Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ZAJĘĆ KOŁA MAŁEGO EKOLOGA
„EKOSKRZATY”
OPRACOWANEGO PRZEZ MGR IZABELĘ BEDNARCZYK
NA ROK SZKOLNY 2009 /2010.
Obserwując zachowania dzieci podczas zajęć o tematyce przyrodniczej, ich zaangażowanie w problemy ochrony środowiska naturalnego i ich wrażliwość na obcowanie z naturą postanowiłam prowadzić Koło Małego Ekologa. Głównym celem koła jest kształtowanie postaw proekologicznych i zachęcenie dzieci do pogłębiania wiedzy o otaczającym je świecie przyrody. Postanowiłam wskazać uczniom właściwą drogę w trosce o ochronę środowiska i wykształcić przyzwyczajenia zgodne z etyką ekologiczną.
|L.p. |Temat |Zadania do realizacji |Metody i formy realizacji |Przewidywane osiągnięcia uczniów |Liczba |
| | | | | |przeznaczonych |
| | | | | |godzin |
|1/2 |Różne środowiska |Poznanie różnych środowisk | |Umie rozróżniać poszczególne środowiska|2 godziny |
| |przyrodnicze. |przyrodniczych najbliższej okolicy. |Wycieczka na łąkę, pole, |przyrodnicze. | |
| | |Ćwiczenia w rozpoznawaniu wybranych |ogródki działkowe, las., |Zna niektóre rośliny i zwierzęta | |
| | |roślin i zwierząt. |rzekę. |wybranych środowisk | |
|3. |Dlaczego warto sprzątać |Porządkowanie przez dzieci terenu |Pogadanka; |Wymienia zasady zachowania ostrożności |1 godzina |
| |świat? |wokół przedszkola i w bliskiej |Wycieczka połączona ze |podczas akcji sprzątania. | |
| | |okolicy |sprzątaniem. |Wyjaśnia negatywny wpływ dzikich | |
| |Sprzątanie świata –Polska |Organizacja selekcji śmieci w | |wysypisk śmieci na środowisko. | |
| |2009. |przedszkolu | |Proponuje działania poprawiające | |
| | | | |czystość i estetykę otoczenia. | |
| | | | |Dba o porządek wokół przedszkola- | |
| | | | |zbiera i segreguje śmieci, | |
|4/5. |Jakie gatunki rosną |Projektowanie i wykonanie mini |Pogadanka; Metoda ćwiczeniowa|Poprawnie rozpoznaje przynajmniej 3 |2 godziny |
| |w ogrodzie szkolnym? |ogródka przedszkolnego z okazji |z wykorzystaniem okazów |gatunki drzew , 3 gatunki krzewów, 3 | |
| | |pierwszego dnia jesieni. |naturalnych; |gatunki roślin zielnych. | |
| | | |Zajęcia w ogrodzie szkolnym. |Uzasadnia bogactwo gatunków i rolę | |
| | |Ćwiczenia w rozpoznawaniu gatunków z | |ogrodu. | |
| | |uwzględnieniem ich | | | |
| | |charakterystycznych cech. | | | |
|6. |Jesienne sprzątanie |Dbanie o środowisko w swoim |Pogadanka; |Wykonuje działania poprawiające |1 godzina |
| |posesji szkoły. |najbliższym otoczeniu.- sprzątanie |Ćwiczenia praktyczne w |czystość i estetykę otoczenia; | |
| | |terenu szkoły; Przycinanie krzewów; |terenie; |Segreguje śmieci; | |
| | |Tworzenie kompostownia. | |Przycina krzewy; | |
| | | | |Wie, co to jest naturalny nawóz i | |
| | | | |kompostownia | |
|7 |Pojemniki na odpady. |Odpady i ich rodzaje. | |Ma świadomość wpływu codziennych | 1 godzina |
| | |Segregacja odpadów i recykling jako |Wykonanie pojemników na |działań człowieka na środowisko. | |
| | |sposoby zmniejszenia ilości odpadów i|odpady; |Zna metody zmniejszenia ilości odpadów | |
| | |ochrony zasobów naturalnych Ziemi |Analiza składników kosza na |i sposoby osiągania korzyści z ich | |
| | |Zapoznanie z pojęciami: segregacja, |śmieci; |segregacji. | |
| | |recykling, utylizacja. |Segregacja śmieci. |Rozumie pojęcie recyklingu i właściwie | |
| | | |Quiz ,,Rady na odpady”. |je definiuje, rozpoznaje rodzaje | |
| | | |Organizacja kącików |opakowań nadających się do recyklingu | |
| | | |recyklingu w przedszkolach. | | |
|8. |Poznawanie znaczenia wody |Woda w życiu człowieka; |Pogadanka; |Zna znaczenie wody dla środowiska |1 ...