Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI DIAGNOZUJĄCEJ Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO -
ANNA PODSADOWSKA
Gimnazjum 06.02.2009
Klasa IIa
3 godziny w tygodniu
Temat: Wo befindet sich die Konditorei? – Wiederholung. (Gdzie jest cukiernia? – powtórzenie)
Cel ogólny lekcji: diagnoza umiejętności i wiadomości uczniów dotyczących posługiwania się słownictwem z zakresu bloku tematycznego „ Miasto i jego infrastruktura”
Cele operacyjne lekcji w oparciu o standardy wymagań edukacyjnych:
• kształcenie sprawności rozumienia tekstu słuchanego
• kształcenie sprawności rozumienia tekstu czytanego
• powtórzenie i utrwalenie nazw obiektów w mieście oraz określania ich położenia
• kształcenie poprawnej wymowy
Cele wychowawcze:
• uczniowie dobrze radzą sobie w kręgu klasowym, efektywnie współdziałają w zespole, potrafią zachować się kulturalnie podczas pracy w parach, aktywnie uczestniczą w zajęciach.
Wskaźniki:
- uczeń potrafi wyszukać i selekcjonować informacje w tekście słuchanym
- potrafi wyszukać i selekcjonować informacje w tekście czytanym
oraz rozpoznać związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu
- umie posłużyć się planem miasta
- potrafi odnaleźć obiekty w mieście, nazwać je oraz określić ich położenie
- umie wykorzystać znajomość fonetyki
Metody pracy:
• praca pod kierunkiem nauczyciela,
• praca z tekstem słuchowym
• praca z planem miasta
Formy:
• praca indywidualna,
• zbiorowa
• w parach
Środki dydaktyczne:
• magnetofon
• płyta CD
• karty prac z poleceniami (załącznik)
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Wprowadzenie:
- Powitanie uczniów,
- Sprawdzenie listy obecności,
- Rozgrzewka językowa – nawiązanie do wcześniej zdobytych wiadomości. Nauczyciel zadaje pytania, a wybrani uczniowie odpowiadają
- Zapoznanie uczniów z tematyką i celem zajęć oraz podanie tematu lekcji.
Faza ćwiczeń/ wykonywanie zadań
- Tekst słuchowy (ćwiczenie nr 1) – uczniowie pracują indywidualnie, słuchają sześć krótkich dialogów. Ich zadaniem jest wysłuchanie i zaznaczenie miejsca, w którym odbywa się rozmowa (prawidłowe odpowiedzi prezentowane są na forum klasy) (załącznik nr 1) Wyszukiwaniei selekcjonowanie informacji 1
- Uczniowie ćwiczą orientację na planie miasta wykonując indywidualnie ćwiczenie nr 2. Ich zadaniem jest połączenie pytania z odpowiedzią wg planu miasta. (prawidłowe odpowiedzi prezentowane są na forum klasy) (załącznik nr 1 i 2)
Wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji 1
Rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu1
- Uczniowie zapoznają się z treścią kolejnego ćwiczenia nr 3, które polega na uzupełnieniu zdań po analizie planu miasta (załącznik nr 1 i 2). Uczniowie pracują w parach. (Odpowiedzi prezentowane są na forum klasy) Wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji 1
- Uczniowie pracują samodzielnie, czytają teksty pt.: „Plätze in der Stadt” oraz
„Die Fußgängerzone” (ćwiczenie nr 4a, b) , zaznaczają która informacja jest prawdziwa, a która fałszywa i odpowiadają na pytania (załącznik nr 3)
(Sprawdzanie stopnia poprawnośći wykonywanych zadań odbywa się po przeprowadzonej lekcji)
Rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu1
Wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji 1
- Zadanie domowe:
Antworte schriftlich auf die Fragen! Odpowiedz ...