Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan adaptacyjny Przedszkola Publicznego nr 5 w Łasku
1. W trakcie zapisów do przedszkola zapraszamy rodziców i dzieci na zajęcia i spotkania na terenie przedszkola; 2.Nawiązujemy współpracę z rodziną i aktywne włączamy ją do procesu przygotowania dziecka do roli przedszkolaka;
Pozwalamy dzieciom zabrać z domu ulubioną Przytulankę lub zabawkę;
Radzimy rodzicom aby:
nie przeciągali pożegnania w szatni, pomagali dziecku rozebrać się, dali całusa i wyszli;
pożegnanie w szatni było krótkie: uśmiech, buziak;
nie zabierali dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu: jeśli zrobią to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wszystko wymusić;
nie obiecywali: jeśli pójdziesz do przedszkola to coś dostaniesz; kiedy odbierają dziecko mogą dać mu maleńki prezent, ale nie może to być forma przekupywania;
nie wypowiadali się negatywnie w obecności dziecka na temat sytuacji dotyczącej pobytu w przedszkolu;
nie wymuszali na dziecku, żeby zaraz po przyjściu do domu natychmiast opowiadało co wydarzyło się w przedszkolu, to powoduje niepotrzebny stres. Czekali, aż samo zacznie mówić;
okazywali dziecku radość i cieszyli się razem z nim, że chodzi do przedszkola.
do sali wchodzili tylko na chwileczkę – oszczędzając żalu i smutku innym dzieciom;
kontrolowali co mówią, np. zamiast: już możemy wracać do domu, mówimy: teraz możemy iść do domu.
To niby nie wielka różnica, jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk;
Jeśli dziecko przy pożegnaniu płacze starali się, żeby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata, rozstania z tata są mniej bolesne;
Uśmiechamy się do dzieci ciepło, serdecznie z nim rozmawiamy, pomagamy w kłopotach, chwalimy, nagradzamy, jak najczęściej przytulamy;
Pamiętamy: żegnamy i witamy dziecko zawsze z uśmiechem!
Zachęcamy rodziców do podejmowania wspólnych decyzji dotyczących procesu edukacyjnego dzieci;
Prosimy rodziców o ubieranie dzieci w wygodne stroje (dresy, kapcie);
Wspólnie z rodzicami uczymy czynności samoobsługowych;
Staramy się poznać upodobania, przyzwyczajenia i sytuacje rodzinną dziecka;
Z życzliwością reagujemy na prośby dziecka i rodziców wiedząc, że dla rodzica jego dziecko jest największym skarbem powierzonym opiece obcym osobom.