Dodaj publikację
Autor
Andżelika Wójtowicz-Wiśniowska
Data publikacji
2010-08-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to przykładowy scenariusz z zakresu ośrodka tematycznego JA W DALSZYM OTOCZENIU - SKLEP, zrealizowany w przedszkolu specjalnym.
 Pobierz (doc, 31,0 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z DNIA ……………
ODDZIAŁ……………………

OSOBA PROWADZĄCA ZAJĘCIA:………………………………………….

TEMAT OŚRODKA OKRESOWEGO: „Ja w dalszym otoczeniu - Sklep”
TEMAT OŚRODKA DZIENNEGO: „W przymierzalni”
CELE: ogólne:
- Poszerzanie wiedzy o otoczeniu – utrwalanie znajomości nazw poszczególnych części garderoby.
- Doskonalenie umiejętności samoobsługowych w zakresie rozbierania i ubierania się.

operacyjne:
Dziecko potrafi (lub próbuje):
- Wskazać poszczególne części garderoby.
- Dobierać ilustracje przedstawiające ubrania do konkretów.
- Zdejmować i nakładać różne części garderoby.
- Zapinać różnego rodzaju zapięcia.

GRUPA WIEKOWA: 6 – 7 lat
LICZBA DZIECI: do 7
METODY PRACY: zabawowo – zadaniowa, zabawowo – naśladowcza, warunkowania instrumentalnego
FORMY PRACY: zbiorowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: zdjęcia dzieci, znaczki z listy obecności, symbole z kalendarza pogody, obrazki przedstawiające ubrania, różnorodne części garderoby, sprzęty i przedmioty z wyposażenia sklepu (półki, wieszak, lustro, krzesełko, stolik z kasą i zastępnikami pieniędzy), tamburyn, parasol.

UWAGI: Zadania będą uwzględniać indywidualne możliwości dzieci.

REALIZACJA ZAJĘĆ

I. Czynności przygotowawcze:
Przed rozpoczęciem zajęć nauczycielka przygotowuje potrzebne pomoce i środki dydaktyczne.

II. Czynności organizujące:
• Przywitanie dzieci.
• Sprawdzenie listy obecności.
• Uzupełnienie kalendarza pogody.
• Powtórzenie wiadomości - przypomnienie nazw poszczególnych części garderoby i przyporządkowanie ich do odpowiednich części ciała.
• Ćwiczenia w dobieraniu ilustracji do konkretów.

III. Czynności zasadnicze:
• Omówienie zasad zabawy.
• Wykonywanie kolejnych czynności związanych z „robieniem zakupów” w sklepie odzieżowym:
– wejście do sklepu;
– odszukanie właściwej części garderoby;
– przyporządkowanie jej do odpowiedniej części ciała;
– przymierzenie wybranego ubrania;
– przeglądanie się w lustrze;
– nałożenie własnego ubrania;
– „zapłacenie za zakupy”.
• Zabawa ruchowa „Wiosenny spacer”.

IV. Czynności finalizujące:
• Porządkowanie miejsca zabawy – odniesienie ubrań na swoje miejsce przez dyżurnego.

V. Zakończenie:
Pochwały i nagrody dla dzieci.