Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Usłyszałem - zapomniałem,
zobaczyłem - zrozumiałem,
zrobiłem - nauczyłem się”
KONFUCJUSZ
PLAN
ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Agata Lorenc
(nauczyciel mianowany)
SPIS TREŚCI
1. Akty Prawne.
2. Część informacyjna.
3. Planowanie działania w trakcie stażu.
AKTY PRAWNE
1. Ustawa - Karta Nauczyciela.
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, znowelizowane 14 listopada 2007 r.
CZĘŚĆ INFORMACYJNA
mgr Agata Lorenc - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Staż pracy pedagogicznej: 19 lat
Miejsce zatrudnienia: Szkoła Podstawowa nr 40
im. św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Krakowie
Stopień awansu, o który się ubiegam: nauczyciel dyplomowany
Rozpoczęcie stażu: 1. 09. 2009 r.
Czas odbywania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Wykształcenie
1981 - 1985 Studium Wychowania Przedszkolnego/ Studium Nauczycielskie im.
Stefanii Sempołowskiej
1985 - 1990 Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Wydział Filozoficzno-Historyczny
kierunek: pedagogika
specjalność: nauczanie początkowe
tytuł: magister pedagogiki w zakresie nauczania początkowego
2003 - 2005 Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej/Uniwersytet
Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Wydział Humanistyczny
Kwalifikacyjne czterosemestralne Studia Podyplomowe w zakresie
filologii polskiej
Ukończone formy doskonalenia zawodowego
Warsztaty
1. „Warsztaty dla nauczycieli nauczania początkowego w zakresie wychowania fizycznego”
2. „Integracja w edukacji wczesnoszkolnej”
3. „ Metody aktywizujące”
4. „Każde dziecko może nauczyć się czytać”
5. „Wczesna nauka czytania jako sposób przeciwdziałania dysleksji”
6. „Jak efektywnie kształtować nawyki poprawnej pisowni w klasach I-III”
7. „Proste techniki plastyczne w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym - Zima” - cz. I
Kursy
1. „Kierownik wycieczki szkolnej”
2. „Dyscyplina w klasie”
Szkolenia
1. „Zagrożenia dzieci i młodzieży. Sygnały ostrzegawcze - rozpoznawanie i profilaktyka”
2. „Jak wychowywać trudne i uparte dzieci”
3. „Praca z uczniem zdolnym”
4. „Nauczanie zintegrowane: czytanie ze zrozumieniem, a rozwiązywanie zadań
tekstowych”
5. „Narracyjne formy pracy w kształceniu zintegrowanym”
6. „Bajka terapeutyczna, edukacyjna, relaksacyjna”
7. „Metody realizacji idei integracji sensorycznej przy wykorzystaniu pakietu: „Już w szkole”
8. „Gry w kolory z wydawnictwem JUKA”
Spotkanie
1. „Jaki powinien być nauczyciel przyszłej szkoły? Wizja a rzeczywistość oświaty w Polsce”
Seminarium
1. „Metoda zautomatyzowanego rachowania w oparciu o układ liczb na palcach”
WSTĘP
„Na tyle wart jest człowiek, na ile
jest w stanie poświęcić się dla innych.”
Przedstawiony plan rozwoju zawodowego jest dla mnie okazją do szczegółowego udokumentowania tego wszystkiego, co składa się na moją codzienną pracę nauczycielską. Będąc w grupie nauczycieli mianowanych, mam szansę awansu, uzyskania statusu nauczyciela dyplomowanego. Jest to dla mnie szczególne wyzwanie, a jednocześnie okazja do autorefleksji i zweryfikowania opinii, jakim jestem nauczycielem. Równocześnie zdaje sobie sprawę z ...