Dodaj publikację
Autor
Izabela Bednarczyk
Data publikacji
2010-09-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
75

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan zajęć "Koła Małego Ekologa".
 Pobierz (doc, 115,0 KB)

Podgląd treści


PLAN ZAJĘĆ KOŁA MAŁEGO EKOLOGA
„EKOSKRZATY”
OPRACOWANEGO PRZEZ MGR IZABELĘ BEDNARCZYK
NA ROK SZKOLNY 2009 /2010.

Obserwując zachowania dzieci podczas zajęć o tematyce przyrodniczej, ich zaangażowanie w problemy ochrony środowiska naturalnego i ich wrażliwość na obcowanie z naturą postanowiłam prowadzić Koło Małego Ekologa. Głównym celem koła jest kształtowanie postaw proekologicznych i zachęcenie dzieci do pogłębiania wiedzy o otaczającym je świecie przyrody. Postanowiłam wskazać uczniom właściwą drogę w trosce o ochronę środowiska i wykształcić przyzwyczajenia zgodne z etyką ekologiczną.

|L.p. |Temat |Zadania do realizacji |Metody i formy realizacji |Przewidywane osiągnięcia uczniów |Liczba |
| | | | | |przeznaczonych |
| | | | | |godzin |
|1/2 |Różne środowiska |Poznanie różnych środowisk | |Umie rozróżniać poszczególne środowiska|2 godziny |
| |przyrodnicze. |przyrodniczych najbliższej okolicy. |Wycieczka na łąkę, pole, |przyrodnicze. | |
| | |Ćwiczenia w rozpoznawaniu wybranych |ogródki działkowe, las., |Zna niektóre rośliny i zwierzęta | |
| | |roślin i zwierząt. |rzekę. |wybranych środowisk | |
|3. |Dlaczego warto sprzątać |Porządkowanie przez dzieci terenu |Pogadanka; |Wymienia zasady zachowania ostrożności |1 godzina |
| |świat? |wokół przedszkola i w bliskiej |Wycieczka połączona ze |podczas akcji sprzątania. | |
| | |okolicy |sprzątaniem. |Wyjaśnia negatywny wpływ dzikich | |
| |Sprzątanie świata –Polska |Organizacja selekcji śmieci w | |wysypisk śmieci na środowisko. | |
| |2009. |przedszkolu | |Proponuje działania poprawiające | |
| | | | |czystość i estetykę otoczenia. | |
| | | | |Dba o porządek wokół przedszkola- | |
| | | | |zbiera i segreguje śmieci, | |
|4/5. |Jakie gatunki rosną |Projektowanie i wykonanie mini |Pogadanka; Metoda ćwiczeniowa|Poprawnie rozpoznaje przynajmniej 3 |2 godziny |
| |w ogrodzie szkolnym? |ogródka przedszkolnego z okazji |z wykorzystaniem okazów |gatunki drzew , 3 gatunki krzewów, 3 | |
| | |pierwszego dnia jesieni. |naturalnych; |gatunki roślin zielnych. | |
| | | |Zajęcia w ogrodzie szkolnym. |Uzasadnia bogactwo gatunków i rolę | |
| | |Ćwiczenia w rozpoznawaniu gatunków z | |ogrodu. | |
| | |uwzględnieniem ich | | | |
| | |charakterystycznych cech. | | | |
|6. |Jesienne sprzątanie |Dbanie o środowisko w swoim |Pogadanka; |Wykonuje działania poprawiające |1 godzina |
| |posesji szkoły. |najbliższym otoczeniu.- sprzątanie |Ćwiczenia praktyczne w |czystość i estetykę otoczenia; | |
| | |terenu szkoły; Przycinanie krzewów; |terenie; |Segreguje śmieci; | |
| | |Tworzenie kompostownia. | |Przycina krzewy; | |
| | | | |Wie, co to jest naturalny nawóz i | |
| | | | |kompostownia | |
|7 |Pojemniki na odpady. |Odpady i ich rodzaje. | |Ma świadomość wpływu codziennych | 1 godzina |
| | |Segregacja odpadów i recykling jako |Wykonanie pojemników na |działań człowieka na środowisko. | |
| | |sposoby zmniejszenia ilości odpadów i|odpady; |Zna metody zmniejszenia ilości odpadów | |
| | |ochrony zasobów naturalnych Ziemi |Analiza składników kosza na |i sposoby osiągania korzyści z ich | |
| | |Zapoznanie z pojęciami: segregacja, |śmieci; |segregacji. | |
| | |recykling, utylizacja. |Segregacja śmieci. |Rozumie pojęcie recyklingu i właściwie | |
| | | |Quiz ,,Rady na odpady”. |je definiuje, rozpoznaje rodzaje | |
| | | |Organizacja kącików |opakowań nadających się do recyklingu | |
| | | |recyklingu w przedszkolach. | | |
|8. |Poznawanie znaczenia wody |Woda w życiu człowieka; |Pogadanka; |Zna znaczenie wody dla środowiska |1 ...