Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko nauczyciela
odbywającego staż: mgr Ewelina Malińska
Stanowisko: nauczyciel biologii
Miejsce rozpoczęcia stażu: ……………………………………………………..
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009r.
Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2010r.
Imię i nazwisko opiekuna stażu: ……………….
CEL GŁÓWNY:
➢ Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
➢ Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
➢ Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
➢ Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć edukacyjnych.
➢ Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
➢ Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
➢ Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych oraz poprzez samokształcenie).
(Plan opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 01. XII. 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli)
1. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
(§6 ust.2 pkt. 1)
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMINY |DOWODY REALIZACJI |
|Poznanie procedury awansu zawodowego |* Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu |Wrzesień 2009 |* Spis przydatnych stron internetowych poświęconych |
| |zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego | |edukacji |
| | | | |
| |* Śledzenie informacji w Internecie i literaturze | |* Bibliografia literatury pedagogicznej |
| |pedagogicznej, poświęconych oświacie i awansowi | | |
| |nauczyciela | |* Poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego |
| | | | |
| |* Napisanie planu rozwoju zawodowego | | |
|Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu |* Omówienie i ustalenie przebiegu stażu, omówienie treści |Wrzesień 2009 |* Współpraca z opiekunem stażu |
| |zawartych w planie rozwoju zawodowego |oraz na bieżąco |* Kontrakt |
| | | |* Notatki własne |
| |* Zawarcie kontraktu | | |
| | | | |
| |* Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu| | |
|Zapoznanie się z obowiązującą dokumentacją |• Konsultacje z opiekunem stażu dotyczące zapoznania ze |Wrzesień 2009 |* Dziennik zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych |
|szkoły |sposobem prowadzenia obowiązującej dokumentacji: | |* Prawidłowo prowadzona dokumentacja przebiegu |
| |- dziennik zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych | |nauczania |
| |- karty obserwacji | |* Notatki własne |
| |- arkusze ocen | | |
| |- prawidłowo prowadzona dokumentacja przebiegu nauczania | | |
| |- dokumentacja zajęć z Karty Nauczyciela | | |
|Poznanie aktów prawnych regulujących działania |* Analiza dokumentów: |Wrzesień- Październik 2009 |* Zapisy w dziennikach |
|szkoły oraz znajomość zadań, organizacji i |- Statut Liceum Ogólnokształcącego | |* Notatki własne |
|zasad funkcjonowania placówki, w której odbywa | | |* Udział w Radach Pedagogicznych |
|się staż |- Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej dla Liceum | |* Obserwacje |
| |Ogólnokształcącego | | |
| |- Szkolny Program Profilaktyki | | |
| |* Zapoznanie się z regulaminami organów istniejących | | |
| |i działających w szkole (np. Rady Pedagogicznej, | | |
| |Rady Szkoły, Samorządu, Regulamin wycieczek szkolnych ) | | |
| |* Zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, | | |
| |dyżurami, zastępstwami | | |
|Zapoznanie się z podstawowymi zasadami |* Poznanie regulacji prawnych w zakresie BHP w placówce |Wrzesień 2009 |* Stosowanie obowiązujących zasad bezpieczeństwa |
|bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole |* Udział w szkoleniu BHP | |* Potwierdzenie odbycia ...