Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ PROWADZONY W GRUPIE DZIECI 4 – 5 LETNICH.
Prowadząca: Małgorzata Nowak
Data: 22.02. 2010
Temat kompleksowy: W magicznym królestwie figur.
Temat: W królestwie trójkątów i kół.
Cele operacyjne:
Dziecko: - potrafi prawidłowo nazwać figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt
- umie rozpoznać kształty figur
- potrafi prawidłowo reagować na sygnał wzrokowy i słuchowy
- potrafi przestrzegać reguł zabawy
- potrafi zagiąć papier zgodnie z instrukcją N.
- potrafi dopasować właściwe figury do układanki geometrycznej
Formy: z całą grupą, zespołowa, indywidualna
Środki dydaktyczne: figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) wycięte z
kartonu, 4 obręcze, figury geometryczne samoprzylepne dla każdego dziecka, wiersz
D. Wawiłow „Trójkątna bajka ,ilustracje do bajki wykonane z kolorowych, papierowych
figur geometrycznych (trójkątów i kół), magnetofon, taśma ze skoczną, wesołą muzyką,
chusta animacyjna, układanka geometryczna - plansze „nakładanek" dla każdego dziecka
wyobrażających scenki i przedmioty ułożone z różnych figur geometrycznych, zestaw kół
różnej wielkości w kolorze zielonym i żółtym dla każdego dziecka.
Przebieg
1. Zabawa integracyjna przy muzyce – „Powitanie z okrzykiem”.
Każde dziecko wybiera sobie emblemat figury geometrycznej wyciętej z papieru samoprzylepnego i przykleja go na ubranie.
Dzieci poruszają się po sali do skocznej muzyki, na przerwę w muzyce zatrzymują się. Na zawołanie naucz. „Witam wszystkie trójkąty”- dzieci, które mają przypięty emblemat z trójkątem podnoszą do góry ręce i wydają okrzyk: „hura!”.
Inne hasła:
„Witam wszystkie kwadraty”
„Witam wszystkie koła”
„Witam wszystkie prostokąty”
„Witam wszystkie figury geometryczne”.
2. Słuchanie wiersza D. Wawiłow pt. „Trójkątna bajka”.
Dzieci zgromadzone przed tablicą, na której w trakcie czytania bajki N. odsłania 2 królestwa (królestwo trójkątów i królestwo kół – ilustracja plastyczna bajki).
Była raz sobie skałabardzo dziwna, TRÓJKĄTNA,stał na tej skale pałac,bardzo dziwny, TRÓJKĄTNY.W pałacu tym na troniebardzo dziwnym, TRÓJKĄTNYM,zasiadał król w koroniebardzo dziwnej, TRÓJKĄTNEJ,i patrzył z okna wieżybardzo dziwnej, TRÓJKĄTNEJ,na dzielnych swych rycerzybardzo dziwnych, TRÓJKĄTNYCH.Aż kiedyś raz dworacyna szczerozłotej tacyprzynieśli mu śniadaniewykwintne niesłychanie -a było to niedużezwyczajne jajko kurze,bardzo dziwne,OKRĄGŁE!I krzyknął król:,,No wiecie!Toż to prawdziwa bajka!Pomyśleć, że na świeciesą takie cudne jajka!Więc niech mi odtąd wszędzieOKRĄGŁYM wszystko będzie!"Dworacy - nieboracyzabrali się do pracyi w ciągu jednej chwilijak kazał, tak zrobili.I odtąd stała skałabardzo dziwna, OKRĄGŁA,a na tej skale pałacbardzo dziwny, OKRĄGŁY,w pałacu zaś na troniebardzo dziwnym, OKRĄGŁYM,zasiadał król w koroniebardzo dziwnej, OKRĄGŁEJ,i patrzył z okna wieżybardzo dziwnej, OKRĄGŁEJ,na dzielnych swych rycerzybardzo dziwnych, OKRĄGŁYCH.
3. Rozmowa nt. wysłuchanej bajki.
O jakich królestwach opowiada wysłuchana bajka?
Jak moglibyśmy nazwać te ...