Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt edukacyjny:
Wielkanoc w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Polsce
I. CELE PROJEKTU
CELE OGÓLNE
➢ poznanie i utrwalenie zwyczajów związanych z Wielkanocą w Wielkiej Brytanii, Niemczech i w Polsce;
➢ rozbudzenie zainteresowania kulturą własnego i innych państw;
➢ pielęgnowanie ludowych zwyczajów jako elementu kultury narodowej;
➢ rozszerzenie słownictwa związanego z Wielkanocą w j. niemieckim i angielskim;
CELE SZCZEGÓŁOWE
➢ umiejętności rozróżniania zwyczajów polskich, niemieckich i angielskich;
➢ zrozumienie symboliki wielkanocnej: jajko wielkanocne, stół wielkanocny, palma,
➢ święconka, baranek, śmigus-dyngus;
➢ rozwijanie umiejętności współzawodnictwa;
➢ umiejętność precyzyjnego wykonywania zadań;
➢ rozwijanie poczucia odpowiedzialności za swoją grupę;
➢ wdrażanie do umiejętności publicznego występowania;
WARUNKI REALIZACJI
1. Uczniowie klas IV- VI
2. Odpowiedzialni : Beata Dobrowolska, Magdalena Kois
3. Termin realizacji luty - marzec
4. Zakończenie projektu – marzec
III. Zadania do wykonania przez uczniów:
• wyszukiwanie informacji i wiadomości dotyczących tradycji świątecznych;
• wykonanie ozdób i kartek świątecznych;
• przygotowanie prezentacji komputerowych;
• wykonanie gazetki ściennej;
• przygotowanie albumów o tradycjach świątecznych;
• przygotowanie gazetki uczniowskiej i jej rozprowadzenie na terenie szkoły;
• wykonanie kartek świątecznych i ich rozprowadzenie na terenie szkoły;
• nakrycie stołów wielkanocnych w sposób charakterystyczny dla Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii;
• wystawa stroików wielkanocnych;
Zadania prowadzące do realizacji celów:
- zbieranie informacji;
- przydział zadań dla poszczególnych klas;
- zgromadzenie potrzebnych materiałów;
- przygotowanie pomocy dydaktycznych i scenariuszy zajęć;
- opracowanie planów prezentacji;
SPODZIEWANE REZULTATY
1. Poznanie przez uczniów zwyczajów i tradycji związanych z Wielkanocą w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii .
2. Znajomość podstawowego słownictwa wielkanocnego w j. angielskim i niemieckim.
3. Rozbudzenie zainteresowania tradycjami własnego regionu.
4. Stworzenie emocjonalnej więzi z grupą rówieśniczą, klasą, szkołą.
5. Pogłębienie umiejętności uczestniczenie we wspólnej pracy i zabawie.
6. Pogłębienie umiejętności precyzyjnego wykonywania zadań.
7. Ukształtowanie u dzieci zachowań koleżeńskich.
8. Wykorzystanie zdobytej wiedzy podczas zajęć w zabawie dydaktycznej.
Wybór tematu spowodowany był potrzebą przekazania młodzieży podstawowych
informacji dotyczących tradycji wielkanocnych. Dostrzeżono, iż uczniowie nie posiadają w
tym zakresie podstawowych wiadomości (nie znają znaczenia symboliki palm, jajka, potraw
wielkanocnych)
Grupa 1
Temat: Wielkanoc w Polsce
1. Gromadzenie informacji na temat pochodzenia Świąt Wielkanocnych.
2. Gromadzenie informacje na temat wyglądu koszyczka
wielkanocnego i symboli związanych ze świętami m.in.
dzielenie się jajkiem.
3. Wyszukiwanie przysłów i życzeń wielkanocnych.
4. Gromadzenie przepisów wielkanocnych
5. Stworzenie albumu pt.: Wielkanoc w Polsce.
6. Przygotowanie palmy i koszyczka wielkanocnego.
7. Przygotowanie typowego polskiego stołu wielkanocnego
Grupa 2
Temat: Wielkanoc w Niemczech
1. Historia Zajączka Wielkanocnego.
2. Gromadzenie informacji na temat Świąt Wielkanocnych w Niemczech (symbole, charakterystyczne potrawy, bukiet wielkanocny, zabawy dla dzieci w Wielkanoc).
5. Życzenia wielkanocne po niemiecku.
6. Przygotowanie typowego niemieckiego ...