Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Walczyk
Data publikacji
2010-08-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
148

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to regulamin szkolnego konkursu ortograficznego dla klas II - III szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 94,5 KB)

Podgląd treści

REGULAMIN
Szkolnego Konkursu Ortograficznego
Klas Młodszych
Szkoły Podstawowej

[pic]

1. Nazwa konkursu: ,,Mistrz Ortografii”
2. Adresaci konkursu: uczniowie klas II – III Szkoły Podstawowej im. św. M. M. Kolbe w Pusznie Godowskim
3. Miejsce konkursu: Szkoła Podstawowa im. św. Maksymiliana Marii Kolbe
w Pusznie Godowskim
4. Cele konkursu :
• Mobilizowanie do poznania i utrwalania reguł ortograficznych.
• Rozbudzanie motywacji do korzystania ze słowników ortograficznych.
• Zachęcanie do zabawy z ortografią.
• Kształtowanie czujności ortograficznej. ( to są cele z teczki)

• Posługiwania się w piśmie poprawną polszczyzną.
• Doskonalenie poprawności ortograficznej i gramatycznej.
• Motywowanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy i zdobywania
umiejętności potrzebnych w kolejnych etapach kształcenia.
• Motywowanie nauczycieli do systematycznej pracy z uczniami nad doskonaleniem poprawności ortograficznej.
• Wspieranie uczniów zdolnych w rozwijaniu i poszerzaniu własnych kompetencji.

4. Ustalenia ogólne:

a) Udział uczniów w konkursie jest dobrowolny i bezpłatny.
b) W etapie szkolnym mogą brać udział wszyscy uczniowie z klas II i III.
c) Konkurs jest dwuetapowy i polega na napisaniu ze słuchu tekstu dyktanda.
d) Koordynator konkursu przygotowuje teksty dyktand.
e) Za organizację I etapu konkursu, odbywającego się w poszczególnych klasach, odpowiadają nauczyciele- wychowawcy.
f) W I etapie konkursu uczestniczą wszyscy uczniowie klas II- III. Każdy wychowawca wyłania 4 laureatów z klasy.
g) Za przeprowadzenie II etapu - szkolnego odpowiada koordynator konkursu – nauczycielka kształcenia zintegrowanego – Małgorzata Walczyk.
h) W II etapie biorą udział laureaci z poszczególnych klas.
i) Komisja konkursowa wyłania po 2 laureatów z klasy II i III, którzy reprezentują szkołę w Międzyszkolnym Konkursie Ortograficznym.

5. Zakres wymagań:
Konkurs obejmuje następujące treści edukacji polonistycznej, przewidziane w podstawie programowej dla klas I- III szkoły podstawowej:
· Pisownia wyrazów wielką literą;
· Pisownia wyrazów z „ó” wymiennym i niewymiennym;
· Pisownia wyrazów z „rz” po spółgłoskach;
· Pisownia wyrazów z „rz” wymiennym i niewymiennym;
· Pisownia wyrazów z „ż” wymiennym i niewymiennym;
· Pisownia wyrazów z „h”, „ch”;
· Pisownia wyrazów z „ę”, „ą”;
· Pisownia wyrazów z utratą dźwięczności;
· Pisownia zmiękczeń;
· Pisownia partykuły „nie” z czasownikami, przymiotnikami, rzeczownikami i przysłówkami;
· Pisownia liczebników głównych i porządkowych;
· Pisownia przymiotników w stopniu wyższym i najwyższym.

6. Zasady oceniania prac konkursowych:
Komisja konkursowa ocenia poprawność ortograficzną dyktand zgodnie z następującymi kryteriami:
1) Za błędy popełnione podczas pisania ze słuchu punkty są odejmowane od określonej
maksymalnej liczby punktów wg zasady:
- błąd I stopnia – 1 pkt;
- błąd II stopnia – 1/2 pkt.
2) Za błędy I stopnia uważa się:
▪ pisownię rz - ż, ó - u, h - ch,
▪ pisownię „nie” z czasownikami,
▪ pisownię wyrazów wielką literą,
▪ opuszczenie wyrazu.
3) Błędy II stopnia to inne ...