Dodaj publikację
Autor
Dorota Pietruszewska
Data publikacji
2010-08-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
202

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zamieszczam program własny zajęć dydaktyczno wyrównawczych z języka angielskiego dla uczniów klas III szkoły podstawowej realizujących program nauczania języka angielskiego w oparciu o podręcznik Bugs 3, wyd. Macmillan.
 Pobierz (docx, 42,9 KB)

Komentarze

mashena, 2010-08-11

Mój komputer nie jest w stanie tego otworzyć :(

bonks, 2011-09-05

No właśnie, mój też nie :(

Podgląd treści

PROGRAM ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZYCH

Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA UCZNIÓW KLAS III

Finansowany w ramach projektu

„Stare dzielnice – nowe możliwości”

ze środków Unii Europejskiej

EFS POKL/9.1.2

OPRACOWAŁA:

mgr Dorota Pietruszewska

Szkoła Podstawowa nr 36 w Częstochowie

WSTĘP

W każdym zespole klasowym są uczniowie ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Moje obserwacje z ostatnich lat wskazują, że z roku na rok takich uczniów jest coraz więcej. Uczniowie ci mają ogromne problemy z językiem ojczystym. Naturalne więc jest, że język obcy sprawia im jeszcze więcej trudności. Postanowiłam wyjść naprzeciw ich potrzebom. Głównym zamierzeniem prowadzenia zajęć dydaktyczno- wyrównawczych jest praca nad wyrównywaniem braków w opanowaniu podstawy programowej. Realizowanie programu będzie przebiegało na lekcjach dodatkowych (1 godzina tygodniowo) w grupie 9-cio osobowej. Uczniowie zobowiązani są do prowadzenia zeszytów dodatkowych w których zapisywać będą reguły gramatyczne, słownictwo i zwroty oraz niektóre

ćwiczenia. Uczniowie otrzymają materiały przygotowane przez nauczyciela. Zakres treści realizowanych na zajęciach jest zgodny z podstawą programową oraz z programem nauczania języka angielskiego, kurs dla początkujących w klasach 1-3 szkoły podstawowej, autorstwa Ilony Studzińskiej, Arkadiusza Mędeli, Magdaleny Kondro ,wydawnictwo MACMILLAN .

CELE OGÓLNE

wyrównywanie braków i umiejętności w opanowaniu podstawy programowej

wyrównywanie dysproporcji w umiejętnościach uczniów

wzbogacanie słownictwa

uczenie konwersacji w języku obcym

CELE SZCZEGÓŁOWE

Uczeń:

Reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela;

Rozumie wypowiedzi ze słuchu:

rozróżnia znaczenie wyrazów o podobnym brzmieniu,

rozpoznaje zwroty stosowane na co dzień i potrafi się nimi posługiwać,

rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów,

rozumie sens prostych dialogów w historyjkach obrazkowych (także w nagraniach audio i video);

Czyta ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania;

Zadaje pytania i udziela odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, recytuje wiersze, rymowanki i śpiewa piosenki, nazywa obiekty z otoczenia i opisuje je,

Przepisuje wyrazy i zdania;

Potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, książeczek, środków multimedialnych, gier dydaktycznych, układanek

Współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.

Ma pozytywny stosunek do nauki języka angielskiego

Rozpoczęte zadania doprowadza do końca

TREŚCI NAUCZANIA

Umiejętności

pozdrawianie innych osób, przywitanie się i pożegnanie

przedstawianie siebie i innych osób

podawanie i uzyskiwanie informacji personalnych: imię, wiek, miesiąc urodzin

opisywanie relacji rodzinnych

pytanie o upodobania i udzielanie odpowiedzi

wydawanie i wykonywanie poleceń

wyrażanie prośby i podziękowania

pytanie o pozwolenie

wyrażanie preferencji

wyrażanie chęci i propozycji

wyrażanie zgody i protestu

wyrażanie możliwości wykonania czynności

wyrażanie opinii

wyrażanie obawy

wyrażanie zakazu i nakazu

wyrażanie podziwu i pochwały

wyrażanie umiejętności wykonywania czynności

pytanie o umiejętności

opisywanie elementów wyglądu i ubioru ...