Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
I OBSZAR ROZWOJU ZAWODOWEGO
UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
Rozporządzenie MEN i S z 1.12.2004 r. – w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
§ 8 ust. 2 pkt. 1
|Lp. |Zadanie |Osoby wspomagające |Formy realizacji |Spodziewane efekty |Sposoby dokumentowania |Termin |
|1. |Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie |Dyrektor szkoły, nauczyciele. |Uczestniczenie w Radach |Podnoszenie swoich |Notatki. |Na bieżąco. |
| |aktywnego udziału w różnych formach wewnętrznego | |Pedagogicznych zgodnie z |kwalifikacji, wzbogacanie | | |
| |doskonalenia. | |ich terminem. |swoich doświadczeń, | | |
| |Udział w Radach Szkoleniowych. | | |rozwijanie umiejętności | | |
| | | | |dydaktycznych. | | |
|2. |Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia |Organizatorzy szkoleń i studiów.|Udział w szkoleniach i |Poszerzenie wiedzy i zdobycie|Zaświadczenia, dyplomy. |Okres stażu. |
| |zewnętrznego oraz studiów podyplomowych. | |studiach. |nowych umiejętności. | | |
|3. |Rozwijanie i doskonalenie umiejętności |Organizatorzy warsztatów. |Udział w zajęciach |Efektywniejsze rozwiązywanie |Zaświadczenia, materiały |Na bieżąco (zgodnie z |
| |interpersonalnych. | |warsztatowych, zbieranie i |różnych spraw i problemów. |szkoleniowe. |potrzebami). |
| | | |gromadzenie informacji, |Podwyższenie jakości pracy | | |
| | | |autorefleksja i samoocena, |szkoły. | | |
| | | |wspólna współpraca w | | | |
| | | |zespole przedmiotowym, | | | |
| | | |zespołowe rozwiązywanie | | | |
| | | |różnych spraw i problemów. | | | |
|4. |Czytanie czasopism oraz książek związanych z |Bibliotekarz, dyrektor szkoły, |Przestudiowanie jednego |Lepsza organizacja pracy. |Notatki, recenzje. |Okres stażu. |
| |wiedzą z zakresu psychologii, pedagogiki i |nauczyciele, pedagog szkolny. |tytułu z ciągu dwóch |Wysoki poziom przygotowania | | |
| |dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych. | |miesięcy. |merytorycznego do pracy. | | |
| |Wymiana doświadczeń, poszukiwanie nowych | | |Podnoszenie swoich | | |
| |rozwiązań. | | |kwalifikacji oraz rozwijanie | | |
| | | | |umiejętności dydaktycznych. | | |
| | | | |Wykorzystywanie ciekawych | | |
| | | | |rozwiązań we własnej pracy. | | |
|5. |Analiza oraz określenie mocnych i słabych stron |Dyrektor szkoły, wychowawcy |Dokumentacja efektów |Podnoszenie swoich |Wyniki testów sprawności |Na bieżąco. |
| |własnej pracy i działalności. |klas, rodzice. |własnej pracy z |kwalifikacji potrzebnych do |fizycznej (analiza, | |
| | | |uwzględnieniem opracowanych|prawidłowego prowadzenia |porównanie). Wprowadzenie | |
| | | |narzędzi badań, analiz |zajęć lekcyjnych. |indywidualnych profili | |
| | | |i ewaluacji. | |aktywności i wydolności | |
| | | | | |fizycznej ucznia. | |
|6. |Analiza, określenie mocnych i słabych stron |Doradcy metodyczni, trenerzy. |Udział w zawodach według |Osiąganie przez uczniów coraz|Potwierdzone osiągnięcia |Na bieżąco. |
| |prowadzonych przez siebie zajęć pozalekcyjnych. | |kalendarza imprez. |lepszych rezultatów i wyników|sportowe oraz uczestnictwo w | |
| | | | |sportowych. |zawodach sportowych. | |
II OBSZAR ROZWOJU ZAWODOWEGO
WYKORZYSTYWANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ
Rozporządzenie MEN i S z 1.12.2004 r. – w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
§ 8 ust. 2 pkt. 2
|Lp. |Zadanie |Osoby wspomagające |Formy realizacji |Spodziewane efekty |Sposoby dokumentowania |Termin |
|1. |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |Dyrektor szkoły. |Praca |Uzyskanie właściwej formy |Zapisy komputerowe. |VIII 2007 r. |
| | | |z komputerem. |sporządzonej dokumentacji. | | |
|2. |Wykonanie ...