Dodaj publikację
Autor
Agata Lorenc
Data publikacji
2010-07-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
80

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Artykuł zawiera zaplanowane zadania do realizacji w związku z odbywaniem stażu w ramach awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 66,3 KB)

Podgląd treści

„Usłyszałem - zapomniałem,

zobaczyłem - zrozumiałem,

zrobiłem - nauczyłem się”

KONFUCJUSZ

PLAN

ROZWOJU ZAWODOWEGO

mgr Agata Lorenc

(nauczyciel mianowany)

SPIS TREŚCI

1. Akty Prawne.

2. Część informacyjna.

3. Planowanie działania w trakcie stażu.

AKTY PRAWNE

1. Ustawa - Karta Nauczyciela.

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r.

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, znowelizowane 14 listopada 2007 r.

CZĘŚĆ INFORMACYJNA

mgr Agata Lorenc - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Staż pracy pedagogicznej: 19 lat

Miejsce zatrudnienia: Szkoła Podstawowa nr 40

im. św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Krakowie

Stopień awansu, o który się ubiegam: nauczyciel dyplomowany

Rozpoczęcie stażu: 1. 09. 2009 r.

Czas odbywania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Wykształcenie

1981 - 1985 Studium Wychowania Przedszkolnego/ Studium Nauczycielskie im.

Stefanii Sempołowskiej

1985 - 1990 Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Wydział Filozoficzno-Historyczny

kierunek: pedagogika

specjalność: nauczanie początkowe

tytuł: magister pedagogiki w zakresie nauczania początkowego

2003 - 2005 Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej/Uniwersytet

Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Wydział Humanistyczny

Kwalifikacyjne czterosemestralne Studia Podyplomowe w zakresie

filologii polskiej

Ukończone formy doskonalenia zawodowego

Warsztaty

1. „Warsztaty dla nauczycieli nauczania początkowego w zakresie wychowania fizycznego”

2. „Integracja w edukacji wczesnoszkolnej”

3. „ Metody aktywizujące”

4. „Każde dziecko może nauczyć się czytać”

5. „Wczesna nauka czytania jako sposób przeciwdziałania dysleksji”

6. „Jak efektywnie kształtować nawyki poprawnej pisowni w klasach I-III”

7. „Proste techniki plastyczne w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym - Zima” - cz. I

Kursy

1. „Kierownik wycieczki szkolnej”

2. „Dyscyplina w klasie”

Szkolenia

1. „Zagrożenia dzieci i młodzieży. Sygnały ostrzegawcze - rozpoznawanie i profilaktyka”

2. „Jak wychowywać trudne i uparte dzieci”

3. „Praca z uczniem zdolnym”

4. „Nauczanie zintegrowane: czytanie ze zrozumieniem, a rozwiązywanie zadań

tekstowych”

5. „Narracyjne formy pracy w kształceniu zintegrowanym”

6. „Bajka terapeutyczna, edukacyjna, relaksacyjna”

7. „Metody realizacji idei integracji sensorycznej przy wykorzystaniu pakietu: „Już w szkole”

8. „Gry w kolory z wydawnictwem JUKA”

Spotkanie

1. „Jaki powinien być nauczyciel przyszłej szkoły? Wizja a rzeczywistość oświaty w Polsce”

Seminarium

1. „Metoda zautomatyzowanego rachowania w oparciu o układ liczb na palcach”

WSTĘP

„Na tyle wart jest człowiek, na ile

jest w stanie poświęcić się dla innych.”

Przedstawiony plan rozwoju zawodowego jest dla mnie okazją do szczegółowego udokumentowania tego wszystkiego, co składa się na moją codzienną pracę nauczycielską. Będąc w grupie nauczycieli mianowanych, mam szansę awansu, uzyskania statusu nauczyciela dyplomowanego. Jest to dla mnie szczególne wyzwanie, a jednocześnie okazja do autorefleksji i zweryfikowania opinii, jakim jestem nauczycielem. Równocześnie zdaje sobie sprawę z ...