Dodaj publikację
Autor
Barbara Głogowska-Gryziecka
Data publikacji
2010-06-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
209

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć: Żródła teatru i dramatu greckiego.
 Pobierz (doc, 26,0 KB)

Podgląd treści


Barbara Głogowska-Gryziecka

Temat lekcji: Źródła teatru i dramatu greckiego.

Cele dydaktyczno-wychowawcze: Rozbudowanie motywacji do korzystania z różnych źródeł, tekstów kultury, wprowadzenie w tradycję kultury europejskiej. Zachęcenie do samokształcenia oraz stałego rozwoju własnej osobowości.

Cele operacyjne:

-uczeń wie, jak wygląda teatr starożytny;

-uczeń zna nazewnictwo związane z wyglądem przestrzeni teatralnej;

-uczeń zna pojęcia związane z dramatem i teatrem starożytnym (np. parodos, exodos, konflikt tragiczny i wina tragiczna itp.)

Lekcja właściwa:

1. Narodziny teatru i dramatu:

a) forma i plan budynku;

b) technika ora kompozycja dramatu;

c) nazewnictwo;

d) ,,bóg teatru”- Dionizos (obrzędowość).

2. Zachowane do dzisiaj teatry warte obejrzenia w Grecji (prezentacja albumów).\

3. Wygląd i nazewnictwo przestrzeni teatralnej (min. theatron, skene, aktorzy i ich rekwizyty).

4. Greckie pojęcie tragizmu.

5. Budowa tragedii greckiej (praca z tekstem dramatu).

6. Reguły tragedii.

7. Najwybitniejsi dramaturdzy :

a) Ajschylos (Oresteja)

b) Sofokles(Antygona, Król Edyp)

c) Eurypides(Medea, Elektra)

d) Arystofanes(Ptaki)