Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI
PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:.………….Jacek Makowski
Stanowisko: …………………….…...….Nauczyciel wychowania fizycznego
Miejsce odbywania stażu: ……..Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie
Data rozpoczęcia stażu: ………..…………………………………01.09.2009r.
Data zakończenia stażu:.…………………………………….........31.05.2010r.
Opiekun stażu: …..……………….……………………mgr Bożena Cybulska
Obrowo, dnia 2.06.2010r
Staż na stopień nauczyciela kontraktowego rozpocząłem 1 września 2009 roku w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie na stanowisku nauczyciela wychowania fizycznego. W trakcie odbywania stażu starałem się realizować cele założone w planie rozwoju zawodowego.
I. Sfera organizacyjna stażysty
1. Zapoznałem się z procedurami awansu zawodowego, a szczególnie z treścią:
a) Ustawy Karty Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. z późniejszymi zmianami.
b) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie stopni awansu zawodowego nauczycieli.
2. Nawiązałem współpracę z opiekunem stażu p. Bożeną Cybulską z pomocą, której opracowałem plan rozwoju zawodowego, po czym przekazałem go do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły.
3. Wraz z opiekunem ustaliliśmy terminy, tematykę zajęć prowadzonych
i obserwowanych przez stażystę w trakcie realizacji stażu (załącznik 1).
4. Zapoznałem się z literaturą pedagogiczną korzystając z zasobów szkolnej biblioteki.
5. Systematycznie dokumentowałem realizowane cele wynikające z założeń mojego planu rozwoju zawodowego.
6. Z pomocą opiekuna stażu przygotowałem projekt sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
II. Sfera organizacyjna szkoły, zadania i zasady jej funkcjonowania
1. Jako członek Rady Pedagogicznej brałem udział w jej posiedzeniach oraz
w posiedzeniach zespołu przedmiotowego nauczycieli wychowania fizycznego.
2. W celu dostosowania swoich działań do potrzeb Zespołu Szkół im. Jana Pawła II
w Obrowie zapoznałam się z dokumentami regulującymi organizację, zadania oraz zasady funkcjonowania szkoły, w tym z treścią takich dokumentów jak:
a) Statut szkoły
b) Wewnątrzszkolny System Oceniania
c) Program Wychowawczy Szkoły
d) Szkolny Program Profilaktyki
e) Program rozwoju Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie
f) Plan Pracy Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie na rok 2009/2010
g) Regulamin Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie
3. Zapoznałem się z tygodniowym planem zajęć lekcyjnych w szkole, planem dyżurów, zastępstwami oraz zasadami współpracy dyrektora z nauczycielami.
4. Dowiedziałem się, jakie są rodzaje oraz zasadami prowadzenia dokumentacji szkolnej, m.in.:
a) dzienniki lekcyjne
b) dzienniki pozalekcyjne
c) arkusz ocen
d) świadectwa ...