Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|SZYMON SOLAK Program do nauczania zajęć komputerowych dla klasy III |
|Lp. |Dział nauczania/Temat zajęć |Procedury dochodzenia do celu |Oczekiwane efekty pracy ucznia |
| |1. PRACA Z KOMPUTEREM |
|67 |Prawa i obowiązki użytkownika szkolnej pracowni |-Omówienie regulaminu szkolnej pracowni komputerowej. |- uczeń potrafi wymienić zasady obowiązujące w klasopracowni |
| |komputerowej. Prawa autorskie |-Omówienie, czym są prawa autorskie i dlaczego należy ich przestrzegać. |informatycznej oraz publicznym miejscu gdzie jest szeroki dostęp |
| | |-Kultura pracy większej grupie przy stanowisku komputerowym (np. zachowanie w czytelni |do komputerów |
| | |internetowej) |-rozumie potrzebę poszanowania praw autorskich |
|68 |Wykonujemy rysunek „Moje wakacje” |-Przypomnienie zasad korzystania z komputera |- Uczeń potrafi uruchomić zestaw komputerowy i prawidłowo |
| | |-Omówienie programu nauczania na 2 rok nauczania |zakończyć pracę z nim |
| | |-Przypomnienie rysowania w programie Paint |- Potrafi zastosować uzyskane przez siebie umiejętności pracy |
| | | |edytorze grafiki |
|69 |Piszemy wypracowanie „Moje wakacje” |- Uczniowie piszą wypracowanie moje wakacje z wykorzystaniem narzędzi edytora tekstu |- Uczniowie doskonalą korzystnie z narzędzi edytora tekstu |
|70 |Wykonujemy swój plan lekcji |- Uczniowie wykonują swój plan lekcji w edytorze tekstu lub arkuszu kalkulacyjnym |- uczeń potrafi wykonać swój plan lekcji w edytorze tekstu lub |
| | | |arkuszu kalkulacyjnym |
|71-72 |Elementy zestawu komputerowego-powtórzenie. |-Omówienie elementów zestawu komputerowego |-omówić elementy zestawu komputerowego |
| |Uruchamianie programów |-Uruchamianie programów różnymi sposobami. |-wyszukiwać na dysku plików i grup plików z wykorzystaniem |
| | | |polecenia ZNAJDŹ. |
| | | |-uruchamiać programy różnymi sposobami. |
|73 |System operacyjny. Praca na oknach |-Pojęcie i zadania systemu operacyjnego. |-omówić czym jest system operacyjny |
| | |-Przedstawienie budowy okna windowsowskiego |-otworzyć, zminimalizować, zamknąć okno windowsowskie |
|74 |Tworzenie folderów. Zmiana nazwy folderów i |-Otwieranie wskazanych folderów w oknie programu Mój komputer lub Eksplorator Windows. |-uczeń potrafi utworzyć folder i plik |
| |plików |-Tworzenie folderów różnymi sposobami. |-zmienić nazwę folderu i plik |
| | |-Nadawanie folderom (plikom) nowych nazw. |-utworzyć skrót |
|75 |Utrzymujemy porządek na dysku |-Odzyskiwanie skasowanych plików lub folderów. |-uczeń potrafi usunąć folder i plik do kosza |
| | |-Opróżnianie Kosza. |-opróżnić Kosz |
| | |-Zaznaczanie grupy plików i folderów. |-przenieść do kosza większą grupę folderów i plików |
| | |-Kopiowanie i kasowanie zaznaczonych grup plików lub folderów. | |
|76 |Zapisywanie i odczytywanie wyników pracy z |-Tworzenie plików tekstowych i zapisywanie ich we wskazanym folderze. |-uczeń potrafi utworzyć folder podczas zapisywania pliku |
| |komputerem |-Aktualizowanie treści dokumentu zapisanego w utworzonym pliku: wprowadzenie zmian i |-modyfikować zawartość pliku |
| | |zapisanie ich w pliku. |-otworzyć plik z aplikacji, w której został utworzony |
| |2. WYKONYWANIE OBLICZEŃ W PROGRAMIE KALULATOR |
|77 |Wykonywanie obliczeń w programie Kalkulator |-Przedstawienie przycisków programu Kalkulator |-potrafi omówić przyciski programu Kalkulator |
| | |-Zademonstrowanie podstawowych działań matematycznych |-wykonuje podstawowe działania obliczeniowe |
|78-79 |Wykonywanie ...