Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Mgr Eweliny Talandy
Nauczyciela Zespołu Szkoły Podstawowej, Gimnazjum Publicznego i Przedszkola w Otfinowie
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2010r.
§ 8 ust. 2
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Wymaganie
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
§ 8 ust.2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej wychowawczej
lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (WDN, warsztaty, kursy, konferencje, itp.)
Poszukiwanie nowych rozwiązań w pracy dydaktyczno - wychowawczej
Przygotowanie i przeprowadzenie autorskiego
konkursu biologicznego lub chemicznego (opracowanie
regulaminu konkursu, kryteriów oceny konkursu, pozyskanie
sponsorów, przeprowadzenie konkursu i wyłonienie
zwycięzców)
Doskonalenie warsztatu pracy wychowawcy
(współpraca z zespołem klasowym i rodzicami)
Na bieżąco
w okresie stażu
Potwierdzenie dyrektora, zaświadczenia
§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystanie
w pracy
technologii informacyjnej
i komunikacyjnej
Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnych na lekcjach i w czasie przygotowania do lekcji, podczas zajęć pozalekcyjnych, szkolnych uroczystości, szkoleniowych rad pedagogicznych
Opracowanie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem technologii komputerowej, przygotowywanie sprawdzianów, testów, scenariuszy imprez
Wyszukiwanie ciekawych artykułów, „śledzenie” informacji
na stronach instytucji oświatowych i metodycznych,
czerpanie informacji na temat różnorodnych form
doskonalenia zawodowego
Współpraca z wydawnictwami oraz nauczycielami za pomocą poczty elektronicznej
Na bieżąco
w okresie stażu
Przykładowy wydruk opracowanych materiałów
§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami
z innymi nauczycielami
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć,
w szczególności
dla nauczycieli stażystów
i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć
dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu samokształceniowego nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
Aktywny udział w szkoleniowych posiedzeniach Rad Pedagogicznych – dzielenie się swoimi doświadczeniami dydaktycznymi i wychowawczymi
Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli.
Opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju
zawodowego wraz ze sprawozdaniem
Praca w Szkolnym Zespole Nadzorującym egzamin gimnazjalny
Na bieżąco
w okresie stażu
Potwierdzenie dyrektora szkoły
§ 8 ust. 2 pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio
z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu kółka biologiczno – chemicznego
Na bieżąco
w okresie stażu
Program koła
§ 8 ust. 2 pkt. 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły,
w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych
lub opiekuńczych
Praca z uczniem zdolnym – przygotowanie do udziału
w konkursach biologicznych i chemicznych
Udział w organizowaniu imprez, uroczystości odbywających ...