Dodaj publikację
Autor
Aneta Harasim
Data publikacji
2010-08-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
129

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Nauczyciel stażysta realizował staż w szkole ponadgimnazjalnej.
 Pobierz (doc, 50,0 KB)

Podgląd treści


PROJEKT OCENY STAŻU
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
 

W oparciu o analizę planu rozwoju zawodowego i sprawozdania z jego realizacji sporządzonego przez stażystę oraz na podstawie własnej dokumentacji stwierdzam, co następuje:
1. Na podstawie obserwacji udokumentowanych arkuszami hospitacyjnymi stażystka wykazała się:
• umiejętnością planowania własnej pracy,
• umiejętnością stosowania różnorodnych metod nauczania,
• znajomością techniki komputerowej i wykorzystania zasobów internetowych
• komunikatywnością pracy z uczniem.

2. Zapoznała się z organizacją i zasadami funkcjonowania szkoły, w tym:

• z obowiązującą dokumentacją szkolną: arkusze ocen, dziennik lekcyjny, dziennik zajęć wyrównawczych, dziennik kółka języka angielskiego, świadectwa szkolne,

• z przepisami oświatowymi, którymi umiejętnie się posługuje: Statut Szkoły, zadania i kompetencje szkoły oraz regulaminy działania jej organów kolegialnych – Dyrektora, Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, Samorządu Uczniowskiego,

• poznała i prawidłowo wdrażała Wewnątrzszkolny System Oceniania – oceny końcoworoczne wystawione przez stażystkę są trafne, wnikliwe i świadczą o umiejętnej obserwacji wychowanków podczas zajęć i prawidłowym podsumowaniu ich osiągnięć,

• zaznajomiła się z Programem Wychowawczym Szkoły, wykazywała umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację podstawowych zadań szkoły,

• poznała i poprawnie stosowała w swojej  dotychczasowej pracy przepisy bezpieczeństwa i higieny w szkole podczas wycieczek, imprez oraz na zajęciach dydaktycznych.

3. Aktywnie włączała się w pracę Rady Pedagogicznej, Samorządu Uczniowskiego, zespołu samokształceniowego.

4. Organizowała i doskonaliła swój warsztat pracy poprzez:
• rozszerzenie kompetencji w zakresie zadań dydaktycznych, opiekuńczych, wychowawczych, samokształceniowych, współpracy ze społecznością lokalną:
• udział w konferencjach i warsztatach metodycznych, posiedzeniach i pracach Rady Pedagogicznej,
• pracę w zespole samokształceniowym,
• obserwację lekcji otwartych oraz prowadzonych przez opiekuna stażu; z obserwowanych zajęć nauczycielka sporządzała notatki, formułowała wnioski, dzieliła się interesującymi spostrzeżeniami z opiekunem stażu,
• przeprowadziła zajęcia z uczniami w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły – po przeprowadzonych zajęciach analizowała je z hospitującym, redagowała wnioski, dokonywała trafnej samooceny; zapoznawała się również z uwagami formułowanymi przez opiekuna stażu,
• współpracę z bibliotekarką oraz pedagogiem szkolnym, innymi nauczycielami, wychowawcami klas w celu jak najpełniejszego rozpoznania specyfiki pracy w szkole,
• pogłębianie wiedzy z zakresu problemów środowiska uczniów – dostosowywanie metod pracy do indywidualnych potrzeb dziecka, ), kierowanie uczniów z problemami edukacyjnymi i wychowawczymi do Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej,  utrzymywanie stałego kontaktu z pedagogiem szkolnym konsultując się w sprawach wychowawczych uczniów, zorganizowanie i systematyczne prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów,
• samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej,
• poprawne planowanie swoich czynności dydaktycznych i wychowawczych – skonstruowanie i prawidłowa realizacja planów wynikowych, właściwe opracowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych, programów działań zajęć pozalekcyjnych (plan pracy kółka języka angielskiego), wybór podręczników do nauczania,
• nauczycielka prawidłowo formułowała cele  operacyjne i zadania wychowawcze; podczas prowadzonych zajęć wykazywała się inwencją twórczą w stosowaniu różnorodnych form ...