
| | |- potrafi powiedzieć kiedy i w jaki sposób doszło do inwazji |-Kodeks Ucznia | |
|65 rocznica wybuchu |- przypomnienie uczniom fragmentu |hitlerowskiej na Polskę |- pogadanka | |
|II Wojny Światowej |historii własnego narodu | | |Edukacja patriotyczna |
|Przypominamy sobie dokumenty |przypomnienie uczniom z jakich organów |wie z jakich organów składa się szkoła |pogadanka |Edukacja czytelnicza i |
|redagujące pracę szkoły |składa się szkoła |potrafi powiedzieć na jakich dokumentach swą pracę opiera szkoła |przedstawienie dokumentów |medialna |
| |jakie dokumenty regulują pracę szkoły | | | |
|Nasz udział w akcji ewakuacji |uświadomienie uczniom znaczenie obrony |potrafi wykazać się odpowiedzialnością, samodyscypliną fizyczną |rozmowa nauczająca |Obrona cywilna |
|szkoły |cywilnej |podczas ewakuacji. |pokaz :(plan ewakuacji ilustracje | |
| |nabywanie właściwych zachowań w |zna drogi ewakuacji w szkole i symbole którymi są one oznaczane | | |
| |sytuacjach zagrożeń, dyscyplina i | | | |
| |sprawność fizyczna | | | |
|Radzimy sobie z własną i cudzą |kształtowanie umiejętności radzenia |dostrzega przyczyny ludzkiej agresji |Pogadanka z elementami dyskusji |Edukacja prozdrowotna |
|agresją |sobie z własną i cudzą agresją |rozumie potrzebę pozytywnego nastawienia do siebie i swojego |testy | |
| |nabywanie pozytywnego nastawienia do |życia |ćwiczenia | |
| |siebie i do swojego życia | | | |
|Poznajemy przyczyny przemocy i |- rozwijanie w sobie dociekliwości |dostrzega przyczyny nietolerancji i agresji |pogadanka z elementami dyskusji |Edukacja prozdrowotna |
|nietolerancji |ukierunkowanej na poszukiwanie prawdy, |poznaje sytuacje w których jest agresja, podaje jej przykłady we |plakat o terroryźmie | |
| |dobra i piękna we współczesnym świecie |współczesnym świecie | | |
| | |potrafi przewidzieć skutki agresji dla danej osoby, bądź grupy | | |
| | |ludzi | | |
| | |rozumie potrzebę pozytywnego nastawienia do siebie i innych – | | |
| | |akceptuje innych | | |
|Uczymy się jak obronić się przed |kształtowanie umiejętności podejmowania |umie samodzielnie podejmować właściwe decyzje |- pogadanka z elementami dyskusji, ćwiczenia |Edukacja prozdrowotna |
|negatywnym wpływem innych osób |właściwych decyzji w trudnych sytuacjach|wie jak należy sobie radzić z presją środowiska |dramowe | |
| |rozwijanie aktywnej i odpowiedzialnej |stara się wybierać w sprawach spornych drogę negocjacji a nie | | |
| |postawy wobec zdrowia własnego i innych |przemocy i walki | | |
| |kształtowanie w sobie postaw dialogu, |zna definicję manipulacji i stara się wystrzegać manipulowania | | |
| |umiejetności słuchania innych i |innymi, równocześnie nie dając manipulować sobą | | |
| |rozumienia ich poglądów | | | |
| |rozwija umiejętność rozpoznawania | | | |
| |manipulacji | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|Poznajemy normy zachowania się w |- rozwijanie świadomości i kultury ...