Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sprawozdanie z realizacji stażu w celu uzyskania stopnia nauczyciele mianowanego
WSTĘP
Plan rozwoju zawodowego opracowałam w oparciu o rozporządzenie MENiS, założenia Statutu Szkoły, Planu Pracy Szkoły i Planu Wychowawczego, a także biorąc pod uwagę potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i współpracowników. Starałam się, by uwzględniał on specyfikę i potrzeby szkoły, a jednocześnie mobilizował mnie do coraz aktywniejszej pracy i jeszcze bardziej skutecznego oddziaływania na wychowanków.
Przed przystąpieniem do tworzenia własnego planu rozwoju zawodowego zapoznałam się z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oświatowego oraz procedurami (Rozporządzenie MENiS, Karta Nauczyciela).
Pracuję w szkole w małym mieście, która jest jednocześnie ważnym centrum kulturalnym. Uczęszczają do niej dzieci z różnych miejscowości, w tym wsi, a więc jednocześnie z różnych środowisk. Rodzice tych dzieci często nie pracują, utrzymują się z zasiłków wydawanych przez Opiekę Społeczną, nie są w stanie zapewnić środków na rozwój intelektualny i emocjonalny swych dzieci, dlatego realizując zadania szkoły opieram się też na potrzebach uczniów dostarczając różnorodnych bodźców dla ich rozwoju kulturalno-społecznego.
Przechodząc do realizacji zadań brałam pod uwagę wszystkie wymogi kwalifikacyjne konieczne do realizacji przez nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
W trakcie realizacji planu dokonywałam bieżącej analizy własnych dokonań i skuteczności realizowanych zadań.
Rozpatrywałam osiągnięcie celów szczegółowych, formułowałam wnioski i sugestie do dalszej pracy. W dokumentowaniu przebiegu stażu znacznie pomogło mi wykorzystywanie posiadanych umiejętności z zakresu technologii komputerowej i informacyjnej. Mam tu na myśli stosowanie aplikacji biurowych do prowadzenia dokumentacji, opracowywanie zestawień, sprawdzianów i testów dla uczniów. Diagnoza własnych kompetencji na początku stażu umożliwiła mi zrozumienie, na jakim etapie znajduje się rozwój mojej ścieżki kariery zawodowej. Uświadomiłam sobie swoje mocne i słabe strony, jasno określiłam posiadane zasoby i te, które jeszcze powinnam uzupełnić. Poznawanie przepisów oświatowych, nowoczesnych metod nauczania oraz wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami realizowałam przez cały okres stażu.
Sprawozdanie z realizacji zadań określonych na okres stażu i ich efekty przedstawiam w obszarze poszczególnych wymagań.
REALIZACJA ZADAŃ UMOŻLIWIAJĄCYCH SPEŁNIENIE WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
I. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; (Rozporządzenie MENiS z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, § 7 ust.2 pkt 1)
1. W okresie stażu trwającego 2 lata i 9 miesięcy podejmowałam działania zmierzające do realizacji planu rozwoju zawodowego.
Z chwilą rozpoczęcia stażu zadbałam o jego właściwą organizację:
• zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego
• podjęłam współpracę z opiekunem stażu mgr Krystyną ...