Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ ŚWIETLICY SZKOLNEJ
NA ROK SZKOLNY 2010/2011
Opracowała: Bożena Lipner
CYKL
TEMATYCZNY
MIESIĄC
TYDZIEŃ
IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE
ZAJĘCIA UMYSŁOWE
ZAJĘCIA PLASTYCZNO-
TECHNICZNE
ZAJĘCIA
RUCHOWE
GRY I ZABAWY ŚWIETLICOWE
Żegnajcie wakacje –witaj szkoło.
Pocztówka z wakacji.
Wrzesień
I
1-3
Wdrażanie do
obowiązku szkolnego.
Zapoznanie nowych
uczniów z kolegami,
nauczycielami i szkołą. Opowiadanie o sobie –zapoznanie się dzieci.
Zapoznanie z regulaminem świetlicy, zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi podczas zajęć w świetlicy, w stołówce i na boisku- rozmowa kierowana. Zawarcie z dziećmi kontraktu dotyczącego przestrzegania zasad obowiązujących w świetlicy.
Poznajemy obyczaje i tradycje naszej świetlicy.
Wakacyjne wspomnienia: swobodne wypowiedzi uczniów na temat wakacji, opowiadanie przeżyć wakacyjnych, wakacyjne pamiątki. Pomoc w odrabianiu pracy domowej.
Najciekawszy dzień wakacji-praca plastyczna.
Statki, samoloty – orgiami
Zachód słońca-technika dowolna
Zabawy i gry integrujące grupę („złap moje imię”, „ gra w imiona”, „szukam znajomych”, „kłębek przyjaźni”).
Poznajemy siebie. Jak mogę pomóc innym?
Wrzesień
II
6-10
Integracja grupy świetlicowej, rozwijanie empatii, wdrażanie do zgodnej zabawy. Uczymy się żyć w przyjaźni. Jaki powinien być prawdziwy przyjaciel? Burza mózgów: Lubię mojego przyjaciela za…, nie lubię gdy mój przyjaciel…
Układamy przepis na dobrego przyjaciela.
Zapoznanie z pojęciem pomocy, jej rodzajami. Ukazywanie możliwości, sposobów pomagania innym. Uwrażliwianie na potrzeby innych ludzi. Nauczanie kogoś jako forma pomocy, tworzenie dóbr dla innych, dzielenie się swoimi dobrami. Wyręczanie jako pomoc niepożądana Pomoc w odrabianiu pracy domowej.
Portret mojego kolegi/koleżanki.
Drzewko przyjaźni.
Jak spędzam czas z przyjaciółmi?
Zabawy integrujące grupę świetlicową : zabawa w niedokończone zdania Lubię Cię bo…, Lubię, gdy ty…, Jesteś…
Bezpieczna droga. Przestrzegamy zasad ruchu drogowego.
Wrzesień
III
13-17
Przestrzegamy zasad ruchu drogowego. Przypominamy zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, jak bezpiecznie przejść przez jezdnię. Zagadki słowne. Pomoc w odrabianiu pracy domowej.
Kolorowanki tematyczne.
Zabawy ruchowe na boisku szkolnym.
Uważaj na kolory.
Pożegnanie lata.
Wrzesień
IV
20-24
Nadchodzi jesień – obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie. Swobodne wypowiedzi uczniów nt. polskiej jesieni, oraz zmian zachodzących na polu, w lesie, w sadzie. Jesienne skarby.
Wspólne tworzenie i rozwiązywanie krzyżówek, rebusów i zgadywanek matematycznych-rozwój logicznego myślenia.
Pomoc w odrabianiu pracy domowej.
Jesienne obrazki (farby plakatowe)
Pani Jesień – kolaż.
Stemplowanie liśćmi.
Kwiaty z liści.
Ludziki z kasztanów i żołędzi.
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
Pomidor. Pani Jesień. Dmuchanie liści. Zmień miejsce.
Uczymy się systematyczności
Tydzień opieki nad zwierzętami.
Wrzesień/
Październik
I
27-1
Systematyczne odrabianie pracy domowej-pogadanka.
Jakie warunki powinny panować podczas odrabiania pracy domowej a jakie podczas zabawy?
Jak możemy pomagać zwierzętom- rozmowa kierowana.
Zapoznanie dzieci z tekstem Światowej Deklaracji Praw Zwierząt ...