Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z późn. zm. 2)) zarządza się, co
następuje :
8 ust. 2
pkt 1 rozporządzenia
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań
mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania
Poznawanie procedur awansu
zawodowego.
Doskonalenie kompetencji
zawodowych poprzez udział w
różnych formach doskonalenia
zawodowego.
Lp.
1.
2.
Formy realizacji
Analiza dokumentów prawa oświatowego zwłaszcza
dotyczących awansu zawodowego, śledzenie strony
internetowej MEN.
Termin
Wrzesień
2007
Udział w kursach i warsztatach metodycznych, w
szczególności dotyczących zagadnień związanych z:
W trakcie
stażu
Dokumentacja
Napisanie planu
rozwoju
zawodowego
Zaświadczenie o
udziale
umiejętnościami wychowawczymi,
pedagogiką zabawy,
techniką orgiami,
papieroplastyką,
terapią logopedyczną.
Udział w szkoleniach, Radach Pedagogicznych.
Wykorzystywanie zdobytej wiedzy i umiejętności w
swojej pracy.
str. 1
3.
Samodzielne pogłębianie
wiedzy i umiejętności
zawodowych.
Studiowanie literatury fachowej, Internetu w celu
aktualizacji problemów oświatowych w zakresie
wychowania, terapii logopedycznej.
Cały okres
stażu
Notatki, opis
wykorzystania
na zajęciach
świetlicowych i
logopedycznych
Notatki
Listy
uczestników
konkursów
Scenariusze
zajęć, zdjęcia,
plan pracy kółka
Fotografia,
poświadczenia
4.
Poszerzanie umiejętności
podejmowania działań na
rzecz podwyższenia jakości
pracy szkoły.
5.
Prowadzenie kółka
plastycznego w świetlicy.
6.
Opieka nad pomieszczeniem
świetlicy, stołówki i korytarza
przy świetlicy.
7.
Wzbogacanie warsztatu pracy.
Opracowanie wraz z zespołem planu opiekuńczo-
wychowawczego.
Zachęcanie uczniów do brania udziału w różnych
konkursach plastycznych.
Opracowanie planu pracy kółka.
Zorganizowanie zajęć.
Wrzesień
2007, 2008,
2009
Cały staż
W okresie
stażu
Eksponowanie prac uczniów na gazetkach, wystawach.
Systematyczne analizowanie gazetek tematycznych.
Na bieżąco
Utworzenie stałej galerii prac dzieci w świetlicy.
Dbanie o wystrój świetlicy.
Kompletowanie materiałów, czasopism przydatnych w
pracy wychowawcy świetlicy i logopedy.
Przygotowywanie pomocy dydaktycznych.
Poszukiwanie nowości dydaktycznych dotyczących
tematyki opiekuńczo-wychowawczej, terapii
logopedycznej, śledzenie rynku wydawniczego.
Cały okres
stażu
Na bieżąco
Na bieżąco
Kserokopie
materiałów
Przykładowe
pomoce
Spis lektur
str. 2
8 ust. 2
pkt 2 rozporządzenia
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
1. Doskonalenie umiejętności
Opracowywanie dokumentów, scenariuszy zajęć,
pomocy dydaktycznych, dyplomów.
stosowania technologii
komputerowej i
informacyjnej.
Wyszukiwanie i opracowywanie materiałów
znajdujących się w Internecie do planowania i
prowadzenia zajęć w świetlicy oraz terapii
logopedycznej (np. przygotowywanie i opracowywanie
rebusów, krzyżówek).
Termin
Na bieżąco w
trakcie
trwania stażu
Wg potrzeb
Dokumentacja
Napisanie planu ...