Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Jagusiak
Data publikacji
2010-08-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
164

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Hospitacja diagnozująca, język angielski, klasa 3 szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 31,4 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT LEKCJI

PRZEDMIOT: język angielski

DATA: 21.05.2010

KLASA: III B

TEMAT: Mój typowy dzień – powtórzenie

NAUCZYCIEL: mgr ……………………….

OSOBA HOSPITUJĄCA: dyr …………………….

GŁÓWNE ZAGADNIENIA HOSPITACYJNE: wykorzystanie kompetencji językowych (mówienie,czytanie) związanych z poznaną tematyką; umiejętność współpracy

CEL EDUKACYJNY: Powtórzenie słownictwa z zakresu nazw posiłków i potraw, a także zaprezentowanie umiejętności podawania czasu w języku angielskim oraz doskonalenie umiejętności swobodnego porozumiewania się w języku angielskim w danym temacie.

SCENARIUSZ LEKCJI

CELE OGÓLNE:

Powtórzenie słownictwa z zakresu: posiłki, potrawy, codzienne czynności, godziny

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Praktyczne użycie poznanych struktur i słownictwa.

FORMY PRACY:

Praca indywidualna

Praca w parach

Praca w grupach

POMOCE DYDAKTYCZNE

Podręcznik, płyta CD, flashcards, papierowe zegarki

PRZEBIEG LEKCJI

N-l rozpoczyna lekcję przypominając o zasadzie 5 prostokątów, która pomaga w utrzymaniu porządku na lekcji.

Powitanie

Piosenka ‘What time is it?’

Uczniowie otrzymują zegarki, z których w parach odczytują godziny, zadając sobie wzajemnie pytanie : ‘What time is it?’

N-l prosi o przypomnienie najważniejszych czynności codziennych

Uczniowie odpowiadają na pytanie: ‘What do you do in the morning?’

N-l podaje trzy przykładowe godziny i prosi o dopasowanie do nich nazw odpowiednich posiłków, a do nich przyporządkowanie właściwych potraw.

Uczniowie śpiewają piosenkę: ‘Put the knife on the table’

N-l i uczniowie odgrywają krótkie scenki, w których mama woła dzieci na posiłek, a one proszą o ulubione potrawy do jedzenia.

N- l dzieli uczniów na 5 grup. Rozdaje im nieuporządkowane fragmenty tekstu pt. ‘A typical day of a child in Poland’ i prosi o ułożenie spójnego tekstu. Grupa, która 1-sza ułoży poprawny tekst otrzymuje ocenę za aktywność.

Podsumowanie lekcji – dzieci oceniają swoje umiejętności w arkuszach samooceny.

ARKUSZ HOSPITACJI DIAGNOZUJĄCEJ

WYMAGANIA EDUKACYJNE

PODSTAWOWE

PONADPODSTAWOWE

Umiejętność odczytania godziny z zegarka

Umiejętność swobodnego reagowania w jęz. angielskim

Umiejętność zadania pytania: What time is it?

Umiejętność szybkiego czytania tekstu ze zrozumieniem

Umiejętność nazwania pór dnia, posiłków i potraw

Umiejętność powtórzenia zwrotu: Can I have … for breakfast?

OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW

PRZEWIDYWANE

OBSERWOWANE

NAUCZYCIEL

DYREKTOR

TAK

NIE

Uczniowie potrafią pytać o godzinę

Uczniowie potrafią odczytywać godzinę z zegarka

Uczniowie znają nazwy posiłków

Uczniowie znają nazwy potraw

Uczniowie używają zwrotu: Can I have…?

Większość uczniów używa jez. ang. podczas pracy w parach

Uczniowie śpiewają piosenki

Uczniowie kulturalnie pracują w parach i grupach

SPOSTRZEŻENIA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ

MOCNE STRONY

N - l

Obserwator

SŁABE STRONY

N - l

Obserwator

DZIAŁANIA KORYGUJĄCE (nauczyciel)

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

POTRZEBY ZWIĄZANE Z DZIAŁANIAMI KORYGUJĄCYMI

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

WYNIKI POHOSPITACYJNE

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………… ………………………………..

Podpis nauczyciela Podpis obserwatora