Dodaj publikację
Autor
Joanna Miłek
Data publikacji
2010-08-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
144

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego. Realizacja planu ma miejsce w szkole specjalnej w oddziałach przyspasabiających do pracy.
 Pobierz (docx, 19,4 KB)

Podgląd treści

Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1.12.2004

Zadania

Formy realizacji

& 7.2.1 umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

1.Prowadzenie dokumentacji szkolnej związanej z własnym awansem

2.Tworzenie bazy własnych materiałów dydaktycznych i metodycznych

3.Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań

4.Udział w doskonaleniu zawodowym: wewnątrzszkolnym i pozaszkolnym

1.Współpraca z opiekunem stażu.

- zawarcie kontraktu, omówienie zasad współpracy,

- przygotowanie planu rozwoju zawodowego,

- ustalenie terminów spotkań z opiekunem,

- hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz hospitacja zajęć przez opiekuna stażu

2. Budowanie własnego warsztatu pracy: systematyczne przygotowywanie materiałów dydaktycznych na zajęcia lekcyjne oraz tworzenie łączy do stron WWW z materiałami dydaktycznymi

3.Opracowanie , realizacja planów pracy, planów wynikowych nauczania, planów wychowawczych, doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć, udział w lekcjach otwartych

4. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych, warsztatach metodycznych, aktywny udział wewnątrzszkolnym doskonaleniu. Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej.

& 7 ust.2 pkt.2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów , problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

1.Autorstwo i realizacja programu edukacyjnego i jego ewaluacja,

2Podejmowanie działań dotyczących rozwoju cywilizacji i jej skutków

3.Współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz wychowania i oświaty wspierającymi działalność szkoły

.

4.Podejmowanie dodatkowych działań wewnątrzszkolnych przy współpracy z innymi nauczycielami

5. Udział w konkursach szkolnych oraz międzyszkolnych

6 Rozpoznawanie problemów środowiska uczniów i współczesnych problemów społeczno-cywilizacyjnych

1. Konstruowanie programu edukacyjnego „ Proorientacja zawodowa”dla uczniów Szkoły Przyspasabiającej do Pracy.

2.Udział w realizacji ścieżki edukacyjnej związanej z zagrożeniami cywilizacyjnymi podczas zajęć edukacyjnych, udział w akcji „ Sprzątanie świata”

3.Działalność w ramach organizacji TPD oraz PCK. Współpraca z MDK w Ligocie udział projekcie: „Mała Akademia Jazzu” oraz z Miejską Biblioteką Publiczną w Ligocie.

4. Współorganizacja uroczystości z okazji Dnia Matki z udziałem rodziców oraz konkursu czytelniczego pt.” Milionerzy”, Przygotowanie

przedstawienia teatralnego

z udziałem rodziców, nauczycieli oraz uczniów,

Opieka nad salą lekcyjną,

Opracowanie zbioru kart pracy dla uczniów SPP

5. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach róznego szczebla

6. Poznawanie sytuacji rodzinnych uczniów poprzez:

- zapoznanie się z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie, orzeczenia, zapisy w protokołach

- bieżące kontakty z rodzicami uczniów: rozmowy indywidualne, klasowe narady rodziców, współpraca z trójką klasową.

- Nawiązanie współpracy z psychologiem i pedagogiem szkolnym,

- Współpraca z Poradnią Psych. – Pedag.

- Pedagogizacja rodziców ...