Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Mazur
Data publikacji
2010-08-10
Średnia ocena
5,00
Pobrań
168

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy zespołu matematyczno - przyrodniczego realizowany w roku szkolnym 2009/2010 w Gimnazjum w Brzóstowej.
 Pobierz (doc, 56,5 KB)

Podgląd treści


|Lp. |ZADANIE |FORMY REALIZACJI |TERMIN |ODPOWIEDZIALNI |
|1. |Ustalenie planu działań na rok szkolny 2009 / 2010|Zebranie zespołu: |Wrzesień 2009 |Lider zespołu, |
| | |Propozycje działań, które będą podejmowane przez poszczególnych nauczycieli | |Wszyscy nauczyciele |
| | |Ustalenie wspólnych działań i terminów realizacji | | |
|2. |Przedmiotowe Systemy Oceniania |Zebranie zespołu: |Wrzesień 2009 |Wszyscy nauczyciele zespołu |
| | |Opracowanie kryteriów skuteczności PSO | | |
| | |Ustalenie sposobu ewaluacji | | |
| | |Analiza wymagań programowych | | |
| | |Analiza WSO | | |
| | |Ewaluacja własnego systemu oceniania | | |
|3. |Przygotowywanie uczniów klas III do egzaminu |Przeprowadzanie przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów sprawdzianów typu egzaminacyjnego|Na bieżąco |Wszyscy nauczyciele zespołu |
| | |na jednostkach lekcyjnych | | |
| | |Realizacja programu „Równym krokiem w przyszłość” przygotowującego uczniów klas III do | | |
| | |egzaminu |Wrzesień – kwiecień | |
| | | |2009/10 | |
|3. |Próbny test gimnazjalny z części matematyczno - |Analiza standardów egzaminacyjnych |Wrzesień 2009 |Wszyscy nauczyciele zespołu |
| |przyrodniczej |Gromadzenie zadań |Na bieżąco | |
| | |Skonstruowanie części matematyczno – przyrodniczej próbnego testu egzaminacyjnego |październik 2009 i styczeń 2010 | |
| | |Zaplanowanie kryteriów oceniania | | |
| | |Przeprowadzenie próbnego egzaminu |listopad 2009 i luty -marzec 2010| |
| | |Omówienie i analiza próbnego egzaminu | | |
|4. |Konkursy przedmiotowe |Przygotowywanie uczniów zdolnych do udziału w konkursach poprzez: |Według harmonogramu konkursów |Nauczyciele zespołu |
| | |Prowadzenie kół zainteresowań | | |
| | |Stosowanie na zajęciach nauczania zróżnicowanego | | |
| | |Stosowanie aktywizujących metod nauczania | | |
| | |Zebranie zespołu: | | |
| | |Ustalenie wspólnego frontu działania – praca z uczniem zdolnym | | |
| | |Ustalenie wspólnych interesów i obszarów porozumienia odnośnie rodzajów i terminów konkursów | | |
|5. |Organizacja zajęć dydaktyczno - wyrównawczych |Opracowanie planu godzin wyrównawczych dla klas II, III |Wrzesień 2009 | |
|6. |Podnoszenie skuteczności działań edukacyjnych ( |Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego zewnętrznego |Wrzesień 2009 |Nauczyciele zespołu |
| |kształcenia) |Opracowanie wniosków na temat wykorzystania wyników egzaminu zewnętrznego |Październik – listopad | |
| | | | | |
| | |Przygotowanie i przeprowadzenie: | | |
| | |Sprawdzianu wiadomości i umiejętności z bloku matematyczno - przyrodniczego dla uczniów klas |Wrzesień - październik 2009 , maj| |
| | |I ( 2 sprawdziany: I – diagnoza wstępna na rozpoczęcie nauki w gimnazjum z poszczególnych |2010 | |
| | |przedmiotów, II – po klasie I) | | |
| | |Próbnego testu typu - egzamin gimnazjalny dla uczniów klas II |Maj 2010 | |
|7. |Realizacja projektów edukacyjnych |„Czystość naszych wód” – klasy II | | |
| | |„Bocian” – ogólnopolski projekt edukacyjny – zajęcia w terenie , katalogowanie bocianich |Marzec – sierpień 2010 | |
| | |gniazd, prezentacja wyników obserwacji – gazetka ścienna | | |
|8. |Pozyskiwanie funduszy dla szkoły |Udział w projektach edukacyjnych |Cały rok | |
| | | | | |
| | |Zbiórka baterii | | |
| | |Zbiórka kartridży – „ Komputery za tonery” | | |
|9. |Udział w akcjach ekologicznych |Sprzątanie Świata | |wszyscy nauczyciele zespołu |
| | |Dzień Ziemi |Cały rok | |
|10. |Podnoszenie własnych kwalifikacji |Udział w konferencjach metodycznych |Wg harmonogramu szkoleń |Nauczyciele zespołu |
| | |Udział w warsztatach i kursach przedmiotowych | | |
| | |Prowadzenia lekcji koleżeńskich i wspólne ich omawianie | | |
| | |Wygłaszanie referatów przez członków zespołu – konferencje | | |
| | |Wykorzystanie programów komputerowych w nauczanych przedmiotach matematyczno – przyrodniczych | | |
| | |Dzielenie się doświadczeniem w zakresie stosowanych metod aktywizujących w nauczaniu | | |
| | |Zbieranie informacji ...