Dodaj publikację
Autor
Arkadiusz Trzebuniak
Data publikacji
2010-09-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
27

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego.
 Pobierz (doc, 81,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

SZKOŁA:
DYREKTOR SZKOŁY:
OPIEKUN STAŻU:
NAUCZYCIEL STAŻYSTA:

Posiadane kwalifikacje:
- studia wyższe magisterskie na kierunku………………………; specjalność:………………….
- podyplomowe kwalifikacyjne studia pedagogiczne

OKRES TRWANIA STAŻU: 9 miesięcy
ROZPOCZĘCIE STAŻU: 01.09.2008 r.
ZAKOŃCZENIE STAŻU: 31.05.2009 r.

AKTY PRAWNE:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz.U. z 2003r. Nr 118, poz. 1112 ze zmianami),
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580).

CEL GŁÓWNY:

uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

CELE SZCZEGÓŁOWE:

1. Poznanie organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku.
4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w klasach: IV - VI
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły. Omawianie zajęć, wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
7. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego.

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły

|L.p. |Zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
|1. |Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego dot. |wrzesień 2008 |Poznanie wymagań |
| |zawodowego. |awansu zawodowego tj. ustawy, rozporządzenia.|r. |dotyczących uzyskania stopnia |
| | | | |nauczyciela kontraktowego. |
|2. |Zapoznanie się z tygodniowym planem |Obserwacja, udział w Radach Pedagogicznych. |wrzesień 2008 |Organizacja zajęć własnych. |
| |zajęć w szkole, dyżurami, | |r. – maj 2009 | |
| |zastępstwami, zasadami współpracy | |r. | |
| |dyrektora z pracownikami. | | | |
|3. |Nawiązanie współpracy z opiekunem |Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu |wrzesień 2008 |Omówienie zasad współpracy. |
| |stażu. |realizacji stażu, zawarcie ustnego kontraktu |r. | |
| | |z opiekunem. | | |
|4. |Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego|Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego i |wrzesień 2008 |Plan Rozwoju Zawodowego. |
| |i przedłożenie go do zatwierdzenia |przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi |r. | |
| |Dyrektorowi szkoły. |szkoły. | | |
|5. |Poznanie organizacji, zadań i zasad |Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi|wrzesień, |Znajomość organizacji, zadań i zasad |
| |funkcjonowania szkoły. |regulującymi pracę szkoły: Statutem, |październik |funkcjonowania szkoły, znajomość |
| | |programem wychowawczym, programem |2008 r. |podstawowych dokumentów. |
| | |profilaktycznym, wewnątrzszkolnym systemem | | |
| | |oceniania i klasyfikowania, tygodniowym | | |
| | |rozkładem zajęć, harmonogramem dyżurów | | |
| | |nauczycielskich, regulaminem biblioteki | | |
| | |szkolnej, regulaminem pracowni ...