Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„JAK PTAK, KTÓRY OPUSZCZA SWOJE GNIAZDO,
zataczać coraz większe kręgi...”
(zasłyszane)
Warunkiem zachowania własnej kultury i jej trwania jest przekaz dziedzictwa kulturowego. Przekaz ten dotyczy historii, żywej tradycji, folkloru i języka. Przekazywanie dziedzictwa kulturowego odbywa się przez przyjęcie wartości tkwiących w bezpośrednim przyrodniczym i kulturowym otoczeniu człowieka. Region jest rzeczywistością, która zakorzenia człowieka w bliskiej mu wspólnocie, kulturze i terytorium-budzi poczucie własnej tożsamości kulturowej i narodowej.
I. Nazwa projektu: Wielkopolska- mój region
Autor projektu: Izabela Robotnikowska –nauczyciel geografii
II. Cele projektu
Cel główny: * stworzenie pomocy dydaktycznej w formie folderu, który
będzie dostępny w bibliotece szkolnej,
Cele szczegółowe:
• rozwijanie wiedzy o środowisku geograficznym, historii i kulturze na przykładzie własnego regionu,
• zapoznanie się z wybranymi działami twórczości ludowej, architektury jako części dorobku ogólnonarodowego,
• zaciekawienie swoją małą ojczyzną i ludźmi w niej żyjącymi, rozbudzenie aspiracji poznawczych i twórczych oraz kształtowanie postawy aktywnej wobec rzeczywistości,
• dostrzeżenie, wyłonienie i poznanie walorów atrakcyjnych turystycznie w regionie.
• kształtowanie umiejętności gromadzenia i interpretacji różnorodnych informacji pochodzących z różnych źródeł,
• kształtowanie umiejętności promowania regionu przy zastosowaniu różnych form informacyjnych i informatycznych.
1. Beneficjenci projektu:
Projekt jest skierowany do uczniów gimnazjum klas I-III.
2. Termin rozpoczęcia i zakończenia projektu:
Listopad 2004 –14grudzień 2004r.
3. Formy i metody pracy:
• praca z podręcznikami, przewodnikami, mapami różnej treści,
• zbieranie, selekcjonowanie, analiza i przetwarzanie materiałów
• praca z materiałami źródłowymi
• praca z komputerem, internetem
III. Harmonogram prac nad projektem.
IV. Prezentacja projektu.
Prezentacja projektu odbędzie się w dniu 14.12.2004r. w budynku gimnazjum. W prezentacji uczestniczyć będą wszyscy uczniowie wraz z nauczycielami.
V. Ocena projektu.
Ocenę pracy poszczególnych zespołów zadaniowych oraz sposób prezentacji ocenia komisja oceniająca (nauczyciele).
Podczas prezentacji będzie oceniona jej jakość i wartość produktu wytworzonego podczas realizacji projektu.
Kryteria ocen, według których każdy członek komisji oceniającej będzie dokonywał oceny prezentacji, przedstawia „Karta oceny prezentacji”.
|Kryteria oceny |Liczba punktów |
| |maksymalna |przyznana |
|Logiczna konstrukcja wystąpień: wstęp, rozwinięcie, zakończenie. |5 | |
|Rzeczowe przedstawienie zadania. |8 | |
|Przygotowanie i wykorzystanie środków dydaktycznych. |7 | |
|Zainteresowanie słuchaczy. |5 | |
|Oryginalność pomysłu. |5 | |
|Komunikatywność. |5 | |
|Zaangażowanie wszystkich członków grupy w prezentację. |5 | |
Razem 40
VI. Ewaluacja projektu.
Ewaluacja przeprowadzona będzie w formie pisemnej.
Karta ewaluacji projektu.
Przeanalizuj pytania zamieszczone w karcie ewaluacyjnej i udziel odpowiedzi, stawiając znak x w skali punktowej.
1. Czy problematyka realizowana w projekcie odpowiadała Twoim możliwościom?
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
2. W jakim stopniu Twoim zdaniem zostały zrealizowane cele projektu?
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...