Dodaj publikację
Autor
Szymon Solak
Data publikacji
2010-08-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
158

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacje są przeznaczone dla nauczycieli informatyki ze szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 78,0 KB)

Podgląd treści


|SZYMON SOLAK Program do nauczania zajęć komputerowych dla klasy II |
|Lp. |Dział nauczania/Temat zajęć |Procedury dochodzenia do celu |Oczekiwane efekty pracy ucznia |
| |1. PRACA Z KOMPUTEREM |
|33 |Wykonujemy rysunek „Moje wakacje” |-Przypomnienie zasad korzystania z komputera |- Uczeń potrafi uruchomić zestaw komputerowy i prawidłowo |
| | |-Omówienie programu nauczania na 2 rok nauczania |zakończyć pracę z nim |
| | |-Przypomnienie rysowania w programie Paint |- Potrafi zastosować uzyskane przez siebie umiejętności |
| | | |pracy edytorze grafiki |
|34 |Zasady BHP w pracowni komputerowej - |-Omówienie regulaminu szkolnej pracowni komputerowej |- Uczeń potrafi wymienić zasady obowiązujące w |
| |powtórzenie |-Omówienie, czym są prawa autorskie i dlaczego należy ich przestrzegać |klasopracowni informatycznej oraz publicznym miejscu gdzie|
| | |-Kultura pracy większej grupie przy stanowisku komputerowym (np. zachowanie w czytelni |jest szeroki dostęp do komputerów |
| | |internetowej) |-Rozumie potrzebę poszanowania praw autorskich |
|35 |Piszemy wypracowanie „Moje wakacje” |- Uczniowie piszą wypracowanie moje wakacje z wykorzystaniem narzędzi edytora tekstu |- Uczniowie doskonalą korzystnie z narzędzi edytora tekstu|
|36 |Wypełniamy kolorowankę „Na wakacjach” |-Wypełnianie kolorowanki z zastosowaniem detalicznych szczegółów |Uczniowie doskonalą kolorowanie posługując się lupą |
|37 |Uruchamianie programów |- Omówienie uruchamiania programów różnymi sposobami |-Uruchamiać programy różnymi sposobami. |
|38 |System operacyjny. Praca na oknach - |-Pojęcie i zadania systemu operacyjnego |-Omówić czym jest system operacyjny |
| |przypomnienie |-Przedstawienie budowy okna windowsowskiego |-Otworzyć, zminimalizować, zamknąć okno windowsowskie |
| |2. RYSOWANIE I MALOWANIE |
|38 |Narzędzia programu edytora grafiki - |-Omówienie zalet i przeznaczenia edytora grafiki |-Uczeń potrafi posługiwać się narzędziami: kredka, pędzel,|
| |przypomnienie |-Omówienie elementów okna wybranego edytora grafiki i ich zastosowania. |aerograf; samodzielnie wykonując prace |
|39 |Rysujemy jesień – techniką dowolną |-Przypomnienie zasad rysowania w programie Paint |- Uczeń potrafi omówić narzędzia edytora grafiki i |
| | | |zademonstrować ich działanie |
|40 |Rysujemy pędzlem - powtórzenie |-Omówienie zalet i przeznaczenia narzędzia „pędzel” |-Uczeń potrafi wykorzystać narzędzie „pędzel” we własnej |
| | |-Demonstracja zasad pracy urządzenia, wybieranie grubości „pędzla” |pracy na lekcji |
| | | |-Dobrać odpowiednią grubość „pędzla” |
|41 |Rysujemy wiejską chatę posługując się |-Omówienie zalet i przeznaczenia narzędzia „ołówek” |-Uczeń potrafi wykorzystać narzędzie „ołówek” we własnej |
| |ołówkiem |-Demonstracja zasad pracy urządzenia, wybieranie grubości „ołówka” |pracy na lekcji |
| | | |-Dobrać odpowiednią grubość „ołówka” |
|42-43 |Rysujemy osiedle wykorzystując figury |-Wskazanie właściwych narzędzi edytora grafiki do narysowania prostokąta, wielokąta kwadratu i koła|-Uczeń potrafi narysować prostokąt, wielokąt kwadrat i |
| |geometryczne | |koło; wypełnić je kolorem |
|44-45 |Rysujemy zimę posługując się aerografem |-Omówienie zalet i przeznaczenia narzędzia „aerograf” |-Uczeń potrafi wykorzystać narzędzie „aerograf” we |
| | |-Demonstracja zasad pracy urządzenia, wybieranie grubości aerografu |własnej pracy na lekcji |
| | | |-Dobrać odpowiednią grubość „aerografu” |
|46 |Rysujemy kartkę świąteczną techniką dowolną|-Doskonalenie rysowania z użyciem poznanych narzędzi pracy |- Uczeń ...