Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA J. POLSKIEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Magdalena Bort
nauczyciel mianowany
Zespół Szkół nr 9,
Szkoła Podstawowa nr 9 w Szczecinie
Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2007 r.
Czas trwania stażu: 2 lata, 9 miesięcy
Zastrzega się możliwość modyfikacji planu rozwoju zawodowego w trakcie trwania stażu
Zagadnienia organizacyjne
Zadania
Formy realizacji
Termin
Uwagi
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli
Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli
IX 2007
Wniosek o rozpoczęcie stażu.
2. Analiza zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
Systematyczne analizowanie dokumentów szkoły: wewnątrzszkolnego systemu oceniania uczniów, szkolnego systemu zachowania, współpraca przy ewaluacji przedmiotowego systemu oceniania z historii i wiedzy o społeczeństwie.
Okres stażu.
3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie materiałów i dokumentów mających znaczenie dla podsumowania dotychczasowej pracy.
Okres stażu.
Potwierdzenia, zaświadczenia,opra-cowane materiały.
4. Przygotowanie projektu sprawozdania.
Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego.
V 2009
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.
&8 ust.2 pkt. 1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Zadania
Formy realizacji
Termin
Uwagi
1.Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły
Udział w formach doskonalenia zawodowego organizowanych przez ODN, WDN –w zależności od potrzeb własnych, szkoły i oferty edukacyjnej
Okres stażu
Zaświadczenia
2.Diagnozowanie i badanie umiejętności uczniów
Przeprowadzanie i sprawdzanie testów diagnozujących w kl. IV-VI; analiza ich wyników, sporządzanie wniosków
Okres stażu
Notatki, uwagi, opracowane materiały
3. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotów humanistycznych
Okres stażu
Zapisy w protokołach zebrań zespołu przedmiotów humanistycznych
4. Stosowanie metod aktywizujących
w pracy pedagogicznej
Praca podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych
Okres stażu
Notatki, scenariusze lekcji
5. Organizowanie konkursów szkolnych
Opracowywanie i przeprowadzanie konkursów przedmiotowych
Okres stażu
Regulaminy konkursów, testy, sprawozdania
6. Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności
w nauce
Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów szkolnych i międzyszkolnych
Okres stażu
&8 ust.2 pkt.2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1. Wykorzystanie Internetu w pracy dydaktyczno – wychowawczej
Wyszukiwanie informacji na temat awansu zawodowego nauczycieli, prawa oświatowego, scenariuszy lekcji
Wymiana informacji i materiałów metodycznych z innymi nauczycielami oraz wydawnictwami oświatowymi za pomocą poczty elektronicznej
Dyskusje i wymiana informacji na nauczycielskich forach internetowych
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej
Okres stażu
Opis i analiza realizowanych przedsięwzięć
2. Stosowanie technologii komputerowej w pracy szkoły
Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej ...