Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU
ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Sylwii Jadczuk
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO NR 40
WESOŁEJ LUDWICZKI W BIAŁYMSTOKU
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
AWANSU ZAWODOWEGO
NA NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
ZA OKRES STAŻU OD 01.09.2009 DO 31.05.2010
Wprowadzenie
Niniejsze sprawozdanie powstało w związku z zakończeniem przeze mnie
przygotowań do awansu na stopień nauczyciela kontraktowego. Stanowi
podsumowanie realizacji założonych w planie rozwoju celów i zadań.
Pracę, na stanowisku nauczyciela stażysty w Przedszkolu Samorządowym Nr 40
Wesołej Ludwiczki, rozpoczęłam 1 września 2009 roku.
Plan rozwoju zawodowego opracowałam w oparciu o rozporządzenie MENiS
z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez
nauczycieli (Dz.U. z 08.12.2004r. nr260, poz. 2593) (zmiany: Dz.U. Z 2007r., nr 214,
poz. 1580) oraz zgodnie z programem rozwoju przedszkola.
Rozpoczęłam doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności wierząc, że wzbogaci to
moje umiejętności pedagogiczne , podniesie efektywność moich działań edukacyjnych,
a w konsekwencji posłuży podniesieniu jakości mojej pracy, a przez to pracy
przedszkola.
W czasie trwania stażu realizowałem założone w planie rozwoju zawodowego
cele umożliwiające mi uzyskanie awansu zawodowego.
Poniżej przedstawiam szczegółowy opis działań, jakie podjęłam, opierając się na
poszczególnych punktach paragrafu 6 rozporządzenia oraz zgodnie z planem rozwoju
przedszkola.
§ 6 UST. 1.
ZADANIA NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA
STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO W OKRESIE ODBYWANIA
STAŻU
§ 6 ust.1 pkt.1
Poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
§ 6 ust. 1 pkt. 1 lit. a - przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły
Pierwszym krokiem podjętym w celu lepszego zorganizowania pracy w okresie
odbywanego stażu było określenie jasnych, czytelnych i możliwych do realizacji zasad
współpracy z opiekunem stażu, co znalazło wyraz we wspólnie omówionym kontrakcie.
Wspólnie z opiekunem stażu, panią Joanną Wrzosek, uzgodniłyśmy harmonogram
spotkań, zasady i normy współpracy. Umówiłam się z opiekunem stażu na obserwację
zajęć, oraz zasady przygotowania scenariuszy i omawiania zajęć.
Przystępując do realizacji zamierzeń uznałam, że bardzo istotne jest
przygotowanie merytoryczne dotyczące awansu zawodowego. W związku z tym
szczegółowo zapoznałam się z procedurą tego awansu, oraz dokonałam analizy prawa
oświatowego na podstawie informacji zamieszczanych na stronach internetowych
MENiS a w szczególności przeanalizowałam Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopnia awansu
zawodowego przez nauczycieli wraz z rozporządzeniem MENiS z dnia 14 listopada
2007r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie stopni awansu zawodowego
nauczycieli; oraz Karte nauczyciela (Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r.). Uczestniczyłam
w szkoleniu omawiającym zasady ubiegania się o stopień nauczyciela kontraktowego i ...