Dodaj publikację
Autor
Sylwia Jadczuk
Data publikacji
2010-06-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
266

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju nauczyciela stażysty.
 Pobierz (pdf, 74,6 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU

ROZWOJU ZAWODOWEGO

mgr Sylwii Jadczuk

NAUCZYCIELA STAŻYSTY

PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO NR 40

WESOŁEJ LUDWICZKI W BIAŁYMSTOKU

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

AWANSU ZAWODOWEGO

NA NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

ZA OKRES STAŻU OD 01.09.2009 DO 31.05.2010

Wprowadzenie

Niniejsze sprawozdanie powstało w związku z zakończeniem przeze mnie

przygotowań do awansu na stopień nauczyciela kontraktowego. Stanowi

podsumowanie realizacji założonych w planie rozwoju celów i zadań.

Pracę, na stanowisku nauczyciela stażysty w Przedszkolu Samorządowym Nr 40

Wesołej Ludwiczki, rozpoczęłam 1 września 2009 roku.

Plan rozwoju zawodowego opracowałam w oparciu o rozporządzenie MENiS

z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez

nauczycieli (Dz.U. z 08.12.2004r. nr260, poz. 2593) (zmiany: Dz.U. Z 2007r., nr 214,

poz. 1580) oraz zgodnie z programem rozwoju przedszkola.

Rozpoczęłam doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności wierząc, że wzbogaci to

moje umiejętności pedagogiczne , podniesie efektywność moich działań edukacyjnych,

a w konsekwencji posłuży podniesieniu jakości mojej pracy, a przez to pracy

przedszkola.

W czasie trwania stażu realizowałem założone w planie rozwoju zawodowego

cele umożliwiające mi uzyskanie awansu zawodowego.

Poniżej przedstawiam szczegółowy opis działań, jakie podjęłam, opierając się na

poszczególnych punktach paragrafu 6 rozporządzenia oraz zgodnie z planem rozwoju

przedszkola.

§ 6 UST. 1.

ZADANIA NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA
STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO W OKRESIE ODBYWANIA
STAŻU

§ 6 ust.1 pkt.1

Poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
§ 6 ust. 1 pkt. 1 lit. a - przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły

Pierwszym krokiem podjętym w celu lepszego zorganizowania pracy w okresie

odbywanego stażu było określenie jasnych, czytelnych i możliwych do realizacji zasad

współpracy z opiekunem stażu, co znalazło wyraz we wspólnie omówionym kontrakcie.

Wspólnie z opiekunem stażu, panią Joanną Wrzosek, uzgodniłyśmy harmonogram

spotkań, zasady i normy współpracy. Umówiłam się z opiekunem stażu na obserwację

zajęć, oraz zasady przygotowania scenariuszy i omawiania zajęć.

Przystępując do realizacji zamierzeń uznałam, że bardzo istotne jest

przygotowanie merytoryczne dotyczące awansu zawodowego. W związku z tym

szczegółowo zapoznałam się z procedurą tego awansu, oraz dokonałam analizy prawa

oświatowego na podstawie informacji zamieszczanych na stronach internetowych

MENiS a w szczególności przeanalizowałam Rozporządzenie Ministra Edukacji

Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopnia awansu

zawodowego przez nauczycieli wraz z rozporządzeniem MENiS z dnia 14 listopada

2007r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie stopni awansu zawodowego

nauczycieli; oraz Karte nauczyciela (Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r.). Uczestniczyłam

w szkoleniu omawiającym zasady ubiegania się o stopień nauczyciela kontraktowego i ...