Dodaj publikację
Autor
Stanisław Kłyza
Data publikacji
2010-08-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
208

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji języka angielskiego przygotowany na lekcję hospitowaną.
 Pobierz (doc, 33,5 KB)

Podgląd treści

Hospitacja lekcji języka angielskiego w klasie III a

TEMAT : ” The story of Helen” – listening, speaking and reading exercises.

CELE LEKCJI :

➢ Językowo – komunikacyjne – rozwój sprawności zrozumienia ogólnego
czytanego i słuchanego tekstu;
kształcenie umiejętności wypowiadania się
( krótkie opisy ) ;
utrwalenie wyrażeń i zwrotów językowych;

➢ Wychowawcze – kształcenie umiejętności pracy w parach i motywacji do
nauki języka angielskiego – rozszerzenie wiadomości o
życiu społecznym w Wielkiej Brytanii;

➢ Realizacja scieżek edukacyjnych – europejska ( poznanie pewnych elementów
życia w Wielkiej Brytanii);

METODA : komunikacyjna

FORMY PRACY : praca w parach i indywidualna

POMOCE DYDAKTYCZNE : kaseta, magnetofon, książki, ćwiczenia,
słowniki

Stages of the lesson ( fazy lekcyjne)

1. Introduction – ( intro)

➢ checking list ( sprawdzenie listy obecności uczniów)
➢ noting unprepared students ( zaznaczenie nieprzygotowań )
➢ writing the topic of the lesson ( zapisanie tematu lekcji na tablicy)
➢ checking the homework ( sprawdzenie pracy domowej )

2. Pre-listening and stage –„warmer” ( rozgrzewka przygotowująca do
słuchania tekstu )

➢ Asking the students about what they remember about the haunted house from the previous lesson ( przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji o nawiedzonym domie )
➢ Learning tips about listening ( porady które ułatwią rozwój sprawności rozumienia ze słuchu )
➢ Explaining the word “ mystery” ( wyjaśnienie słowa przewodniego słuchanego tekstu)

3. While –reading activity ( czynności w trakcie słuchania)

➢ Underlining the unknown vocabulary ( Podkreślenie nieznajomego słownictwa)

4. Post – listening exercises ( ćwiczenia sprawdzające zrozumienie
słuchanego tekstu )

➢ Vocabulary check (wyjaśnienie niezrozumiałego słownictwa)
➢ General idea listening check (wypytanie o treść ogólną historii o tajemniczej Helenie, „key words writing” –wypisanie kluczowych słów )

5. Application/production stage ( zastosowanie nowych zwrotów i wyrażeń )

➢ Speaking – predicting the next stage of the story(ćwiczenia w mówieniu – w oparciu o wcześniej wysłuchany tekst i kolejne ilustracje uczniowie w parach przygotowują krótką wypowiedź ustną przewidującą zakończenie owej historii )

➢ Listening to the real version ( weryfikacja hipotez)
➢ Reading and grammar exercises ( ciche czytanie zakończenia )

6. Assigning homework ( praca domowa)

➢ Volunteers ( chętni mogą napisać krótkie streszczenie historii Heleny, ćw.6/str 55 )
➢ Everybody (obowiązkowo- wyznaczone ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń)