Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Anuszewska
Data publikacji
2010-09-13
Średnia ocena
3,50
Pobrań
304

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Kryteria oceniania z religii, pomagają określić wymagania względem uczniów dotyczące oceny ich wiedzy.
 Pobierz (docx, 14,2 KB)

Komentarze

jodełka, 2010-09-16

Witam! Czytam te kryteria i czuję chłód... Wiedza, wiedza, wiedza... A gdzie wysiłek ucznia? Dlaczego pomniejszona jest ranga oceny za aktywność? Co z uczniem pracowitym, ale mniej zdolnym? To moje wątpliwości. jodełka

Nusia, 2010-09-21, ocena:

CIENKIE

Podgląd treści

KRYTERIA OCENIANIA – RELIGIA

OCENIE (1 – 6) PODLEGA:

WIEDZA UCZNIA

ORAZ

ZESZYT

I. Wiedza jest oceniana na podstawie:

- Sprawdzianów pisemnych

- Kartkówek

- Odpowiedzi ustnej

- Aktywności ucznia na lekcji

- Prac dodatkowych (na ocenę celującą)

- Prac domowych (pisemnych oraz ustnych)

1. Sprawdziany pisemne przeprowadza się po bloku tematycznym, są one zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem (wpis informujący do dziennika),poprzedzone podaniem zakresu materiału oraz lekcją powtórzeniową.

2. Przed rozpoczęciem sprawdzianu uczniowie muszą znać jego punktację, zgodnie z nn. procentowymi kryteriami punktacji:       0-30% ocena niedostateczna       31-50% ocena dopuszczająca       51-70% ocena dostateczna       71-90% ocena dobra       powyżej 90% ocena bardzo dobra Sprawdzian może zawierać dodatkowe zadania, za których prawidłowe wykonanie uczeń otrzymuje ocenę celującą.

3. Nauczyciel ocenia sprawdzian najdalej do 2 tygodni. 4. Uczeń, który nie pisał sprawdzianu i uczeń, który otrzymał ze sprawdzianu ocenę niedostateczną, ma obowiązek zaliczenia materiału w ciągu 2 tygodni w toku zajęć szkolnych w formie ustalonej przez nauczyciela. 5. Poprawiona ocena niedostateczna nie może być skreślona, przy czym nauczyciel może uznać ocenę poprawioną za ostateczną. 7. Najważniejsze oceny to noty z prac pisemnych - standaryzowanych te-stów osiągnięć, sprawdzianów nauczycielskich oraz odpowiedzi ustnych, zdobywane w czasie kontroli indywidualnej i grupowej. 8. Oceny za zeszyt, zeszyt ćwiczeń, inne formy aktywności ucznia, są ocenami wspomagającymi. 9. Uczeń może otrzymać pisemne prace kontrolne do domu, a rodzice potwierdzają zapoznanie się z treścią i oceną pracy swoim podpisem. Uczeń jest zobowiązany do zwrotu pracy na następną lekcję.

10. Kartkówki sprawdzają wiedzę z ostatnich 1-2 lekcji, zwykle są niezapowiedziane.

11. Nauczyciel ocenia aktywność ucznia podczas powtórzeń ustnych obejmujących ostatnią lekcję lub cały blok tematyczny

12. Nauczyciel ocenia aktywność ucznia za pomocą „plusów” i „minusów”

13. pięć plusów składa się na ocenę „bardzo dobrą”, cztery minusy na ocenę „niedostateczną”

14. Prace nazywane dodatkowymi mają charakter dowolny, wykraczają poza przewidzianą programem wiedzę ucznia

(są to prace na ocenę celującą)

15. W zeszycie nauczyciel ocenia:

- Systematyczność (brak wpisów z dwóch lekcji powoduje obniżenie oceny o jeden stopień)

- Estetykę

- Wkład własny ucznia ((pomysłowość i oryginalność)

16. w ciągu jednego półrocza uczeń ma prawo trzy razy zapomnieć zeszytu, zgłasza wtedy nieprzygotowanie nauczycielowi, otrzymuje „minus”, czwarty „minus” oznacza ocenę niedostateczną

NA LEKCJI RELIGII:

Ocena nie ma nigdy charakteru represji, zawsze wspiera ucznia.

Nauczyciel przestrzega zasady jawności w wystawianiu ocen

Nauczyciel nigdy nie komentuje ocen na forum klasy ucznia w sposób uwłaczający jego godności