Dodaj publikację
Autor
Wanda Kałduńska
Data publikacji
2010-08-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
256

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela kontraktowego.
 Pobierz (doc, 65,5 KB)

Podgląd treści


Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 12 w Gdańsku

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

mgr inż. Wanda Kałduńska

nauczyciel matematyki

§ 7 ust. 2 pkt. 1

„Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.”

|Sposób realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|1. Współpraca z opiekunem stażu: | | |
|- napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego |IX 2008 |Wniosek o rozpoczęcie stażu |
| | | |
|- poznanie procedury awansu zawodowego i napisanie planu rozwoju zawodowego oraz omówienie go z opiekunem i Dyrektorem | |Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego |
| |IX 2008 | |
|- ustalenie harmonogramu zajęć obserwowanych przez opiekuna i prowadzonych w obecności opiekuna | | |
| | |Harmonogram wzajemnych obserwacji |
|- obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i omówienie wyników obserwacji | | |
| |IX 2008 |Arkusze obserwacji, konspekty |
|- przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna i omówienie przeprowadzonych lekcji | | |
| | | |
|2. Aktywne uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej oraz radach szkoleniowych |Wg harmonogramu | |
| | | |
| | | |
| | |Lista obecności |
| |Wg planu spotkań | |
|3. Organizacja warsztatu pracy: | | |
| | | |
|- napisanie planów pracy dydaktycznej z matematyki | | |
| | | |
|- napisanie planu pracy wychowawczej | | |
| | | |
|- opracowanie oraz gromadzenie materiałów pomocniczych w nauczaniu matematyki ( testy, zadania itp. ) | |Plany pracy dydaktycznej |
| |wrzesień | |
|- prowadzenie dokumentacji szkolnej: dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne, arkusze ocen. | |Plan pracy wychowawczej |
| |wrzesień | |
|- systematyczne zapoznawanie się z ofertą wydawniczą (przeglądanie stron internetowych wydawnictw, konferencje) | | |
| |Okres stażu | |
|4. Doskonalenie warsztatu pracy: | | |
| | |Dziennik lekcyjny |
|- Samodzielne studiowanie literatury metodycznej, pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych: |Okres stażu | |
|studiowanie czasopism i literatury fachowej | | |
|korzystanie ze stron internetowych | |Zaświadczenia |
|gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotu |Okres stażu | |
| | | |
|- Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w różnych formach doskonalenia: | | |
|szkoleniach organizowanych przez szkołę | | |
|konferencjach metodycznych | | |
|prezentacjach nowości wydawniczych organizowanych przez wydawnictwa oświatowe |Okres stażu | |
|kursie pomiaru dydaktycznego II stopnia | | |
|kursach i warsztatach organizowanych przez ośrodki szkoleniowe | | |
| | | |
|5. Ewaluacja własnych działań: | | |
| | |Zaświadczenia |
|- diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych ( opracowanie i przeprowadzenie ankiety; analiza wyników egzaminu gimnazjalnego)|Okres stażu | |
| | | |
|6. Systematyczne dokumentowanie przebiegu realizacji planu rozwoju zawodowego | | |
| | | |
|7. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | |Ankieta |
| |Okres stażu | |
| | | |
| | | |
| |Okres stażu | |
| | | |
| | |Dokumentacja: świadectwa, potwierdzenia, zaświadczenia |
| |Okres stażu |itp. |

§ 7 ust. 2 pkt. 2

„Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.”

|1. Współpraca z rodzicami i pedagogiem szkolnym: | | |
|- indywidualne rozmowy z rodzicami i pedagogiem rozwiązujące bieżące problemy dydaktyczne i wychowawcze |Okres stażu |Wpisy w dzienniku lekcyjnym |
|- zebrania i konsultacje dla rodziców | | |
| |Raz w miesiącu | |
|2. Pełnienie funkcji przewodniczącego konkursów | | |
| |Okres stażu | |
|3. Opracowanie i przeprowadzenie ankiety wśród uczniów diagnozującej najważniejsze problemy ich środowiska | | |
| | | |
|4. Indywidualizacja nauczania ( uczeń ...