Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
SZKOŁA:
DYREKTOR SZKOŁY:
OPIEKUN STAŻU:
NAUCZYCIEL STAŻYSTA:
Posiadane kwalifikacje:
- studia wyższe magisterskie na kierunku………………………; specjalność:………………….
- podyplomowe kwalifikacyjne studia pedagogiczne
OKRES TRWANIA STAŻU: 9 miesięcy
ROZPOCZĘCIE STAŻU: 01.09.2008 r.
ZAKOŃCZENIE STAŻU: 31.05.2009 r.
AKTY PRAWNE:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz.U. z 2003r. Nr 118, poz. 1112 ze zmianami),
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580).
CEL GŁÓWNY:
uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Poznanie organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku.
4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w klasach: IV - VI
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły. Omawianie zajęć, wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
7. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego.
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
|L.p. |Zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
|1. |Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego dot. |wrzesień 2008 |Poznanie wymagań |
| |zawodowego. |awansu zawodowego tj. ustawy, rozporządzenia.|r. |dotyczących uzyskania stopnia |
| | | | |nauczyciela kontraktowego. |
|2. |Zapoznanie się z tygodniowym planem |Obserwacja, udział w Radach Pedagogicznych. |wrzesień 2008 |Organizacja zajęć własnych. |
| |zajęć w szkole, dyżurami, | |r. – maj 2009 | |
| |zastępstwami, zasadami współpracy | |r. | |
| |dyrektora z pracownikami. | | | |
|3. |Nawiązanie współpracy z opiekunem |Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu |wrzesień 2008 |Omówienie zasad współpracy. |
| |stażu. |realizacji stażu, zawarcie ustnego kontraktu |r. | |
| | |z opiekunem. | | |
|4. |Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego|Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego i |wrzesień 2008 |Plan Rozwoju Zawodowego. |
| |i przedłożenie go do zatwierdzenia |przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi |r. | |
| |Dyrektorowi szkoły. |szkoły. | | |
|5. |Poznanie organizacji, zadań i zasad |Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi|wrzesień, |Znajomość organizacji, zadań i zasad |
| |funkcjonowania szkoły. |regulującymi pracę szkoły: Statutem, |październik |funkcjonowania szkoły, znajomość |
| | |programem wychowawczym, programem |2008 r. |podstawowych dokumentów. |
| | |profilaktycznym, wewnątrzszkolnym systemem | | |
| | |oceniania i klasyfikowania, tygodniowym | | |
| | |rozkładem zajęć, harmonogramem dyżurów | | |
| | |nauczycielskich, regulaminem biblioteki | | |
| | |szkolnej, regulaminem pracowni ...