Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1.12.2004
Zadania
Formy realizacji
& 7.2.1 umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
1.Prowadzenie dokumentacji szkolnej związanej z własnym awansem
2.Tworzenie bazy własnych materiałów dydaktycznych i metodycznych
3.Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań
4.Udział w doskonaleniu zawodowym: wewnątrzszkolnym i pozaszkolnym
1.Współpraca z opiekunem stażu.
- zawarcie kontraktu, omówienie zasad współpracy,
- przygotowanie planu rozwoju zawodowego,
- ustalenie terminów spotkań z opiekunem,
- hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz hospitacja zajęć przez opiekuna stażu
2. Budowanie własnego warsztatu pracy: systematyczne przygotowywanie materiałów dydaktycznych na zajęcia lekcyjne oraz tworzenie łączy do stron WWW z materiałami dydaktycznymi
3.Opracowanie , realizacja planów pracy, planów wynikowych nauczania, planów wychowawczych, doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć, udział w lekcjach otwartych
4. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych, warsztatach metodycznych, aktywny udział wewnątrzszkolnym doskonaleniu. Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej.
& 7 ust.2 pkt.2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów , problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
1.Autorstwo i realizacja programu edukacyjnego i jego ewaluacja,
2Podejmowanie działań dotyczących rozwoju cywilizacji i jej skutków
3.Współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz wychowania i oświaty wspierającymi działalność szkoły
.
4.Podejmowanie dodatkowych działań wewnątrzszkolnych przy współpracy z innymi nauczycielami
5. Udział w konkursach szkolnych oraz międzyszkolnych
6 Rozpoznawanie problemów środowiska uczniów i współczesnych problemów społeczno-cywilizacyjnych
1. Konstruowanie programu edukacyjnego „ Proorientacja zawodowa”dla uczniów Szkoły Przyspasabiającej do Pracy.
2.Udział w realizacji ścieżki edukacyjnej związanej z zagrożeniami cywilizacyjnymi podczas zajęć edukacyjnych, udział w akcji „ Sprzątanie świata”
3.Działalność w ramach organizacji TPD oraz PCK. Współpraca z MDK w Ligocie udział projekcie: „Mała Akademia Jazzu” oraz z Miejską Biblioteką Publiczną w Ligocie.
4. Współorganizacja uroczystości z okazji Dnia Matki z udziałem rodziców oraz konkursu czytelniczego pt.” Milionerzy”, Przygotowanie
przedstawienia teatralnego
z udziałem rodziców, nauczycieli oraz uczniów,
Opieka nad salą lekcyjną,
Opracowanie zbioru kart pracy dla uczniów SPP
5. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach róznego szczebla
6. Poznawanie sytuacji rodzinnych uczniów poprzez:
- zapoznanie się z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie, orzeczenia, zapisy w protokołach
- bieżące kontakty z rodzicami uczniów: rozmowy indywidualne, klasowe narady rodziców, współpraca z trójką klasową.
- Nawiązanie współpracy z psychologiem i pedagogiem szkolnym,
- Współpraca z Poradnią Psych. – Pedag.
- Pedagogizacja rodziców ...