Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
dorkabart, 2011-03-27
SUPER!! WŁAŚNIE CZEGOŚ TAKIEGO SZUKAŁAM.A TU PROSZĘ:)DZIĘKUJĘ .
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla ………………………………………..
ucznia klasy I szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
na rok szkolny 2009/2010
Program został opracowany w oparciu o:
1. informacje uzyskane z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego Nr PPP………….
2. wyniki badań przeprowadzonych za pomocą Inwentarza PAC-1 H.C. Gunzburga do oceny postępu w rozwoju społecznym osób z upośledzeniem umysłowym
3. informacje uzyskane z wywiadu z rodzicami/opiekunami
4. informacje uzyskane z obserwacji dotyczących funkcjonowania ucznia
5. analizę dotychczasowych wytworów pracy
6. podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach
Program zatwierdzony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu ………………………..
Nr w szkolnym zestawie programów nauczania ………………………………………........
Program przygotowała: ……………………………………………………………….
Wyrażam zgodę na realizację programu …………………………………………………
(podpis rodzica/opiekuna)
Imię i nazwisko ucznia: ……………………………..
Data i miejsce urodzenia: ……………………………..
Klasa: I zespołu edukacyjno-terapeutycznego I-II-III nauczania zintegrowanego
Szkoła: Szkoła Podstawowa w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym
Rok szkolny: 2009/2010
Wychowawca: ……………………………
Charakterystyka ucznia: Chłopiec leczony na epilepsje i alergię. Jest pogodnym i uśmiechniętym dzieckiem. Będąc jedynakiem rzadko ma sposobność do przebywania z innymi dziećmi. Czas wolny po szkole spędza w towarzystwie osób dorosłych, zwłaszcza dziadka. Chłopiec niezgrabny ruchowo, ma trudności w utrzymaniu równowagi. Wymaga stałej opieki i kontroli. Nie można go zostawić nawet na chwilę bez nadzoru, gdyż nie jest w stanie unikać zagrożeń. Na przykład schodząc ze schodów nie patrzy pod nogi i ogląda się za siebie lub podchodzi wprost pod rozhuśtaną huśtawkę. Wymaga przypominania w zakresie załatwiania potrzeb fizjologicznych. Nie zawsze uczestniczy w zajęciach grupowych, często przeszkadza w ich prowadzeniu. Wykazuje wtedy brak zainteresowania komunikowaniem się i nie reaguje na większość poleceń. Ze względu na dużą wrażliwość na bodźce, zwłaszcza słuchowe, bardzo trudno skoncentrować mu się na wykonywanych czynnościach. Bawi się w towarzystwie innych, ale nie współdziała z nimi. Przeważnie woli bawić się sam. Jego ulubioną zabawą jest udawanie, że ścina drzewa i jeździ traktorem. Bardzo lubi patrzeć jak z kranu leci woda. Inne dzieci zabiegają o zabawę z Krystianem, gdyż nie jest konfliktowy i nie zabiera im zabawek. Zdarza się, że podczas zabawy przeklina. Do nauczycieli i wychowawców zwraca się przeważnie w 2 osobie.
|OBSZAR |CELE EDUKACYJNE | |OCZEKIWANE OSIAGNIĘCIA |OCENA OSIĄGNIĘĆ |
| | |PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW | | |
| | | | |XI |I |IV |VI |
|SAMOOBSŁUGA |doskonalenie umiejętności rozbierania|Praktyczna nauka zdejmowania i wkładania |- rozpoznaje przyporządkowane mu miejsce w szatni, | | | | |
| |i ubierania się |obuwia, samodzielnego nakładania kurtki, |- samodzielnie zdejmuje obuwie i ubranie oraz odkłada je na miejsce, | | | | |
| | |czapki, szalika. |- z pomocą nauczyciela wkłada ubranie i ...