Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Wałbrzych – dawniej i dziś
Projekt ten ma na celu rozbudzenie w dzieciach poczucia przynależności do swojego miasta, dzielnicy, ma zachęcić uczniów do pogłębiana wiedzy o środowisku, w którym mieszkają. Chciałybyśmy, aby dzieci zauważyły walory historyczne i turystyczne Wałbrzycha.
Skąd pomysł na projekt?
Pomysł na projekt zrodził się podczas jednej z godzin wychowawczych przeprowadzonej w klasie IV a. Lekcja ta dotyczyła logo naszego miasta. Uczniowie wykazali zainteresowanie zabytkami i ciekawostkami na temat Wałbrzycha. Wspólnie postanowiliśmy rozszerzyć wiadomości na temat rodzinnego miasta. Na kolejnych zajęciach ustaliliśmy tematykę oraz temat projektu, po czym zabraliśmy się do pracy.
Kto realizuje projekt?
W realizację projektu zaangażowało się 15 uczniów z klasy IV i V.
Cele projektu:
· poznanie miasta rodzinnego;
· kształtowanie umiejętności posługiwania się _ informacjami;
- kształcenie w uczuciach tożsamości regionalnej
· zainteresowanie przeszłością i teraźniejszością miejsca zamieszkania (m.in. reklama
własnego miasta, dzielnicy);
· doskonalenie umiejętności obserwacji;
· rozwijanie aktywności uczniów;
- przygotowanie uczniów do świadomego, aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa
w życiu publicznym i społecznym;
- rozwijanie poczucia przynależności do wspólnoty lokalnej, regionalnej oraz narodowej;
- rozwijanie umiejętności poszukiwania i wykorzystania zdobytych informacji;
- rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej dzieci i młodzieży inspirowanych tematyką
miasta;
-uwrażliwianie dzieci na piękno;
- integracja grupy
Zaplanowane działania:
1. Zorganizowanie wystawy Wałbrzych – dawniej i dziś
2. Opracowanie i rozpowszechnianie folderu „Gaj – dzielnica, w której mieszkam”
3. Przygotowanie Konkursu Wałbrzych – moje rodzinne miasto
4. Stworzenie Szkolnego Muzeum, w którym zgromadzimy przedmioty używane przez dziadków i pradziadków mieszkających na terenie Wałbrzycha (np. mundur górnika, stara maszyna do szycia prababci, żelazka, lampy, instrumenty muzyczne itp.)
5. Przygotowanie wycieczki po Wałbrzychu.
W/w działania będą realizowane przez dwóch nauczycieli:
zadanie1,2,3 będę realizować wspólnie z uczniami, natomiast zadanie 4 i 5 zrealizuje pani Magdalena Kois z chętnymi uczniami.
W jaki sposób powołano uczniowskie zespoły projektowe?
Do udziału w projekcie uczniowie sami się zgłosili, sami utworzyli grupy, w których chętnie będą pracować.
Zasady pracy:
1. spotykamy się systematycznie we wcześniej ustalonych terminach.
2. pracujemy w przyjaznej atmosferze.
3. szanujemy się i uczymy wzajemnie;
4. wspólnie podejmujemy decyzję, rozwiązujemy problemy, przezwyciężamy niepowodzenia;
5. pomagamy sobie wzajemnie;
6. systematycznie dokumentujemy naszą pracę;
W jaki sposób uczniowie będą dokumentować pracę nad projektem i przedstawiać efekty?
Wszystkie materiały uczniowie gromadzą na płytach CD oraz teczkach zespołowych. Na podstawie zgromadzonych informacji tworzą plakaty, folder, prezentacje multimedialne, które przedstawią podczas Szkolnego Festiwalu Nauki
Jakie są kryteria oceny projektu, sposób ich ustalenia i zapoznania z nimi uczniów?
Kryteria oceny:
1. Merytoryczność wykonywanych zadań.
2. Terminowość.
3. Pomysłowość.
4. Zastosowanie ...