Dodaj publikację
Autor
Bożena Lipner
Data publikacji
2010-09-06
Średnia ocena
5,00
Pobrań
83

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Roczny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej świetlicy w szkole podstawowej.
 Pobierz (docx, 37,3 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ ŚWIETLICY SZKOLNEJ

NA ROK SZKOLNY 2010/2011

Opracowała: Bożena Lipner

CYKL

TEMATYCZNY

MIESIĄC

TYDZIEŃ

IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE

ZAJĘCIA UMYSŁOWE

ZAJĘCIA PLASTYCZNO-

TECHNICZNE

ZAJĘCIA

RUCHOWE

GRY I ZABAWY ŚWIETLICOWE

Żegnajcie wakacje –witaj szkoło.

Pocztówka z wakacji.

Wrzesień

I

1-3

Wdrażanie do

obowiązku szkolnego.

Zapoznanie nowych

uczniów z kolegami,

nauczycielami i szkołą. Opowiadanie o sobie –zapoznanie się dzieci.

Zapoznanie z regulaminem świetlicy, zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi podczas zajęć w świetlicy, w stołówce i na boisku- rozmowa kierowana. Zawarcie z dziećmi kontraktu dotyczącego przestrzegania zasad obowiązujących w świetlicy.

Poznajemy obyczaje i tradycje naszej świetlicy.

Wakacyjne wspomnienia: swobodne wypowiedzi uczniów na temat wakacji, opowiadanie przeżyć wakacyjnych, wakacyjne pamiątki. Pomoc w odrabianiu pracy domowej.

Najciekawszy dzień wakacji-praca plastyczna.

Statki, samoloty – orgiami

Zachód słońca-technika dowolna

Zabawy i gry integrujące grupę („złap moje imię”, „ gra w imiona”, „szukam znajomych”, „kłębek przyjaźni”).

Poznajemy siebie. Jak mogę pomóc innym?

Wrzesień

II

6-10

Integracja grupy świetlicowej, rozwijanie empatii, wdrażanie do zgodnej zabawy. Uczymy się żyć w przyjaźni. Jaki powinien być prawdziwy przyjaciel? Burza mózgów: Lubię mojego przyjaciela za…, nie lubię gdy mój przyjaciel…

Układamy przepis na dobrego przyjaciela.

Zapoznanie z pojęciem pomocy, jej rodzajami. Ukazywanie możliwości, sposobów pomagania innym. Uwrażliwianie na potrzeby innych ludzi. Nauczanie kogoś jako forma pomocy, tworzenie dóbr dla innych, dzielenie się swoimi dobrami. Wyręczanie jako pomoc niepożądana Pomoc w odrabianiu pracy domowej.

Portret mojego kolegi/koleżanki.

Drzewko przyjaźni.

Jak spędzam czas z przyjaciółmi?

Zabawy integrujące grupę świetlicową : zabawa w niedokończone zdania Lubię Cię bo…, Lubię, gdy ty…, Jesteś…

Bezpieczna droga. Przestrzegamy zasad ruchu drogowego.

Wrzesień

III

13-17

Przestrzegamy zasad ruchu drogowego. Przypominamy zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, jak bezpiecznie przejść przez jezdnię. Zagadki słowne. Pomoc w odrabianiu pracy domowej.

Kolorowanki tematyczne.

Zabawy ruchowe na boisku szkolnym.

Uważaj na kolory.

Pożegnanie lata.

Wrzesień

IV

20-24

Nadchodzi jesień – obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie. Swobodne wypowiedzi uczniów nt. polskiej jesieni, oraz zmian zachodzących na polu, w lesie, w sadzie. Jesienne skarby.

Wspólne tworzenie i rozwiązywanie krzyżówek, rebusów i zgadywanek matematycznych-rozwój logicznego myślenia.

Pomoc w odrabianiu pracy domowej.

Jesienne obrazki (farby plakatowe)

Pani Jesień – kolaż.

Stemplowanie liśćmi.

Kwiaty z liści.

Ludziki z kasztanów i żołędzi.

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

Pomidor. Pani Jesień. Dmuchanie liści. Zmień miejsce.

Uczymy się systematyczności

Tydzień opieki nad zwierzętami.

Wrzesień/

Październik

I

27-1

Systematyczne odrabianie pracy domowej-pogadanka.

Jakie warunki powinny panować podczas odrabiania pracy domowej a jakie podczas zabawy?

Jak możemy pomagać zwierzętom- rozmowa kierowana.

Zapoznanie dzieci z tekstem Światowej Deklaracji Praw Zwierząt ...