Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Szczęsna
Data publikacji
2010-08-10
Średnia ocena
5,00
Pobrań
311

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowedo nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego, nauczyciel matematyki w technikum.
 Pobierz (docx, 36,6 KB)

Komentarze

Daisy Spikelet, 2010-08-12

No cóż, napiszę tylko tyle,że plików z rozwinięciem docx nie da się czytać na Windowsach starszych niż Vista.

Podgląd treści

 

PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

mgr Katarzyna Szczęsna

nauczyciel matematyki

w Zespole Szkół Nr 14

data rozpoczęcia stażu: 1.09.2009

data zakończenia stażu: 31.05. 2012

§ 8 ust. 2 pkt.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.

Zadania

Formy realizacji

Terminy

Dowody realizacji

Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego

Zgromadzenie i zanalizowanie przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego / Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z dn. 01.12.2004 z późniejszymi zmianami/

Zgromadzenie odpowiedniej dokumentacji, zaświadczeń, opracowanych programów, wykazów bibliograficznych literatury pedagogicznej

Dokonanie autorefleksji, przeprowadzenie analizy zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego

Okres stażu

Sporządzenie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły

Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły

Przeanalizowanie dokumentacji szkoły:

Statutu

Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania

Przedmiotowego Systemu Oceniania

Programu Rozwoju Szkoły

Szkolnego Programu Wychowawczego

Szkolnego Programu Profilaktycznego

09/2009

oraz wg potrzeb

Znajomość zawartości dokumentacji szkoły i umiejętność ich wykorzystania

Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu.

Gromadzenie literatury metodycznej i pomocy naukowych niezbędnych do pracy na zajęciach z matematyki oraz w pracy wychowawcy klasowego

Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych

Udział w kursach, konferencjach i warsztatach

Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli

Prowadzenie dodatkowych zajęć (fakultety i wg potrzeb zajęcia wyrównawcze)

Bieżące śledzenie publikacji w Internecie związanych dydaktyką matematyki, nową obowiązkową maturą z matematyki, wyszukiwanie ciekawych nowości wydawniczych, itp.

Pogłębianie i poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, dydaktyki

matematyki poprzez czytanie literatury fachowej i czasopism tematycznych

Zbieranie materiałów pomocnych w pracy nauczyciela, takich jak: arkusze maturalne, prezentacje multimedialne, plakaty, adresy ciekawych stron internetowych, pomoce dydaktyczne wykonane przez uczniów, nowinki z dziedziny matematyki, itp.

Tworzenie banków zadań z podziałem na zagadnienia

Okres stażu

Dokumentacja z posiedzeń Rad Pedagogicznych

Potwierdzenia udziału

Potwierdzenie Dyrektora Szkoły

Wykaz interesujących adresów internetowych

Pełnienie funkcji przewodniczącego Zespołu matematyczno-fizycznego

Planowanie pracy zespołu na dany rok szkolny

Organizacja zadań wynikających z planu pracy

Analiza osiągnięć i stopnia realizacji założeń oraz formułowanie wniosków do dalszej pracy

Okres stażu

Plany pracy zespołu

Sprawozdania z pracy zespołu

Potwierdzenie ...