Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Barbara Głogowska-Gryziecka
1. Cele lekcji: Kształtowanie umiejętności porozumiewania się z drugim człowiekiem, prezentowania własnego zdania oraz zrozumienia i szacunku dla odmienności narodowej, religijnej, kulturowej.
2. Metody: dyskusja, wizualizacja, metaplan, burza mózgów.
3. Formy pracy: grupowa.
4. Materiały i środki dydaktyczne: plansze, pisaki, fotografie.
Lekcja właściwa
Temat: Jak bywało w przedwojennej Polsce… czyli parę słów o tolerancji.
1. Zapoznanie uczniów z celem i przebiegiem zajęć.
2. Przedstawienie sytuacji mniejszości narodowych w Polsce na przestrzeni wieków oraz tuż przed II wojną światową (4 uczniów referuje krótko uprzednio przygotowane zagadnienie).
3. Wyjaśnienie pojęć tolerancja, stereotyp.
4. Podzielenie klasy na 4 grupy, rozdanie kart ze schematem metaplanu i zasygnalizowanym problemem: ,,Przejawy braku tolerancji wobec obcokrajowców w mojej szkole i okolicy”.
5. Przedstawienie stanowiska każdej z grup.
6. Opracowanie sposobów przeciwdziałania nietolerancji w szkole.