Dodaj publikację
Autor
Magdalena Ławicka
Data publikacji
2010-06-22
Średnia ocena
3,67
Pobrań
806

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy program obchodów EDJO w szkole podstawowej.
 Pobierz (doc, 35,5 KB)

Podgląd treści


EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW
w naszej szkole
26.09.2007

Projekt przygotowała: mgr Magdalena Ławicka
Europejski Dzień Języków to doskonała okazja, żeby uświadomić uczniom, jak ważną rolę we współczesnym świecie odgrywa znajomość języków obcych i poprzez atrakcyjną formę obchodów zachęcić ich do nauki tychże.

Cele imprezy:
• realizacja priorytetów szkoły w zakresie edukacji matematycznej (układanie
i rozwiązywanie zadań tekstowych), a także korzystania z różnych źródeł informacji,
• przybliżenie uczniom wybranych elementów kultury krajów europejskich,
• stworzenie warunków sprzyjających wzbudzeniu lub rozwojowi zainteresowań kulturą krajów europejskich i nauką języków obcych.

Metody:
- aktywizujące (metoda projektu)
- poglądowa
- praktyczna
- słowna

Formy pracy:
- indywidualna, grupowa, zbiorowa

Środki dydaktyczne:
- komputery, odtwarzacze i płyty CD, flety, różne źródła informacji, brystol, dowolne środki malarskie, gry dydaktyczne

Plan imprezy
1. Wystawa plakatów z informacjami nt. kultury i języka krajów europejskich połączona
z prezentacją oferty lokalnych szkół językowych
2. Apel okolicznościowy (2 zmiany) z okazji Europejskiego Dnia Języków
- Wysłuchanie hymnu Unii Europejskiej przy akompaniamencie fletów
- Przedstawienie w języku niemieckim o podróżowaniu
- Śpiewanie kanonu „Panie Janie” w różnych językach
3. Przygotowanie okolicznościowej gazetki (zawierającej m.in. informacje w różnych językach, krzyżówki z obcojęzycznymi hasłami, adresy stron www, na których uczniowie znajdą pomoc w nauce języków obcych, ciekawe gry dydaktyczne itp.) oraz gazetki ściennej w holu przy wejściu do szkoły (np. hasło „Europejski Dzień Języków Obcych 26.09.2007” w otoczeniu flag krajów europejskich)
4. Udostępnienie dzieciom w świetlicy gier dydaktycznych wspomagających naukę języków obcych (gry planszowe, Memory, Scrabble – w j. niemieckim i angielskim)
5. Stworzenie przez uczniów własnego, wymyślonego słownika (Umieszczenie wyrazów zapisanych przez dzieci na karteczkach na sztaludze. Wpisy odbywają się pod kontrolą osoby dorosłej, żeby nie pojawiły się wulgaryzmy).
6. Ekspozycja łamańców językowych w różnych językach
7. Konkursy (np. na komiks w języku obcym o dowolnej tematyce – u nas były to dalsze losy bohaterów komiksu z podręcznika do nauki j. angielskiego)
8. Europejskie menu w stołówce (np. makaron z sosem bolońskim)
9. Nawiązanie kontaktu ze szkołą w Anglii z nadzieją na stałą współpracę (poprzez www.epals.com)
10. Praca z uczniami na lekcjach z uwzględnieniem tematyki Europejskiego Dnia Języków
• w zakresie edukacji polonistycznej
- Dlaczego warto znać języki obce? – historie z morałem w formie opowiadania lub wiersza, ew. dyskusja na ten temat
- Korzystanie ze słowników różnojęzycznych, wyszukiwanie odpowiedników podanych przez nauczyciela polskich wyrazów lub zwrotów w innych językach
• w zakresie edukacji matematycznej
- Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych związanych z Europejskim Dniem Języków
• w zakresie edukacji plastycznej
- zaprojektowanie plakatu promującego Europejski Dzień Języków lub dotyczącego ...