Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Hospitacja lekcji języka angielskiego w klasie III a
TEMAT : ” The story of Helen” – listening, speaking and reading exercises.
CELE LEKCJI :
➢ Językowo – komunikacyjne – rozwój sprawności zrozumienia ogólnego
czytanego i słuchanego tekstu;
kształcenie umiejętności wypowiadania się
( krótkie opisy ) ;
utrwalenie wyrażeń i zwrotów językowych;
➢ Wychowawcze – kształcenie umiejętności pracy w parach i motywacji do
nauki języka angielskiego – rozszerzenie wiadomości o
życiu społecznym w Wielkiej Brytanii;
➢ Realizacja scieżek edukacyjnych – europejska ( poznanie pewnych elementów
życia w Wielkiej Brytanii);
METODA : komunikacyjna
FORMY PRACY : praca w parach i indywidualna
POMOCE DYDAKTYCZNE : kaseta, magnetofon, książki, ćwiczenia,
słowniki
Stages of the lesson ( fazy lekcyjne)
1. Introduction – ( intro)
➢ checking list ( sprawdzenie listy obecności uczniów)
➢ noting unprepared students ( zaznaczenie nieprzygotowań )
➢ writing the topic of the lesson ( zapisanie tematu lekcji na tablicy)
➢ checking the homework ( sprawdzenie pracy domowej )
2. Pre-listening and stage –„warmer” ( rozgrzewka przygotowująca do
słuchania tekstu )
➢ Asking the students about what they remember about the haunted house from the previous lesson ( przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji o nawiedzonym domie )
➢ Learning tips about listening ( porady które ułatwią rozwój sprawności rozumienia ze słuchu )
➢ Explaining the word “ mystery” ( wyjaśnienie słowa przewodniego słuchanego tekstu)
3. While –reading activity ( czynności w trakcie słuchania)
➢ Underlining the unknown vocabulary ( Podkreślenie nieznajomego słownictwa)
4. Post – listening exercises ( ćwiczenia sprawdzające zrozumienie
słuchanego tekstu )
➢ Vocabulary check (wyjaśnienie niezrozumiałego słownictwa)
➢ General idea listening check (wypytanie o treść ogólną historii o tajemniczej Helenie, „key words writing” –wypisanie kluczowych słów )
5. Application/production stage ( zastosowanie nowych zwrotów i wyrażeń )
➢ Speaking – predicting the next stage of the story(ćwiczenia w mówieniu – w oparciu o wcześniej wysłuchany tekst i kolejne ilustracje uczniowie w parach przygotowują krótką wypowiedź ustną przewidującą zakończenie owej historii )
➢ Listening to the real version ( weryfikacja hipotez)
➢ Reading and grammar exercises ( ciche czytanie zakończenia )
6. Assigning homework ( praca domowa)
➢ Volunteers ( chętni mogą napisać krótkie streszczenie historii Heleny, ćw.6/str 55 )
➢ Everybody (obowiązkowo- wyznaczone ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń)