Dodaj publikację
Autor
Anna Maciejewska
Data publikacji
2010-08-23
Średnia ocena
5,00
Pobrań
1541

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera test diagnozujący badający wiadomości i umiejętności przyrodnicze ucznia po ukończeniu klasy III nauczania zintegrowanego. Podstawą do jego opracowania były treści przyrodnicze zawarte w podstawie programowej nauczania zintegrowanego, a równocześnie podstawa programowa nauczania przyrody.
 Pobierz (doc, 112,5 KB)

Komentarze

beata1e, 2010-08-25

dzięki,właśnie wracam do pracy i bardzo chętnie skorzystam z tego testu w celu poznania umiejętności i wiedzy uczniów.

KUs, 2018-09-17, ocena:

ok

Podgląd treści

TEST DIAGNOZUJĄCY

wiadomości i umiejętności przyrodnicze

Test diagnozujący bada wiadomości i umiejętności przyrodnicze ucznia po ukończeniu klasy III nauczania zintegrowanego. Przeprowadzany jest na początku roku szkolnego.
Tworząc test wykorzystałam różne formy zadań – rozszerzone i krótkie odpowiedzi, zadania wielokrotnego wyboru.
Podstawą do jego opracowania były treści przyrodnicze zawarte w podstawie programowej nauczania zintegrowanego, a równocześnie podstawa programowa nauczania przyrody.
Jestem przekonana, że dzięki urozmaiceniu zadań, uczniowie będą je rozwiązywać z przyjemnością i bez nadmiernego wysiłku.

Test diagnozujący dla klasy IV

Imię i nazwisko.................................................... Suma punktów ………/50
Klasa:………….

1. Uzupełnij zdania:
a) Lasy z przewagą drzew iglastych to lasy...................................
b) Lasy z przewagą drzew liściastych to lasy.............................
c) Lasy, w którym rosną buki, świerki, sosny, graby to lasy.........................

2. Uzupełnij tabelę wpisując odpowiednie rośliny do odpowiedniej kolumny
leszczyna, dęby, jagody, sosna, konwalia, opadłe liście
|Ściółka leśna |Runo |Podszyt |Korony drzew |
| | | | |

3. Uzupełnij tabelę wyrazami podanymi poniżej:
lis, sarna, zając, dzik

|Zwierzęta wszystkożerne |Zwierzęta mięsożerne |Zwierzęta roślinożerne |
| | | |

4. Podkreśl właściwy łańcuch pokarmowy:
a) dzięcioł → kornik → drzewo
b) wilk → sarna → trawa
c) trawa → zając → wilk

5. Przyporządkuj dane zwierzę do danej kolumny
wiewiórka, bocian, skowronek, pstrąg, stonka

|ryby |ptaki |owady |ssaki |
| | | | |
| | | | |

6. Góry w Polsce znajdują się :
a) na północy
b) na południu
c) na wschodzie

7. Woda może występować w trzech stanach skupienia: stałym, ciekłym, gazowym.
Podaj przykład stanu stałego: ...............................

8. Połącz strzałkami rośliny z odpowiednią grupą do której przynależą

Buraki, ziemniaki rośliny włókniste

Len, konopie rośliny zbożowe

Żyto, jęczmień rośliny okopowe

Słonecznik, rzepak rośliny oleiste

9. Połącz w pary rośliny z produktami spożywczymi z których zostały one wytworzone

Kukurydza frytki

Ziemniaki bułka

Pszenica popcorn

10. Które zwierzęta zaliczamy do leśnych:

a) wiewiórka, kot, kaczka
b) sarna, wilk, wielbłąd
c) lis, sowa, dzik

11. Żołędzie są owocami drzewa:

a) dębu b) sosny c)brzozy

12. Podrzuca swoje jaja do gniazd zamieszkiwanych przez inne ptaki:

a) sójka b) kukułka c) jaskółka

13. Który z niżej wymienionych grzybów jest trujący:

a) kania (sowa) b) koźlarz c)muchomor sromotnikowy

14. Uzupełnij tabelę

|Nazwa miesięcy |Symbol rzymski |Pora roku |
|Kwiecień | | |
|Lipiec | | |
|Luty | | |
|Październik | | |

15. Podpisz 4 główne kierunki świata ……………….

…………… ……………

………………
16. Uzupełnij zdania:
a) Stolica Polski to………………………
b) Województwo w którym mieszkasz to………………………………….
c) Najdłuższa rzeka w Polsce to…………………………………
d) Państwo sąsiadujące z Polską to np.…………………………..
e) Polska leży nad Morzem………………………

17. Na mapie Polski:
a) zaznacz kropką stolicę Polski
b) zakreskuj województwo, w którym znajduje się miejscowość, w której mieszkasz
[pic]
18. Z których źródeł informacji przyrodniczej ...