Dodaj publikację
Autor
Anna Krysa
Data publikacji
2010-06-16
Średnia ocena
4,67
Pobrań
554

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć zintegrowanych w klasie III.
 Pobierz (doc, 107,0 KB)

Komentarze

a.wrobel, 2010-06-16, ocena:

Świetny pomysł na zajęcia.

magdalenkajulia, 2010-06-16, ocena:

świetny pomysł!

myszkady, 2013-09-13, ocena:

świetny scenariusz na pewno go wykorzystam na zajęciach z moimi dziećmi w szkole

Podgląd treści


Konspekt zajęć zintegrowanych w klasie III

Data:25.05.2010r.

Prowadzący: Anna Krysa

Blok tematyczny: Wędrówki po Polsce

Temat dnia: Kocham Cie , Polsko!

Czas realizacji : 4 godziny lekcyjne
Zapis w dzienniku:
Swobodna rozmowa nt. Polski naszej Ojczyzny i jej położenia w Europie . Odwołanie się do doświadczeń dzieci – Kto to jest patriota? Praca w grupach –usystematyzowanie wiedzy nt. największych polskich miast, gór, rzek- praca z mapą fizyczna Polski.
Zabawa kalambury-Legendy polskie. Sławni Polacy - zasługi dla Polski - budzenie dumy narodowej. Wykonanie pracy plastycznej techniką kolażu. Działania w zakresie 10000, porównywanie liczb.

W wyniku uczestnictwa w zajęciach uczeń potrafi:

· wskazywać na mapie wybrane miasta , góry, rzeki,
.opowiedzieć o wybranym wybitnym Polaku,
· poprawnie pisać nazwy geograficzne,
· dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić w zakresie 10000
·porównać liczby, ułożyć wyniki rosnąco,
· współpracować w grupie,
. wykonać pracę plastyczna na podany temat

Metody pracy:
· podające (instrukcja, pogadanka)
· problemowe (aktywizujące)
· eksponujące (pokaz, wystawa)
· praktyczne (rozwiązywanie zadań z użyciem mapy)
Formy pracy:
· indywidualna jednolita
· zbiorowa jednolita
· zespołowa zróżnicowana
Media edukacyjne:
· Widokówki
· Hasło matematyczne
· Mapa ścienna Polski
· Atlas geograficzny kl. IV
.portrety sławnych Polaków
· Klasowa makieta mapy Polski
· Karty pracy
.muzyka Chopina na cd
Przebieg zajęć:

1. Powitanie dzieci, podział uczniów na grupy- dzieci losują fiszki z nazwami miast, rzek

2. i gór powstają trzy grupy. Wprowadzenie do zajęć- rozwiązanie zadania matematycznego- działania pisemne , wyniki ułożone rosnąco utworzą hasło Kocham Cię, Polsko!

3. Rozmowa nt. co oznacza hasło, jakie postawy towarzyszą miłości do Ojczyzny, jakie są symbole narodowe itp.

4. Miejsce Polski na mapie Europy- ułożenie puzzli- konturowa mapa Polski- umieszczenie nazw jej sąsiadów – utrwalenie kierunków świata.

5. Praca w grupach-nauczyciel rozdaje uczniom zadania do wykonania

GRUPA –„RZEKI”
1) Na podstawie mapy wymieńcie 5 najdłuższych rzek
w Polsce. Wskażcie je na mapie.
Najdłuższe rzeki w Polsce to: ....................................................................................
2) Korzystając z mapy, uzupełnijcie zdania, wybierając właściwe nazwy rzek : Warta, Bug, Narew.
Dopływem Odry jest rzeka..............................
Dopływem Wisły są rzeki ................................. i ..............................................
3) Kartoniki z nazwami rzek: Odra, Wisła, Bug, Narew, Warta przypnijcie we
właściwym miejscu na naszej klasowej mapie.
Powodzenia!

GRUPA II „MIASTA’
1) Uzupełnijcie zdanie
Największym miastem w Polsce jest ......................................, to ..............................
Polski.
2) Na podstawie mapy wymieńcie 4 większe miasta Polski. Odszukajcie je na mapie.
Uzupełnijcie zdanie:
Większe miasta Polski to: ...........................................................................................
3) Korzystając z mapy, uzupełnijcie zdania nazwami właściwych kierunków świata:
Wrocław leży w .................................................................................. części Polski.
Lublin leży w ...................................................................................... części Polski.
Kraków leży w .................................................................................... części Polski.
Szczecin leży w ................................................................................... części Polski.
4) Kartoniki z nazwami miast: Szczecin, Wrocław, Kraków, Lublin przypomnijcie we ...