Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego
się o stopień nauczyciela kontraktowego.
Nauczyciel stażysta: mgr Anna Motyka
Miejsce odbywania stażu: Zespół Szkół Ogólnokształcących Sportowych nr 1 w
Krakowie
Nauczany przedmiot: Przyroda
Czas trwania stażu: 1.09. 2009- 31.05.2010
Opiekun stażu: mgr Dorota Sadowska
Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
-zapoznanie się z organizacją pracy szkoły:
przepisami związanymi z funkcjonowaniem szkoły
sposobem prowadzenia dokumentacji
przepisami dotyczącymi zapewnienia bezpiecznych i higienicznych
warunków nauki i pracy
-doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez
opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie ich z prowadzącym
-wykazanie umiejętności właściwego prowadzenia lekcji w obecności opiekuna stażu
lub dyrektora szkoły i omawianie ich z osobą hospitującą
-podniesienie kwalifikacji, jak również nabywanie nowych umiejętności poprzez
uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego
-wspieranie aktywności twórczej uczniów
-zdobycie wiedzy z zakresu problemów środowiska wychowanków w stopniu
umożliwiającym współpracę uczniami oraz pogłębianie kontaktów z rodzicami
§ 6 ust. 2 pkt 1
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły:
Lp. Zadania do
Formy realizacji
1.
realizacji
Zapoznanie się z
procedurą awansu
zawodowego
Nawiązanie
współpracy z
Opiekunem Stażu
Poznanie zasad
funkcjonowania i
organizacji szkoły
2.
3.
4.
5.
Analiza aktów
prawnych dotyczących
awansu zawodowego
(Rozporządzenie MEN
w sprawie uzyskiwania
stopnia awansu
zawodowego przez
nauczycieli z dn.
01.12.2004r. oraz Karta
Nauczyciela),
sporządzenie Planu
Rozwoju Zawodowego,
założenie teczki „Awans
Zawodowy”,
gromadzenie
dokumentacji,
przygotowanie
sprawozdania z
realizacji Planu
Rozwoju Zawodowego
Bezpośrednia rozmowa
z Opiekunem Stażu,
uzgodnienie warunków
współpracy
Zapoznanie się ze
Statutem Szkoły,
wewnątrzszkolnym
systemem oceniania,
tygodniowym
rozkładem zajęć,
dyżurami,
zastępstwami oraz
udział w zebraniach
Rady Pedagogicznej
Dowody realizacji
Poprawnie
opracowany Plan
Rozwoju
Zawodowego,
teczka „Awans
Zawodowy”
(konspekty, testy,
ćwiczenia,
zaświadczenia),
sprawozdanie z
realizacji
Planu Rozwoju
Zawodowego
Termin
realizacji
IX 2009
IX 2009
Cały rok
VI 2010
IX-X 2009
Kontrakt
IX 2009
Cały rok
Cały rok
Znajomość
dokumentów i
aktów prawnych,
udział w Radzie
Pedagogicznej
inaugurującej
nowy rok szkolny
2009/2010, listy
obecności z zebrań
Rady
Pedagogicznej
Prawidłowe
prowadzenie
dokumentacji
szkolnej
IX 2009
Potwierdzenie
Zapoznanie się ze
sposobem
prowadzenia
obowiązującej w
szkole dokumentacji
Zaznajomienie się z
Analiza dzienników
zajęć, arkuszy ocen,
dokonywanie
samodzielnych wpisów
do dzienników
Szczegółowe poznanie
przepisów BHP, zasad z
zakresu ochrony
przeciwpożarowej
odbycia szkolenia
BHP
przepisami
dotyczącymi
zapewnienia
bezpiecznych i
higienicznych
warunków nauki i
pracy
§ 6 ust. 2 pkt 2
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwa realizację
statutowych zadań szkoły:
Lp. Zadania do
Formy realizacji
1.
2.
realizacji
Systematyczne
opracowywanie
konspektów
Tworzenie
własnego warsztatu
pracy
3. Wspomaganie ...