Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zespół Placówek Resocjalizacyjno – Wychowawczych w Szklarskiej Porębie
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Data rozpoczęcia stażu – 01 września 2010 r. –
Data zakończenia stażu – 31 maja 2013 r. –
inż. Maria Orłowska
nauczyciel matematyki
Główne cele awansu:
1. Uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
2. Pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
3. Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły
z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa się staż.
§ 7 ust. 1 pkt. 1
„Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły
i środowiska lokalnego.”
|Sposób realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|1. Udział w pracach rady pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym |zgodnie z harmonogramem posiedzeń |Lista obecności na radach |
| |rady pedagogicznej | |
| |okres stażu | |
|2. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania |okres stażu | |
|3. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas zajęć opiekuńczo – wychowawczych | | |
|4. Sprawowanie funkcji wychowawcy klasy uczniów gimnazjum Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego |okres stażu | |
| | | |
| | |Dzienniki lekcyjne, IPRT-E |
§ 7 ust. 1 pkt. 2
„Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.”
|Sposób realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w różnych formach doskonalenia |Okres stażu |Zaświadczenia |
|2. Uczestniczenie w radach szkoleniowych | | |
|3. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: |Okres stażu |Lista obecności, potwierdzenia |
|szkoleniach organizowanych przez szkołę |Okres stażu |Potwierdzenia |
|konferencjach metodycznych dotyczących nauczania matematyki | | |
|prezentacjach nowości wydawniczych organizowanych przez wydawnictwa oświatowe | | |
|kursach i warsztatach organizowanych przez ośrodki szkoleniowe | | |
|4. Organizacja warsztatu pracy: | | |
|napisanie planów dydaktycznych nauczyciela z matematyki | | |
|napisanie planu pracy wychowawczej | | |
|opracowanie oraz gromadzenie materiałów pomocniczych w nauczaniu matematyki (testy, diagnozy, zadania, itp.) | | |
|Prowadzenie dokumentacji szkolnej: dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne, arkusze ocen, arkusze obserwacji, IPRT-E|IX 2010 |Plany dydaktyczne |
| |IX 2010 |Plan pracy wychowawczej |
| | | |
| |Okres stażu | |
| | | |
| |Okres stażu |Dzienniki szkolne, dokumentacja szkolna |
§ 7 ust. 1 pkt. 3
„Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu
i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.”
|Sposób realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|1. Analiza dokumentacji |Okres stażu |Notatki własne |
|Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego poprzez nauczycieli – | | |
|nowelizacja Rozporządzenia z dnia 14 listopada 2007 r. | | |
|Karta Nauczyciela | | |
|Rozporządzenie MEN z w sprawie oceniania, klasyfikowania | | |
|i promowania uczniów ...