Dodaj publikację
Autor
Anna Nosal
Data publikacji
2010-09-06
Średnia ocena
4,00
Pobrań
45

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt wyboru rynku docelowego, wprowadzenie nowego produktu na rynek, segmentacja rynku.
 Pobierz (docx, 111,1 KB)

Podgląd treści

MARKETING2010Projekt wyboru rynku docelowegoANNA NOSALKOMPUTERZarządzanie

MARKETING

2010

Projekt wyboru rynku docelowego

ANNA NOSAL

KOMPUTER

Zarządzanie

Projekt wyboru rynku docelowego

Spis treści:

Wybór kategorii produktu.

Wybór produktu z klasyfikacji produktu.

Charakterystyka produktu.

Proces segmentacji rynku.

Wybór i uzasadnienie kryterium segmentacji rynku.

Wybór i uzasadnienie segmentu rynku.

Wpływ elementów środowiska funkcjonowanie wybranego rynku docelowego.

Bibliografia.

Produkt należy do kategorii produktu „dobro materialne”:

Jest to rzecz posiadająca wartość użytkową i wymienną, którą możemy dotknąć, gromadzić i przechowywać”. Dobro materialne ogólnie jest tym wszystkim, co dana jednostka ludzka może gromadzić wokół siebie tworząc własne środowisko materialne.

Produkt należy, wg klasyfikacji produktów konsumpcyjnych i przemysłowych przedstawionej w „Marketing” prof. Eugeniusz Michalski, str. 170, do podstawowych produktów powszechnego użytku. Są to produkty, których konsument potrzebuje w życiu codziennym, nie przeznacza dużo czasu na planowanie ich zakupienia. Produkty te są tanie i kupowane rutynowo, głównie z przyzwyczajenia. Wymagają one niewielkiej promocji na szczeblu handlu detalicznego, bardzo ważne jest opakowanie. Poniżej przedstawiam wymienioną klasyfikację.

Wybranym produktem jest piwo bezalkoholowe marki BiR o smaku identycznym jak piwo zawierające w sobie alkohol. Cena produktu nieco niższa od produktów konkurentów. Produkt w puszce, sprzedawany pojedynczo lub w opakowaniach zbiorczych. Produkt przeznaczony dla osób, które piją piwo, gdyż lubią jego smak lub jego orzeźwiające działanie, a nie koniecznie zawartość alkoholu.

Grupowanie konsumentów w określony sposób stanowi o istocie procesu określanego mianem segmentacji rynku. Konieczność segmentacji wynika przede wszystkim z tego, że:

- nie wszyscy nabywcy są tacy sami;

- z grupy nabywców określonego produktu można wyodrębnić ich podgrupy o podobnych zachowaniach, systemach wartości itp.;

- podgrupy są liczebnie mniejsze i bardziej homogeniczne niż grupa jako całość;

- łatwiejsze i skuteczniejsze jest działanie na rzecz mniejszej podgrupy podobnych konsumentów niż na rzecz dużych, zróżnicowanych grup konsumentów

Segmentacja rynku jest najczęściej definiowana jako „...podział rynku według określonego kryterium na jednorodne grupy konsumentów (segmenty rynku), które wyznaczają dla przedsiębiorstwa obszar działania i stanowią punkt odniesienia przy formułowaniu programu tego działania. Segmentację rynku można rozpatrywać:

- jako składnik procesu badania zjawisk zewnętrznych w stosunku do przedsiębiorstwa;

jako instrument wyboru zewnętrznych warunków działania przedsiębiorstwa.

Zewnętrzne warunki działania przedsiębiorstwa podlegają procesom dwojakiego rodzaju:

zmianom ilościowym (tendencjom wzrostowym, spadkowym);

zmianom jakościowym (różnicowaniu wewnętrznemu).

Oba typy zmian powodują stopniową utratę przez warunki działania ich homogenicznego charakteru. Jednym z podstawowych elementów zmian zewnętrznych warunków działania przedsiębiorstwa jest różnicowanie się sytuacji materialnej społeczeństwa. Różnicowanie owo sprawia, że postępowanie konsumentów na rynku staje się coraz bardziej różnorodne.

Warunki działania przedsiębiorstwa zmieniają się również pod wpływem przemian zachodzących w ...