Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
PRZEDMIOT: język angielski
DATA: 21.05.2010
KLASA: III B
TEMAT: Mój typowy dzień – powtórzenie
NAUCZYCIEL: mgr ……………………….
OSOBA HOSPITUJĄCA: dyr …………………….
GŁÓWNE ZAGADNIENIA HOSPITACYJNE: wykorzystanie kompetencji językowych (mówienie,czytanie) związanych z poznaną tematyką; umiejętność współpracy
CEL EDUKACYJNY: Powtórzenie słownictwa z zakresu nazw posiłków i potraw, a także zaprezentowanie umiejętności podawania czasu w języku angielskim oraz doskonalenie umiejętności swobodnego porozumiewania się w języku angielskim w danym temacie.
SCENARIUSZ LEKCJI
CELE OGÓLNE:
Powtórzenie słownictwa z zakresu: posiłki, potrawy, codzienne czynności, godziny
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Praktyczne użycie poznanych struktur i słownictwa.
FORMY PRACY:
Praca indywidualna
Praca w parach
Praca w grupach
POMOCE DYDAKTYCZNE
Podręcznik, płyta CD, flashcards, papierowe zegarki
PRZEBIEG LEKCJI
N-l rozpoczyna lekcję przypominając o zasadzie 5 prostokątów, która pomaga w utrzymaniu porządku na lekcji.
Powitanie
Piosenka ‘What time is it?’
Uczniowie otrzymują zegarki, z których w parach odczytują godziny, zadając sobie wzajemnie pytanie : ‘What time is it?’
N-l prosi o przypomnienie najważniejszych czynności codziennych
Uczniowie odpowiadają na pytanie: ‘What do you do in the morning?’
N-l podaje trzy przykładowe godziny i prosi o dopasowanie do nich nazw odpowiednich posiłków, a do nich przyporządkowanie właściwych potraw.
Uczniowie śpiewają piosenkę: ‘Put the knife on the table’
N-l i uczniowie odgrywają krótkie scenki, w których mama woła dzieci na posiłek, a one proszą o ulubione potrawy do jedzenia.
N- l dzieli uczniów na 5 grup. Rozdaje im nieuporządkowane fragmenty tekstu pt. ‘A typical day of a child in Poland’ i prosi o ułożenie spójnego tekstu. Grupa, która 1-sza ułoży poprawny tekst otrzymuje ocenę za aktywność.
Podsumowanie lekcji – dzieci oceniają swoje umiejętności w arkuszach samooceny.
ARKUSZ HOSPITACJI DIAGNOZUJĄCEJ
WYMAGANIA EDUKACYJNE
PODSTAWOWE
PONADPODSTAWOWE
Umiejętność odczytania godziny z zegarka
Umiejętność swobodnego reagowania w jęz. angielskim
Umiejętność zadania pytania: What time is it?
Umiejętność szybkiego czytania tekstu ze zrozumieniem
Umiejętność nazwania pór dnia, posiłków i potraw
Umiejętność powtórzenia zwrotu: Can I have … for breakfast?
OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW
PRZEWIDYWANE
OBSERWOWANE
NAUCZYCIEL
DYREKTOR
TAK
NIE
Uczniowie potrafią pytać o godzinę
Uczniowie potrafią odczytywać godzinę z zegarka
Uczniowie znają nazwy posiłków
Uczniowie znają nazwy potraw
Uczniowie używają zwrotu: Can I have…?
Większość uczniów używa jez. ang. podczas pracy w parach
Uczniowie śpiewają piosenki
Uczniowie kulturalnie pracują w parach i grupach
SPOSTRZEŻENIA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ
MOCNE STRONY
N - l
Obserwator
SŁABE STRONY
N - l
Obserwator
DZIAŁANIA KORYGUJĄCE (nauczyciel)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
POTRZEBY ZWIĄZANE Z DZIAŁANIAMI KORYGUJĄCYMI
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
WYNIKI POHOSPITACYJNE
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………… ………………………………..
Podpis nauczyciela Podpis obserwatora