Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mashena, 2010-08-11
Mój komputer nie jest w stanie tego otworzyć :(
bonks, 2011-09-05
No właśnie, mój też nie :(
PROGRAM ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZYCH
Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA UCZNIÓW KLAS III
Finansowany w ramach projektu
„Stare dzielnice – nowe możliwości”
ze środków Unii Europejskiej
EFS POKL/9.1.2
OPRACOWAŁA:
mgr Dorota Pietruszewska
Szkoła Podstawowa nr 36 w Częstochowie
WSTĘP
W każdym zespole klasowym są uczniowie ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Moje obserwacje z ostatnich lat wskazują, że z roku na rok takich uczniów jest coraz więcej. Uczniowie ci mają ogromne problemy z językiem ojczystym. Naturalne więc jest, że język obcy sprawia im jeszcze więcej trudności. Postanowiłam wyjść naprzeciw ich potrzebom. Głównym zamierzeniem prowadzenia zajęć dydaktyczno- wyrównawczych jest praca nad wyrównywaniem braków w opanowaniu podstawy programowej. Realizowanie programu będzie przebiegało na lekcjach dodatkowych (1 godzina tygodniowo) w grupie 9-cio osobowej. Uczniowie zobowiązani są do prowadzenia zeszytów dodatkowych w których zapisywać będą reguły gramatyczne, słownictwo i zwroty oraz niektóre
ćwiczenia. Uczniowie otrzymają materiały przygotowane przez nauczyciela. Zakres treści realizowanych na zajęciach jest zgodny z podstawą programową oraz z programem nauczania języka angielskiego, kurs dla początkujących w klasach 1-3 szkoły podstawowej, autorstwa Ilony Studzińskiej, Arkadiusza Mędeli, Magdaleny Kondro ,wydawnictwo MACMILLAN .
CELE OGÓLNE
wyrównywanie braków i umiejętności w opanowaniu podstawy programowej
wyrównywanie dysproporcji w umiejętnościach uczniów
wzbogacanie słownictwa
uczenie konwersacji w języku obcym
CELE SZCZEGÓŁOWE
Uczeń:
Reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela;
Rozumie wypowiedzi ze słuchu:
rozróżnia znaczenie wyrazów o podobnym brzmieniu,
rozpoznaje zwroty stosowane na co dzień i potrafi się nimi posługiwać,
rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów,
rozumie sens prostych dialogów w historyjkach obrazkowych (także w nagraniach audio i video);
Czyta ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania;
Zadaje pytania i udziela odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, recytuje wiersze, rymowanki i śpiewa piosenki, nazywa obiekty z otoczenia i opisuje je,
Przepisuje wyrazy i zdania;
Potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, książeczek, środków multimedialnych, gier dydaktycznych, układanek
Współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.
Ma pozytywny stosunek do nauki języka angielskiego
Rozpoczęte zadania doprowadza do końca
TREŚCI NAUCZANIA
Umiejętności
pozdrawianie innych osób, przywitanie się i pożegnanie
przedstawianie siebie i innych osób
podawanie i uzyskiwanie informacji personalnych: imię, wiek, miesiąc urodzin
opisywanie relacji rodzinnych
pytanie o upodobania i udzielanie odpowiedzi
wydawanie i wykonywanie poleceń
wyrażanie prośby i podziękowania
pytanie o pozwolenie
wyrażanie preferencji
wyrażanie chęci i propozycji
wyrażanie zgody i protestu
wyrażanie możliwości wykonania czynności
wyrażanie opinii
wyrażanie obawy
wyrażanie zakazu i nakazu
wyrażanie podziwu i pochwały
wyrażanie umiejętności wykonywania czynności
pytanie o umiejętności
opisywanie elementów wyglądu i ubioru ...