Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN NAUCZANIA RELIGII KL.I GIMNAZJUM
ROK SZKOLNY 2010/2011
Jolanta Domagała Program: „Przyjąć blask Bożej Prawdy” AZ-3-02/2 Trzyletni etap edukacyjny –192 godz., w kl. I - 64godz
|NAZWA DZIAŁU |TERMIN | |TREŚCI NAUCZANIA | | |
| |REALIZACJI |TEMATY LEKCJI |(wynikające z podstawy programowej) |OSIĄGNIĘCIA UCZNIA PO ZAKOŃCZENIU DZIAŁU |UWAGI |
|I. |IX-X/09 |1.Najważniejsze pytania. |- wezwani do nowego życia |-wie, jakie to są pytania egzystencjalne |Tematy mogą ulec |
|Szukam sensu życia| | |- odróżnienie wartości od tego co nią nie |-umie samodzielnie formułować pytania egzystencjalne |przesunięciu około 2 |
| | |2.Poszukiwanie tego co cenne |jest |-wie, co to jest wartość |godz. w związku z |
| | | |- poszukiwanie wzorców życia |-potrafi odróżnić wartości prawdziwe od fałszywych |omówieniem wymagań |
| | |3.Blask prawdy i wolności | |-wie, że wolność oparta jest na Prawdzie, którą jest Jezus |edukacyjnych i |
| | | | |-umie ukazać wartość prawdy i wolności |kryteriów oceny oraz |
| | |4. Siła dobra | |-wie, że dobro jest potrzebą człowieka i świata |wydarzeń roku |
| | | | |-umie w konfliktowej sytuacji dokonać wyboru dobra |liturgicznego |
| | |5. Ludzie wolności, prawdy i dobra | |-wie, że wolność opiera się na prawdzie | |
| | | | |umie dawać świadectwo prawdzie przez wybór dobra | |
| | |6. Ku szczytom. | |-wie, że praca nad sobą ma prowadzić do doskonałości | |
| | | | |-umie zaplanować pracę nad sobą | |
| | |7.Matka usłyszy zawsze | |-zna określenie Maryi Matki wszystkich ludzi i Pośredniczki | |
| | | | |-umie wyrazić swą wiarę w orędownictwo Maryi | |
| | | | |-kształtuje postawę umiłowania prawdy i wolności oraz wytrwałości w | |
| | | | |dążeniu do dobra | |
|II. |X-XII/09 |8. List Ojca do swoich dzieci |- autorstwo Pisma świętego, natchnienie, |-wie, czym jest Pismo święte, kto jest jego autorem i ile jest ksiąg| |
|Pismo Święte | |9. Rola człowieka w powstawaniu |gatunki literackie |-umie korzystać z Pisma Świętego | |
|księgą o Bogu i | |Świętych Ksiąg |- powstawanie Starego Testamentu |-wie, co to jest natchnienie w Piśmie Świętym | |
|człowieku | | |- zrozumienie: Pismo święte to słowo Boga, |-umie wskazać podstawowe rodzaje i gatunki literackie występujące w | |
| | |10. Aby zrozumieć Pismo Święte |źródło wiary, a nie historia Izraela |Piśmie Świętym | |
| | |potrzebna jest wiedza. |- interpretacja literacka i hermeneutyczna |-rozwija w sobie wrażliwość na głos Boży pod wpływem refleksji nad | |
| | | |– czytać Pismo święte w kontekście Tradycji|Pismem Świętym | |
| | |11. Kraj Abrahama, Izaaka i Mojżesza |i życia Kościoła |-wie, jaka wiedza jest potrzebna, aby dobrze interpretować Pismo | |
| | | |- wybrane fragmenty Starego Testamentu: |Święte | |
| | |12. Odczytywanie Starego Testamentu |stworzenie, patriarchowie (Abraham) |-umie korzystać z przypisów w Piśmie Świętym pomagających w | |
| | | |- środowisko, powstanie i budowa Nowego |interpretacji tekstu biblijnego | |
| | |13. Hymn o stworzeniu. |Testamentu |-rozwija w sobie potrzebę częstej lektury Pisma Świętego | |
| | |14. Ziemia jest darem ...