Dodaj publikację
Autor
Tatiana Zalewska
Data publikacji
2010-08-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
31

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela języków angielskiego i francuskiego ubiegającego się o awans nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 54,0 KB)

Podgląd treści


ZESPÓŁ SZKÓŁ TECNICZNYCH
im. Jana Pawła II
w Zbąszynku

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

nauczyciela mianowanego

ubiegającego się o awans na stopień

nauczyciela dyplomowanego

mgr Tatiana Zalewska,

nauczyciel mianowany

Imię i nazwisko Tatiana Zalewska
Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2007r.
Data zakończenia stażu: 18.08.2010r.
Staż pracy ogółem: 36 lat., staż pracy pedagogicznej 9 lat
Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel mianowany
Posiadane kwalifikacje:
1. mgr filologii angielskiej i francuskiej, specjalizacja nauczycielska
2. absolwent studium przekładu - studia podyplomowe

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

Cel główny: zdobycie stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego.

Inne cele rozwoju zawodowego w okresie stażu:
Dalsze poznanie zadań i zasad organizacji ZST, realizacja zadań szkoły. Podwyższenie własnych kwalifikacji. Podniesienie wiedzy i umiejętności w zakresie metod i sposobów pracy z młodzieżą. Wdrażanie zasad przedmiotowego systemu oceniania uczniów ZST. Uczestniczenie w pracy zespołów przedmiotowych. Planowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych z uczniami w taki sposób, aby przyczyniać się do realizacji celów głównych rozwoju ZST. Studiowanie literatury fachowej, wymiana doświadczeń. Dokonywanie wyboru i selekcji materiału z różnych źródeł, planowanie swoich czynności dydaktycznych i wychowawczych. Dokonywanie samooceny swoich zajęć i oceny zajęć kolegów oraz studentów-praktykantów.

|Lp |Wymagania kwalifikacyjne zgodnie z|Zadania do realizacji |Forma/metoda realizacji |Termin |Dowody realizacji |
| |rozporządzeniem MENiS z dnia 1 | | | | |
| |grudnia 2004r. | | | | |
|1 |2 |3 |4 |5 |6 |
| | |Poznanie procedury awansu zawodowego |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (Ustawa o Systemie |VIII-IX 2007 |Poprawnie sformułowany |
|I. |Czynności organizacyjne | |Oświaty, Karta Nauczyciela i rozporządzenia MEN) | |wniosek o rozpoczęcie |
| | | |Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu | |stażu, plan rozwoju |
| | | |Opracowanie planu rozwoju zawodowego |Okres stażu |zawodowego |
| | | |Bieżące śledzenie przepisów i opracowań dotyczących zadań związanych z awansem zawodowym | | |
| | | |nauczycieli | | |
| | | |Gromadzenie dokumentacji | | |
| | |Doskonalenie wiedzy w zakresie zasad |Analiza odpowiedniej dokumentacji szkoły (zmodyfikowany Statut ZST, Program rozwoju ZST na |IX/X 2007 | |
| | |funkcjonowania i organizowania pracy |lata 2004/2005-2008/2009, wewnątrzszkolny system oceniania uczniów, bieżąca dokumentacja | | |
| | |ZST |szkoły) | |Notatki |
| | | | | | |
| | |Uczestniczenie w pracach organów |Wdrażanie WSO, udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, współpraca z | |Sprawozdanie z |
| | |szkoły |wychowawcami klas, pedagogiem szkoły, rodzicami, aktywne wykonywanie zadań wynikających z |Okres stażu - na bieżąco |realizacji planu |
| | | |dokumentów szkolnych; | |rozwoju |
| | | |Współudział w pracach zespołu przedmiotowego; | | |
| | | |Pomoc przy organizowaniu imprez szkolnych. | | |
| | |Dokumentowanie realizacji planu |Gromadzenie dokumentów dotyczących diagnozowania, monitorowania i ewaluacji podjętych |Okres stażu – na bieżąco |Dokumenty, |
| | |rozwoju |działań. | |zaświadczenia, |
| | | |Przygotowanie sprawozdań, opisów i analiz. | |scenariusze, |
| | | |Autorefleksje. | |notatki, |
| | | |Gromadzenie zaświadczeń, scenariuszy lekcji, arkuszy ocen, nagrań na kasety audio, zdjęć, | |zdjęcia, widokówki, |
| | | |widokówek, wydruków, itp. | |kasety audio, wydruki, |
| | | | | |itp. |
| | |Opracowanie sprawozdania z realizacji ...